Kapituła konkursu Innowator przyznała Markowemu Produktowi Turystycznemu TurKol.pl tytuł najlepszego projektu samorządowego 2013 roku.
Konkurs Innowator to projekt adresowany do polskiego środowiska samorządowego, stwarzający różnorodne możliwości promocji i nawiązywania bezpośrednich relacji z jego liderami. Gospodarzem projektu jest Centrum im. Adama Smitha, a organizatorem po raz kolejny agencja MMT Management. Nad poprawnością głosowania członków akademii oraz samorządowców czuwała firma doradcza KPMG. Partnerami i Patronami tegorocznej edycji byli: KPMG, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Infrakstruktura: Ludzie Innowacje Technologie, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Regioportal, ViaExpert: Portal Budownictwa Komunikacyjnego oraz Związek Powiatów Polskich.
Jak pisze organizator TurKolu, Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, ideą przyświecającą TurKolowi "Markowemu Produktowi Turystycznemu Turkol.pl" jest popularyzacja turystyki kolejowej jako formy spędzania czasu wolnego dla całych rodzin. - Projekt wykorzystuje bogactwo drzemiące w kolei - lokomotywy parowe, wagony retro, mosty, parowozownie i dworce. Cykliczne wycieczki pociągiem z lokomotywą parową organizowane są do miejscowości atrakcyjnych turystycznie, najczęściej w Wielkopolsce, choć nie tylko. Pasażerowie mogą uczestniczyć w różnorodnych imprezach i festynach na stacjach pośrednich i docelowych. Pociągi Turkol.pl docierały już między innymi: do Gniezna na Dni Pary, do Wolsztyna na Paradę Parowozów czy Międzychodu na Paradę Lokomotyw, do Szczecina na Zlot Żaglowców, czy do Kołobrzegu z okazji Dnia Dziecka - informuje IRPK.
- OfertaTurkol.pl jest wzbogacana o kolejne elementy jak choćby rejs statkiem, czy przejazdy drezynami. Podróż umilają animacje da najmłodszych oraz obsługa gastronomiczna w wagonach. Turystyczne pociągi retro mają w Wielkopolsce długą tradycję, lecz na skalę produktu turystycznego organizowane są czwarty rok z rzędu. Ich liczba sukcesywnie rośnie. W roku bieżącym zaplanowano ponad 100 przejazdów. Bilety rozchodzą się bardzo szybko, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu turystów na ten produkt - dodaje IRPK.