NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Turkol z nagrodą za najlepszy projekt samorządowy roku

| IRPK 04.02.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-02-04 14:53:47 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Taaaaa, oczywiście zniknięto fakt że gdy spółeczki o turkotliwie brzmiącej nazwie jeszcze nie było - również można było się przejechać pociągiem parowym na paradę do Wolsztyna, oraz do Kołobrzegu. Co istotniejsze - kosztowało to nieporównywanie taniej, nawet gdy się doliczyło w tym ostatnim przypadku koszt przejażdżki statkiem, na który wykupywało się bilet we własnym zakresie. Tyle tylko że wtedy to się "Markowym Produktem Turystycznym" nie nazywało.
2014-02-04 14:58:47 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
A jak tak dalej liczba tzw Markowych Produktów Turystyczych będzie sukcesywnie rosła - to w dalszej kolejności należy spodziewać zię że na skalę Markowego Produktu Turystyznego będą organizowane planowe dzisiaj pociągi parowe na linii Leszno-Wolsztyn, następnie wszelkie pociągi dojeżdżające do tego miasta w weekendy (a co tam, chce się frajerskim MIKolem parowozownię obejrzeć - niech płacą nam haracz aż mu kapcie zpadną!), wreszcie, gdy w ślad za sąsiadującym KujPomem Wielkopolska postawi na gumobusy - na skalę Markowego Produktu Turystycznego będą kursowały wszelkie pociągi w województwie.
2014-02-04 15:24:47 Autor: Fan Klub Tomka Janiszewskiego
---.205.19.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I znów odezwał się trollek j., sfrustrowany, smutny człowiek piszący od rzeczy i od tematu.
zrób sobie imprezę, zorganizuj i będziesz zadowolony. Nikt nie zabrania ani tobie, ani innym podmiotom robić przejazdów specjalnych. Najwyraźniej PKP Cargo uznało, że taka wspólpraca ma większy sens niż robienie pociągów swoimi siłami. Dzięki temu parowozowania w Wolsztynie ma co robić, bo z takich Tomków to by raczej nie wyżyła.

Nie ma żadnej spółeczki nawet nie jesteś w stanie ze zrozumieniem przeczytać artykułu. Jest stowarzyszenie któremu się chce, które potrafi to zorganizować współpracując z samorządami, przewoźnikami i lokalnymi społecznościami. A ceny mają znacznie niższe niż na tradycyjnych imprezach dla pryszczatych i sfrustrowanych mikoli. Ale Tomek j. uważa, że powinno być tylko dla niego. Śmierdząco, oliwkowo, za darmo. bo tak jego zdaniem było kiedyś. Tomku - pobudka. nie ma kiedyś, stare pekape się skończyło. popadały wąskotorówki, popadały skanseny. cała nadzieja w takich inicjatywach i stowarzyszeniach.
Ponawiam apel sprzed kilku miesięcy. Tomku J. pokaż na co cię stać, zrób Turkolowi konkurencję. Chabówka czeka, a i w Wolsztynie znajdzie się parowóz dla Ciebie. Mam nawet nazwę - tomkol.

Szkoda słów...
2014-02-04 15:49:31 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
POmyliłeś adresy. Nie uczestniczyłem w imprezach z fotostopami w śmierdzącej i nieogrzewanej Bipie, z racji obsłuigi trakcyjnej żółto-zieloną stonką dedykowanej pryszczatymh mikolom powrzaskujących na dzieciaki włażące w kadr (nawet gdy taboru nie zasłaniali) a nawet współpasażerów wyglądających przez okna bo dla pryszczatego mikola pociąg powinien prezentować się jak kolejka na makiecie, tj bez pasażerów. Miałem na myśli imprezy jak najbardziej masowe, ale bez waszego pośrednictwa, które mi dynda i POwiewa, dokładnie tak jak nie zależy mi aby pociąg którym akutat jadę nosił prestyżowe miano Markowego Produktu Turystycznego.
A Chabówką owszem w miarę swojego czasu się zainteresuję. I jest szansa że znajdę w tamtejszej ofercie coś dla siebie, bowiem nie przypominam sobie aby pociąg z parowozem na użytkowanej w planowym ruchu pasażerskim "Zakopiance" kosztował aż tak paskarsko drogo. I wolałbym aby turkotliwa spółeczka/firemka czy jak ją tam nazwać 3mała się od Chabówki jak najdalej.
2014-02-04 16:23:30 Autor: pppoe
---.elblag.vectranet.pl
Ależ nikt nie każe malkontentom jeździć Turkolem. Kto chce - jeździ, kto nie chce - nie jeździ. I tyle w temacie.
2014-02-04 16:28:22 Autor: Fan Klub Tomka Janiszewskiego
---.205.19.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Drżyj Chabówko. Tomek Janiszewski się tobą zainteresuje. Rozważy przyjazd na parowozjadę - szykujcie się na przyjazd tak znamienitej osobistości, być może wyda tam swoją krwawicę...
Prezesie Karnowski, Ministrze Zdrojewski - koniec problemów z zachowaniem dziedzictwa kulturowego w Chabówce i w innych skansenach. Tomek Janiszewski rozważa swoje zainteresowanie.
Tomku tylko bądź konsekwentny i zorganizuj coś dla mnie. Chcę być na Twojej imprezie. Obiecuję. że przyjadę. dopłacę. Daj mi namiary swojej fundacji. to przekażę Ci swój 1 skromny procencik podatku. Księdzu na tacę nie dam, a tobie dam. Rzucę dla ciebie zdzierców z turkolu co mi każą statkami pływać, koronować króla, czy porywają parowozy z Wosztyna.
I Ostrzegam cię, jutro zainteresuję się (w miarę swojego czasu - cytując klasyka) finansowo i organizacyjnie kinematografią. Uwaga! Pójdę do kina, więc nie rzucaj słów na wiatr.

