NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Świętokrzyski Acatus Plus wreszcie gotowy [zdjęcia]

| Michał Szymajda 09.05.2016 416

Świętokrzyski Acatus Plus wreszcie gotowy [zdjęcia]
Fot. Sebastian Lorek
Świętokrzyski Acatus Plus wreszcie gotowy [zdjęcia]
Świętokrzyski Acatus Plus wreszcie gotowy [zdjęcia]
Świętokrzyski Acatus Plus wreszcie gotowy [zdjęcia]
Dostawa Acatusa Plus do Kielc to efekt wygranego przez bydgoskiego producenta przetargu na dostawę jednej sztuki trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego.
Przetarg na dostawę jednego ezt został rozstrzygnięty przez świętokrzyski urząd marszałkowski w sierpniu 2015 roku. Pesa zobowiązała się dostarczyć pojazd do końca lutego, doszło jednak do przesunięcia terminów odbioru. Świętokrzyskie dłużej czekać już jednak nie będzie.

– Przedstawiciele zarówno klienta, jak i Pesy są obecnie w pojeździe na trasie do Skarżyska Kamiennej, finalizując odbiór techniczny Acatusa Plus. Prawdopodobnie jeszcze dziś procedura odbiorów zostanie zakończona, a tym samym dziś także pojazd zostanie przekazany klientowi do eksploatacji – powiedział 9 maja Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy. O tym, że Pesa dostarczy pojazd z opóźnieniem i, że w grę wchodzą kary umowne na rzecz zamawiającego, informowało na początku maja Radio Kielce.

Acatus Plus po okazyjnej cenie

Trójczłonowy ezt 40WE należy do zaprojektowanej przez Pesę Bydgoszcz rodziny pojazdów elektrycznych zespołów trakcyjnych rodziny Acatus Plus. Jego prędkość eksploatacyjna to 160km/h. Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów przewidziano klimatyzację, WiFi, 4 uchwyty dla rowerów, miejsce na większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, dynamiczny system informacji pasażerskiej. Pojazd będzie spełniał wymogi normy TSI PRM (udogodnienia dla osób niepełnosprawnych) poprzez odpowiednio zaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, 2 miejsca dla wózków, oznakowanie pojazdu oraz windy automatyczne po obu stronach pojazdu. Świętokrzyskie zapłaciło za Acatusa Plus stosunkowo niewielkie pieniądze jak za fabrycznie nowy pojazd. Kosztował niecałe 12 milionów zł brutto.

Będą kolejne nowe pojazdy

Wicemarszałek Świętokrzyskiego Jan Maćkowiak poinformował natomiast, że w 2016 województwo będzie chciało kupić od dwóch do czterech nowych pociągów. Jakiej wielkości będą to pojazdy i czy będą to również ezt – tego dowiemy się za kilka miesięcy, ponieważ wciąż trwają analizy jaki tabor województwu świętokrzyskiemu jest potrzebny najbardziej. Wiadomo, że przez najbliższe lata z nowych pociągów korzystać będą Przewozy Regionalne, które w tym województwie wykonują przewozy na mocy umowy z marszałkiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świętokszyskie (3)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Świętokszyskie (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5