Z twojej strony też pudło. Nie jestem z turkolu, ale kilka razy brałem udział w ich przejazdach, więc wiem o czym piszę, w przeciwieństwie do ciebie.

Dla mnie jesteś zjawiskiem. Nie ma lepszego od Tomka Janiszewskiego.
2014-02-04 17:13:34 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Rzadko kiedy zgadzam się z Tomkiem Janiszewskim - ale tu gościu ma rację,
2014-02-04 17:15:38 Autor: kkkk
---.icpnet.pl
@tomek janiszewski: Chłopie weź sie w ogóle nie udzielaj jak nie masz zielonego pojęcia o organizacji pociągów specjalnych!!!!! Wiesz dlaczego za organizacji PeKaPu pociągi były tańsze?! Bo PKP Cargo UŻYCZAŁO parowóz do ciągnięcia, albo urzędy, nie urzędy itp. płaciły za paroloka a Przewozy Regionalne organizacje pociągu WRZUCAŁY SOBIE w koszt uruchomienia takiego pociągu, jak każdego innego! Dodatkowo samorządy dopłacały do każdego pociągu specjalnego. TurKol ma gorzej. TurKol musi ZAPŁACIĆ za parowóz/lokomotywę spalinową, wagony, obsługę oraz dodakowe atrakcje, które towarzyszą ludziom podczas wycieczki. Wiem, że nie zawsze znajdują się instytucje, które dokładają do projektów, czego przykładem był chociażby pociąg NOTEĆ'13 do Czarnkowa. Przejazd i przewodnik musiał sfinansować się tylko i wyłącznie ze sprzedanych biletów! I jeszcze zapytam, ile pociągów uruchamiały co rocznie PKP? Policzmy, Hefajstos, Cegielski, Pirat, Blues Express, Wolsztyn Exprience i to wszystko! Raptem 5 specjałów!!!! Wolałeś tamte czasy?! Dzisiaj mogę wybrać się na wycieczkę do Międzychodu, Czarnkowa, w Sudety itp. i wcale nie przeszkadza mi obecna cena. I nie tylko mi, czego dowodem jest frekwencja w TurKolowych pociągach. Przy okazji, pamiętasz może ile kosztowała Flota Wielkopolski w 2011 czy 2012 roku? 100 lub przeszło 100 złotych. Czemu wtedy nie naskakiwałeś na TPWP, że ceny były z kosmosu? Bo co, bo retro jechało to już było wszystko OK?! Bez pozdrowień.
2014-02-04 17:33:39 Autor: Fan Klub Tomka Janiszewskiego i Maurycego
---.205.19.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ale jaki problem? napiszcie do Pana Karnowskiego, że chcecie, aby było jak dawniej, aby pkp cargo zrobiło Wam pociąg specjalny. Ciekawe jaki będzie skutek...
Pkp skończyło ten segment działalności. To se ne wrati. Muzeum kolejnictwa odlatuje w kosmos, skanseny poupadały, gdyby nie IRIPK, Wolsztyn też być może by padł, bo dla jednej parady nikt nie będzie utrzymywał skansenu i parowozów, a nie jest powiedziane ile samorząd będzie jeszcze skory dopłacać do ruchu plamowego Pokażcie mi asy retro ofertę w Chabówce. normalnie aż dech zapiera ile pociągów śmiga co weekend

A zatem pytam Was głowy przemądre wyznawcy Kononowicza - Co Wam zawinił turkol? że jest?
2014-02-04 18:11:06 Autor: ten sam
---.205.19.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ tomek janiszewski
Chłopie, mam dla Ciebie imprezkę w Chabówce. Parowozem po Małopolsce 2014 hiper retro full wypas na 2 kopciuchy. Chłopaki z Tpwp robią.
Taniutko, tylko 210 zł za sobotę i 290 za niedzielę (bo kameralnie, bez plebsu). z turkolem bym objechał za jeden dzień ze cztery imprezy.
A zatem, wybór należy do Ciebie.

P.S. Nie mamnic do TPWP, na swoje imprezy też mają target, co widać po informacjach na stronie.
2014-02-04 18:25:07 Autor: hermann
---.centertel.pl
@Fan Klub T.J. i innych frustratów:
Przeszkadza im, bo to psy ogrodnika. Zwykła zazdrość, że ktoś wymyślił turystykę dla mas i jest to lepsza oferta niż mikoli dla mikoli. Takiej frekwencji na pociągach Turkolu nigdy nie było na jakichkolwiek innych pociągach turystycznych. Wyjątek stanowił pociąg z parowozem po Wielkopolsce w 1989 roku, ale to był początek. Wraz z uwaleniem Janosika, Jaworzynki i Costeriny turystyczne przewozy zabytkową koleją upadły. TPWP organizuje pociągi dla fotografujących, a Turkol dla mas chcących się przejechać pociągiem dla samej przejażdżki. Organizacje te działają w zupełnie innych segmentach rynku. Fakt jest jeden, gdyby nie Turkol to Wolsztyn już by nie istniał. Wystarczy zwrócić uwagę na ofertę Cargo jeśli chodzi o ilość sprawnych parowozów w Wolsztynie. Smutne ale prawdziwe.
2014-02-04 18:35:26 Autor: hermann
---.centertel.pl
@Fan Klub:
Ja osobiście do TPWP też nic nie mam, lecz podam przykład: rok 2012 TPWP organizuje przejazd z TKt48 w okolicy Międzyrzecza. Impreza jednodniowa cena 220 zł. Wcześniej Plandampfteam LoRie organizował przejazdy pociągami przez dwa dni w rejonie Kłodzka, Wałbrzycha i na Podsudeckiej Ty2 + 4 wagony, pociąg tylko do ścigania autem. Ta dwudniowa impreza kosztowała mnie 250 zł.
2014-02-04 18:48:52 Autor: hermann
---.centertel.pl
@Tomek Janiszewski:
Czy zdajesz sobie sprawę że gdyby nie Turkol, to pociągi takie jak Pirat czy retro w rejonie Wolsztyna by od kilku lat nie jeździły? Dlaczego pociągiem Pirat za Turkolu jedzie więcej podróżnych niż za czasów PRów? Przecież wtedy wystarczyło kupić bilet turystyczny i za grosze się podróżowało, ale co najważniejsze, PRy nie były zainteresowane by ten pociąg wypromować i frekwencja padała! Turkol padnie, to na pociągi turystyczne trzeba będzie jechać za granicę, bo u nas to nieopłacalne...
2014-02-04 19:58:23 Autor: Fan Klub Tomka Janiszewskiego
---.205.19.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ Hermann
Jak widać pewne mierne jednostki tego nie rozumieją. Nie rozumieją, ze komuna się w tym kraju skończyła 25 lat temu (na kolei trochè później) i już nikt nie będzie sobie robił pociągów za darmochę bez wyłożenia kasy. skończyły się czasy, gdzie taki pociąg można było upchnąć w koszty. Ew można sobie pojechać z Prezydentem na dożnynki. Nie trafia do ich głów, że Wolsztyn, czy Chabówka nie jest tu żadną świętością i może paść bez problemu.
Realny problem to polityka państwa, które nie chce tego zagadnienia u siebie. dla grupt PKP to zbędny balast w działalności, który należy zlikwidować albo zrzucić ba samorządy. Pkp cargo nie jest tu niczemu winne, bo jest tylko trybikiem. Obecnie nasze państwo nie chce kolei i jej dziedzictwa.
Nie chce muzeum kolejnictwa, nie chce innych skansenów, nie chce zabytków techniki. Resztki dogorywają dzięki nielicznym szaleńcom (starym kolejarzom, stowarzyszeniom i incydentalnym działaniom różnych podmiotów)
Gdy zjawia się kolejny ktoś z pomysłem, inicjatywą i zapałem, kto dodatkowo trafia w fantastyczną lukę na rynku, zamiast nie przeszkadzać (o pomocy nie mówię) - ryją, syczą, opluwają. Sami niczego nie potrafią, często przegrywając swe codzienne życie, ale na innych ujadają. Najgorsze jest to, że w swej bezrefleksyjności nie pojmują, że dzięki takiemu Turkolowi te pojedncze parowozy jeszcze są i mogą posłużyć ludziom.
Z całym szacunkiem dla innych stowarzyszeń, w ostatnim czasie IRiPK bije je tu na głowę. Sporo dobrego robi też lokalnie psmk w Skierniewicach, czy KSK we Wrocławiu, ale skala mimo wszystko mniejsza. Ale takie np. TPWP (przyjaciele wolsztyńskiej parowozowni jak wynikałoby z nazwy) robią 1-2 pociągi rocznie i to jak na ironię nie z lokomotywami wolsztyńskimi (ostatnio regularnie śmigali z teigrekami, a teraz powędrowali w poszukiwaniu szczęścia w Małopolsce. To jest działalność niszowa i oparta na niezdrowych rynkowo założeniach (brak powtarzalności imprez, bo zaliczaki już były). Trochę mało aby obronić byt wolsztyna. I niech nikt nie narzeka że turkol ma lepiej. Nikt nie zabrania zdobywać dofinansowania, nikt nie zabrania pozyskiwania sponsorów, czy dogadania się z przewoźnikami. Tylko za tym kryją się godziny, dni, miesiące, spotkań, negocjacji, wydeptywania rozmaitych ścieżek, zbudowania całej logistyki obsługi klientaw małym stowarzyszeniu. A to już umieją i chcą robić tylko nieliczni. Reszta, jak takie Tomki Janiszewskie syczy i pluje, mimo, że nikt niczego od nic nie chce. Wewnątrz branży też zamiast wspólpracy jest dużo zawiści. dla wielu stowrzyszeń IRIPK jest solą w oku, mimo, iż sami nie są w stanie nic ciekawszego dla ludzi i kolei zaoferować. Za turkolem głosują klienci - nogami.

Póki jest turkol, nie boję się o byt Wolsztyna. Bardziej boję się, że pewnego dnia Pan Patryk Skopiec, bo to on tak naprawdę wszystko ciągnie z zespołem współpracowników ten temat, po prostu stwierdzi że starczy i zajmie się czymś innym. Im większa skala tym większe ryzyko, a nie chętnych do uprzykrzania życia nie brakuje.
Wówczas wszystko pójdzie w diabły, bo w pewnych sprawach zdarzają się ludzie niezastąpieni.
Ciekawe, czy wtedy Tomek i Maurycy pociągną temat dalej...

Niezależnie od wszelkiej maści szyderców dobrze, że inicjatywa tak dynamicznie się rozkręca, że są nagrody i wyróżnienia, skądinąd ciekawe, że zupełnie spoza branży... Jest też co najważniejsze pozytywny klimatbwokół kolei w wielu miejscach, także tam, gdzie już ją praktycznie zaorano. Kto był na paradzie w Międzychodzie to wie o czym mówię.
Gratulacje dla IRIPK, gratulacje dla Pana Patryka Skopca, coco jumbo i do przodu.

Bez odbioru - starczy tego klepania w klawisze. Są lepsi w tym temacie
2014-02-04 20:04:41 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Chciałem coś napisac, ale mój znakomity kolega Hermann świetnie mnie wyręczył. Podpisuje się pod nim! TJ komentować nie zamierzam (szkoda czasu).

A to warto sobie zapamiętać, cytat:

"Fakt jest jeden, gdyby nie Turkol to Wolsztyn już by nie istniał. Wystarczy zwrócić uwagę na ofertę Cargo jeśli chodzi o ilość sprawnych parowozów w Wolsztynie. Smutne ale prawdziwe."

Dodam że ZADZIWIA mnie ten fenomen i jestem pełen uznania. W najśmielszych fantazjach nie uwierzyłbym że w tej Polsce, gdzie kolej jest traktowana gorzej niż dziki pies (sorry, taki klimat; wywalenie Massela i Malinowskiego etc.), TurKol osiągnie TAKI MEGA SUKCES i popyt na swoje imprezy. Zapewne TRAFILI w zapotrzebowanie. I robią to DOBRZE, inaczej nie mieliby sukcesu.

To samo byłoby - to taka dygresja - z uruchomieniem KDP. Dobra usługa na wysokim poziomie generuje popyt. Nie ma dobrej usługi - jest nędza. I Celejewski. I blokada publikacji cab view dziobaków. I podglądanie czy "Malina" wysłał maila do Prześlugi. Muł i wodorosty!

Natomiast TURKOLOWI MOJE NAJGŁĘBSZE ukłony, GRATULACJE i szacun wieczysty!!!
2014-02-04 20:12:02 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Fan Club TJ - cytat:

"Ciekawe, czy wtedy Tomek i Maurycy pociągną temat dalej..."

HA, ha, ha!!! Weź mnie nie rozśmieszaj, bo się zadławię z dzikiego rechotu i tekstu na bloga o protezie łowickiej nie skończę - z racji samouduszenia :-)))

PS. Jestem "fanem" klepaczy w klawiaturę, "oceniających" (opluwających) wszystko i wszystkich i gooowno robiących poza tym.
2014-02-04 20:35:24 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
@kkkk: nie opluwałem TPWP czy innych organizatorów imprez ponieważ były wtedy jeszcze ogólnodostępne pociągi pod szyldem PKP lub PR. Teraz ich już nie ma, za to wy zrobiliście z nich arcydrogą komerchę. Więc nie korzystam z nich, za to mierzi mnie ten wasz pompatyczny, nadęty styl, z "Markowymi Produktami Turystycznymi" na czele.
2014-02-04 20:40:26 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
@Herrman: Gdyby nie Partia to byście świnie pasali - taki jest wydźwięk twoich panegiryków na cześc Turkolu. Ja pamiętam jeszcze czasy przedturkolowe, ale i całkiem niedawne, choćby pociągi z Dworca Gdańskiego do Falenicy w latach 2012 (OL49) i 2013 (Ol12). I na pewno nie kosztowały one aż 99PLN. Tyle tylko że ich organizator nie potraktował tych imprez w charakterze dochodowego przedsięwzięcia.
2014-02-04 20:47:29 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
@Robert Wyszyński: a jak ze względów oczywistych padną Galaktyczne Dziobaki pod flagą PKP PIC - nic się nie stanie bo przecież jest Turkol! Skoro udało się im zapędzić pasażerów nie tylko do Pirata ale i do "unikatowych pociągów pod SU45 (chłechłechłe, jak to niektórym wodę z mózgu można zrobić!) i jeszcze wydębić od nich ciężką kasę - to wierzę że i w tym przypadku syaną na wysokości zadania. Galaktycznym Dziobakiem przez kraj, a przynajmniej Wielkopolskę, trochę linii pod drutem znajdzie się wszędzie. I w taryfie takiej że PKP PIC ze swoim przyszłym EIC Premium będzie się jawić jak tramwaj przy taxówce. Yes, Yes, Yes!
2014-02-04 21:00:26 Autor: wicek
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ Tomek Janiszewski

A ty dalej brniesz w g...no. Nie podoba się, to nie korzystaj. Nikt Ci nie każe. Przecież ci wystarczająco dużo napisali powyżej na temat twoich wynurzeń. Akurat ja sporo jeżdżę na imprezy mikolskie i niemikolskie i u turkola jest normalnie i luzacko. Nadęcie i pompa to jest na imprezach różnych mikolskich stowarzyszeń, gdzie wszyscy członkowie stowarzyszenia - organizatora są nadęci jak balony, przesiadują w kabinie i sadzą się jak kura na jajach. Np. na niektórych imprezach pewnego sympatycznego stowarzyszenia, mądrali w kamizelkach z napisem 'organizator ' było więcej niż pozostałych uczestników. A już najlepszy cyrk to są te szmaty na wagonach. Jak kiedyś jechałem z turkolem składem retro, to wszystkie najzagorzalsze wielkopolskie mikole ścigały pociąg samochodami i nikt im szmat na pojeździe nie wieszał. Wtedy turkol jest cacy. z Falenicą nie wyjeżdżaj, bo takie rzeczy są jednorazowe i często kasę wykłada jakaś w fundacja, która raz w roku robi przejazd okolicznościowy i ma masę sponsorów. Gdyby mieli robić co 2 tygodnie, to by się skończyło babci sr..ie. Poza tym turkol nie jest taki drogi i nie rozumiem dlaczego ma być za darmo - popyt tworzy podaż. Jest popyt to w czym problem? Nie widziałem w pociagach turkol krezusów. Raczej rodziny z dziećmi, wiele osób starszych i wbrew pozorom sporo mikoli.Jak zobaczyłem cenę tpwp, za szykowaną imprezę w kwietniu to mi dopiero szczena opadła. I co tu nie widzisz kłopotu?
2014-02-04 21:27:31 Autor: kkkk
---.158.217.201.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@tomek janiszewski: A skad wiesz czy TurKol zysk z danego pociągu nie przerzuca na specjal ktory nie moze sie sfinansowac poprzez bilety? Poza tym nigdzie nie jest napisane ze TurKol to organizacja non-profit. A poza tym czesc zyskow przeznaczaja zapewne na dojazdy w celu spotkania z samorzadami dogadujac szczegoly przy organizacji przejazdu! Zreszta to chyba nic zlego jesli zwą sie Markowym produktem, prawda? Dostali juz wyroznienia i pochwaly za to co robią.
2014-02-04 21:32:42 Autor: st
---.internetdsl.tpnet.pl
@Janizewski:

Drogi Panie Janiszewski, czy te żale i pretensje to nie przypadkiem do PR albo IC albo CARGO lub szezrej: do PKP powinny być kierowane? "Spółeczka o turkotliwej nazwie" nie zabroniła przecież PR czy PKP robienia pociągów retro. Było odwrotnie, z tego co pamiętam - to turkol starał się wypełnić dziurę po likwidacji PIRATA, COSTERINY i innych, kiedyś powszechnie dostępnych pociągów z parowozem. Nikt nikomu nic nie zabrał, by jechać pociągami Turkolu muszę dojechać do Poznania - została jeszcze cała Polska do zagospodarowania! Panie Janiszewski i panie Maurycy! Do roboty! Śląsk, Krakó, warszawa czy 3 miasto też czekają na swoje pociągi z parowozem. Wtedy zobaczycie co znaczy płacić za wszytko -za wodę do parowozu, PLK extra za wykoszenie peronu czy za łaskę wjazdu na nieczynną linię... Wiem, że wolelibyście (pewnie jako kolejarze) jechać na uldze kolejowej za kilka złotych, no ale cóż - nie da się...

Tu jest podany cały plan Turkolu na ten rok:
http://gryf24.pl/2014/02/03/bedzie-maslaka-galeona/

P
2014-02-04 23:11:43 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Spokojnie
W tym roku w Wolsztynie szykuje się iście zbiorowy orgazm na paradzie,

Galaktyczny Dziobak ciągnięty przez Ty-42 z SM-42 na popychu,
oczywiście pod patronatem turkopolu i Szreka ...
2014-02-04 23:12:51 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Do wszystkich członków Fan Klubu Turkolu tudzież Dziobakowych Produktów Galaktycznych: wasze przypuszczenia że przysługiwała mi pekapiarska ulga 99% na przejazdy "Piratem" pod szyldem PKP PR są całkowicie chybione.
Za to wasza histeryczna reakcja jako żywo nasuwa mi skojarzenia z POstawą tefałenoqwo - WybGazowniczych lemingów, którzy wszelkie niewygodne pytania dotyczące kulisów działalności tzw. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zwykli byli kwitować jednym szablonowym stwierdzeniam: "Niech wszyscy krytykanci Owsiaka zastanowią cię co stałoby się z cała służbą zdrowia gdyby WOŚP nie było!".
2014-02-05 07:10:03 Autor: on
---.play-internet.pl
hahaha a to się uśmiałem od rana! wystarczy, ze podoba się to co robi TURKOL i już jest się wrzuconym do worka razem z wośp i tvn... Tu nie można mieć swego zdania, tłumy "ogłupionych" w pociągach TURKOL to tylko lemingi... Boże... dosć dość tych bzdur zakompleksionych chłopaczków! Polskie piekło w czystym wydaniu... ktoś się wyróżnił to go w łeb...

Powodzenia, "wiaro smoleńska"!

PS TURKOL to marka Stowarzyszenia (IRiPK) - więc można sprawdzić w KRS jakie mają wyniki. Ciekawe, czy potem Tomek też powie z czego żyje i na co wydaje swoją kasę....
2014-02-05 08:11:41 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
TJ - cytat:

"Za to wasza histeryczna reakcja jako żywo nasuwa mi skojarzenia z POstawą tefałenoqwo -\ WybGazowniczych lemingów,... (ciach, bzdety)"

No to już wszystko jasne. Kto chwali TurKol - ten leming, kto "słusznie" gani - ten Pisior :-)

*********

Aby niejako podsumować, oferta TurKol-u jest tu:

http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=3

A przykładowe ceny pociągów około paradowych 1-4 maja (rekordowa ilość!!!) też jest pod tym linkiem, tylko trzeba kliknąć pociągi od 1 do 4 maja (są rozkłady jazdy i ceny).

Z tego co widzę, to ceny biletów normalnych niewiele odbiegają od zwyczajnych cen za teelkę dla danej odległości, może porócz pociągów o krótkich kursach, choć niekoniecznie. Jak dodamy do tego parowóz i zabytkowe wagony, to raczej pewne że muszą mieć dofinansowanie z UMWW, inaczej by się nie zbilansowali, bo ceny wynajmu parówek są wysokie. No i chwała, widać potrafili załatwić takie dofinansowanie, tylko nie wiem czy są lemingami, bo jakby byli - to pewnie by nie potrafili, hi, hi :-)

Miłego leczenia kompleksów i zrzucania "winy" na świat (i Turkol, ha, ha :-)

********

Do @ Maurycy

No, skoro na paradę pociągami przyjeżdżały już takie loki jak Dragon, niebieska siódemka (pewnie kumasz co to jest) czy różne gagary STK oraz czeska spalinka, to i dziobak byłby mile widziany. Ale to pomył dla Intercity.

Byłeś Ty kiedy, choopie, na paradzie w Wolsztynie? Bo ja z 30 razy - wliczając parady "zamkniete" dla obcokrajowców (były kiedyś takie).
2014-02-05 08:22:07 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@Maurycy_ - cytat:

"Galaktyczny Dziobak ciągnięty przez Ty-42 z SM-42 na popychu,
oczywiście pod patronatem turkopolu i Szreka ... "

**********

Zacny Kolejarzu Maurycy_!

Ja - dziobaczy leming PROturkolowy i ANTY bankstersko szrekowy - chciałbym zwrócić Tobie uprzejmą uwagę że nazwy serii loków piszemy BEZ myślników pomiędzy oznaczeniem literowym, a cyfrowymi, to znaczy: Ty42 i SM42, a nie Ty-42 i SM-42.

Albo - to specjalnie dla Ciebie - ED250, a nie ED-250 :-)
2014-02-05 09:33:37 Autor: Kuba WieWiór
---.dynamic.chello.pl
@ Tomek Janiszewski - piszesz, że to arcydroga komercha - skąd to wiesz? Skąd w ogóle wiesz to wszystko o czym piszesz? J
Jak czytam te Twoje (wybacz) wypociny z brakiem składni, sensu, ortografii oraz podstawowych zasad pisowni języka polskiego to mam wrażenie, że zwyczajnie siedzisz dniami i nocami przed swoim komputerkiem i zwyczajnie, tak po Polsku oblewasz wszystko jadem pełnym fekalii i kału - anus mundi - kloaka świata (może porównanie złe ale tak mi się skojarzyło).

Co roku korzystam z usług Turkol'a - 70 zł za cały dzień jazdy pod parą to dużo? Dla mnie to w sam raz + bilet podróżnika lub turystyk i mam weekend pełeń pięknych wrażeń. Pozdrawiam.
2014-02-05 10:03:46 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ Robert Wyszyński

Padłem na cyce ze śmiechu czytając Twoje komentarze,
jak już nie ma do czego się przypiąć - no to do myślnika, a co?

Nie wiedziałem że parady w Wolsztynie to już prawie 30 lat ...

Otóż chłopie - do Wolsztyna na parady zacząłem jeździć kiedy zbierała się tam nieliczna garstka ludzi, kiedy kamera VHS była novum, nie było cyfrówek, kiedy jeszcze planowo jeździły "zdawki" do Nowej Soli, Konotopu,

O tzw. imprezach zamkniętych - dowiadywałem się z niemieckiej SWR lub 3sat,
na jednej nawet byłem i pogadałem sobie chwilę z Hagenem v. Ortlof,
"Eisenbahnromantik" nawet puścił kawałek tej rozmowy,

kumasz bazę?

ale wtedy "specjaliści" od turystyki z turkopolu na chleb mówili "bep" ...
2014-02-05 14:23:04 Autor: Hermann
---.centertel.pl
@Maurycy:
Pierwsza moja wizyta w Parowozowni Wolsztyn była w 1989 roku, a na paradę zawitałem w 1992 roku. Zdecydowanie wolałem wizyty w celu dokumentowania pociągów planowych. Ja pamiętam zdawki jadące nawet poza Nową Sól, do Kożuchowa. Więc też pamiętam jak wyglądał Wolsztyn ponad 30 lat temu. Te czasy nie wrócą. Turkol przynajmniej daje zatrudnienie dla tych leciwych maszyn, a urzędaski już myślą jak by tu od marca nie dotować jazd parowozów w ruchu planowym. Tak więc zlikwidujmy Turkola, a czynne parowozy będziemy oglądać w Chabówce (o ile Cargo zechce zorganizować Parowozjadę) lub u naszych zachodnich i południowych sąsiadów.
2014-02-05 14:25:36 Autor: Fan
---.internetdsl.tpnet.pl
@Maurycy:

masz takie dowiadczenie? To się choopie marnujesz! Dlaczego nie robisz pociągów z parowozami? dlaczego z takim doświadczeniem ograniczasz się do trollowania na forum?

Dodam tym co nie jechali - w cenie są zwykle jeszcze inne atrakcje, które też kosztują (typu animacje dla dzieci itd), a i poczta, wagon kawowy etc -zysku nie przynoi a kosztuje... jak przeliczę to cena podobna do TLK, tylko po drodze na każdym postoju full atrakcji, parowóz z przodu, animacje dla dzieci, całkowity i kompletny produkt.

a obwinianie Turkolu za brak zdawek do Kargowej to już przegięcie...
2014-02-05 14:29:51 Autor: Hermann
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post tomek Janiszewski:
"@Herrman: Gdyby nie Partia to byście świnie pasali - taki jest wydźwięk twoich panegiryków na cześc Turkolu. Ja pamiętam jeszcze czasy przedturkolowe, ale i całkiem niedawne, choćby pociągi z Dworca Gdańskiego do Falenicy w latach 2012 (OL49) i 2013 (Ol12). I na pewno nie kosztowały one aż 99PLN. Tyle tylko że ich organizator nie potraktował tych imprez w charakterze dochodowego przedsięwzięcia."
Tak! Pytanie: Tylko jak długo będzie się chciało pekepiarzom organizować takie pociągi po kosztach własnych? Dla nich to tylko zbędny balast! Więc nie zdziw się jak i tych pociągów Ci zabraknie. Ceny u Turkola są wysokie ale muszą zbilansować koszty organizacji (koszty za infrę do PLK, do Cargo za loka, PR-om za wagony). nic dodać nic ująć drogi Panie - MATEMATYKA!!!
2014-02-05 14:30:16 Autor: Hermann
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post tomek Janiszewski:
"@Herrman: Gdyby nie Partia to byście świnie pasali - taki jest wydźwięk twoich panegiryków na cześc Turkolu. Ja pamiętam jeszcze czasy przedturkolowe, ale i całkiem niedawne, choćby pociągi z Dworca Gdańskiego do Falenicy w latach 2012 (OL49) i 2013 (Ol12). I na pewno nie kosztowały one aż 99PLN. Tyle tylko że ich organizator nie potraktował tych imprez w charakterze dochodowego przedsięwzięcia."
Tak! Pytanie: Tylko jak długo będzie się chciało pekepiarzom organizować takie pociągi po kosztach własnych? Dla nich to tylko zbędny balast! Więc nie zdziw się jak i tych pociągów Ci zabraknie. Ceny u Turkola są wysokie ale muszą zbilansować koszty organizacji (koszty za infrę do PLK, do Cargo za loka, PR-om za wagony). nic dodać nic ująć drogi Panie - MATEMATYKA!!!
2014-02-05 14:45:54 Autor: Hermann
---.centertel.pl
@ Tomek Janiszewski:
Ja bardzo dobrze pamiętam czasy przed Turkolowe. Masz rację wtedy było taniej, ale zapominasz że to się skończyło nie dlatego że nastał Turkol, tylko że pekapiarze uznali te pociągi za zbędny balast! Rozumiem krytykę gdyby te pociągi nadal by jeździły a Turkol by robił konkurencję. Wiadome jest też to że frekwencja byłaby w tych pociągach za symboliczną złotówkę, co spowodowałoby że Turkol sam by skapitulował. Co innego jest organizować pociąg po kosztach własnych (Cargo, PR-y, IC) a co innego gdy za takie pociągi bierze się podmiot z zewnątrz! Wtedy kulejorze dowalają takie ceny że szczęka opada! Przykład? Zapraszam na kwiecień do Chabówki, cena za pociąg TPWP za dwa dni to prawie 5 stów!!! Zresztą chłopaki z TPWP wyraźnie poinformowali że niższej ceny się nie da wygenerować, bo takie warunki podyktowali spece z PLK i Cargo!
2014-02-05 14:48:44 Autor: Hermann
---.centertel.pl
Ups mały błąd. W Wolsztynie po raz pierwszy byłem w 1984 roku.
2014-02-05 15:23:12 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ Herman

Na 1. paradzie byłem chyba (?) w okolicach 93-94,
na ostatniej - 2004,
kiedy z tej imprezy zrobiła się absolutna komercja, powielanie schematu 6 na 9,

robienie fotek czy filmów było już praktycznie niemożliwe,
tłumy małolatów wp...jące się bez pardonu przed obiektyw, bo pryszczaty mikol jeden z drugim musi mieć lepsze ujęcie ...
rodzice z bachorami szwendające się po torach - bez wyraźnego celu,
wrzaski tłumu,
dziękuję - postoję,

podczas wspomnianej imprezy z niemieckim SWR - była pełna kultura, każdy każdemu ustępował, nie było przepychanek, a wyłącznie kultura i uśmiech, życzliwość,

jak tam napisał jakiś @Fan - potrzeba napicia się kawy w pociągu, może skonsumowania owoców morza w ziołach prowansalskich, animacje-sracje,
tak, to clue działalności turkopolu ...
2014-02-05 17:37:27 Autor: st
---.play-internet.pl
maurycy: "jak tam napisał jakiś @Fan - potrzeba napicia się kawy w pociągu, może skonsumowania owoców
morza w ziołach prowansalskich, animacje-sracje,
tak, to clue działalności turkopolu ..."

jak będziesz miał dzieci to pogadamy, póki co rób "kolej dla kolejarzy" - tylko wtedy kolejarze muszą też za nią zapłacić

ja dziekuję - postoję
2014-02-05 20:27:51 Autor: hermann
---.centertel.pl
@Maurycy:
Na paradę do Wolsztyna jadę dla fotek, ale pociągów na szlaku, a nie parowozów wśród tłumów. Dla mnie każda parada to jest sztuczna impreza, dlatego podczas parady spotykam się ze znajomymi. Prawdziwa parowa kolej skończyła się dla mnie w momencie wygaszenia ostatniego Ty2 z MD Białogard, czyli jesień 1989 roku. Do Wolsztyna jeżdżę dlatego że mam blisko. Co do imprez niemieckich to bywałem na kilku i przyznaję to jest inny świat, ale zawsze znajduje się grupka polskich mikoli - partyzantów co nie płacąc ładują się w kadr i jeszcze mają żale że się ich opierd... Kto chce ten jedzie pociągiem Turkolu, a jak się nie podoba to przecież nikt nie zmusza do takiej podróży. Czy to jest takie trudne do zrozumienia? Czy też trudno skumać że kolej takie pociągi g...no obchodzą? Dlaczego nie ma Costeriny, Jaworzynki, Janosika? Bo Turkol zakazał? Nie. Czasy się zmieniły. W latach 90-tych koszty tych pociągów były pokrywane ze wspólnego wora, teraz każda spółka za wynajem żąda paskarskich cen, a jak nie zapłacisz to pociąg nie pojedzie. Krytykować jest łatwo. Zorganizuj pociąg, zobaczysz czy to jest takie opłacalne.
2014-02-05 21:02:23 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Maurycy_ - cytat:

"Otóż chłopie - do Wolsztyna na parady zacząłem jeździć kiedy zbierała się tam nieliczna
garstka ludzi, kiedy kamera VHS była novum, nie było cyfrówek, kiedy jeszcze planowo jeździły "zdawki" do Nowej Soli, Konotopu,"

A to zwracam szacun :-) Ja wprawdzie paradę zaliczyłem w 1991 roku (pierwszą), no ale daleko mam, poza tym wcześniej jeszcze jeździły PLANOWO takie relacje jak Oleśnica - Kępna i Namysłów - Kępno na TKt48, czyli blisko mnie.

Co do parady, to - jaka jest, taka jest - ale jest NAJWIĘKSZA na świecie i tyle. Gdzieś ci ludzi muszą się zmieścić. COŚ musiało na to całymi długimi latami zapracować, nieprawdaż? Poza tym KAŻDY, jak chce i nie szuka wymówek, to sobie coś z parady wyciągnie, czego przykładem właśnie Hermann, który w zeszłym roku zrobił fajne filmiki. Z parady, nie tylko ze szlakowych pociągów (ja zresztą tez :-)

Poza tym foty i filmy to "tylko" i "aż" dokumentacja wydarzeń - super sprawa - ale liczą się też WRAŻENIA, przeżycia i emocje. KLIMAT parowy rządzi. W tym ludzie (mi) nie przeszkadzają. Bo pociągi są dla ludzi, a nie (tylko) dla parady.

PS. Niczego nie ujmując galaktycznym dziobakom :-)
2014-02-05 21:56:04 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ Herman

Otóż trafiłeś w sedno sprawy - nie parowóz wśród rozwrzeszczonego tłumu,
nie - kiedy nie masz możliwości zrobić ujęcia, aby ktoś nie wlazł ci przed obiektyw,

na początku robiłem foty/filmy pod nastawnią, na przejeździe, na nawęglarce, na zimnych Ty51, Tkt48,
byli tylko prawdziwi fani fotografii, zrobiłeś ujęcie - cyk i robiłeś miejsce następnemu,

potem w miarę wzrostu "zaludnienia" - przeniosłem się na pod semafory wjazdowe za nastawnią, na skarpę,

a potem się skończyło ...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS