Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwa renowacja historycznych wiat na stacji w Strzegomiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Strzegom jest jedną z szeregu dolnośląskich stacji wyposażonych w historyczne drewniane wiaty. Podróżni mogą już korzystać z wyremontowanego zadaszenia na peronie 2, a w najbliższych miesiącach zakończą się prace na peronie 1.

W Strzegomiu znajdują się dwa perony – oba wyposażone w drewniane zadaszenia, przykrywające sporą część powierzchni. – Wiaty pochodzą z II poł. XIX i początku XX wieku. Budynek dworca oraz wiaty zostały wpisane do ewidencji gminnej miasta Strzegomia – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. Teraz, pod okiem konserwatora, sukcesywnie zadaszeniom jest przywracany blask. W końcówce zeszłego roku przeprowadzono remont drewnianej wiaty na peronie nr 2, a jego koszt wyniósł ok. 360 tys. zł.

Teraz przyszła pora na wiatę na peronie nr 1 przy budynku dworcu. – Główny zakres robót obejmuje wymianę poszycia dachowego wiaty. Zostaną oczyszczone słupy i inne elementy drewnianej konstrukcji (wraz z odtworzeniem zdobień, a w przypadku ich złego stanu będą wymienione na nowe). Wykonana zostanie impregnacja grzybobójcza desek, wymienione zostaną rynny i przeprowadzone zabezpieczenie antykorozyjne metalowych elementów – wymienia Ząbek. Roboty te mają zakończyć się w październiku.

Wartość prac przy wiacie na peronie nr 1 to 278,5 tys. zł. Wykonuje je Zakład Usługowy Ogólnobudowlany R. Zarzycki, P. Gadzina z Kamiennej Góry. Firma ta ma już doświadczenie w renowacji drewnianych wiat –m.in. w Długopolu-Zdroju, Kamiennej Górze czy Lądku-Zdroju.

Remont wiat to niejedyne prace związane z historycznymi obiektami kolejowymi w Strzegomiu. W zeszłym roku ukończono renowację ok. 700-metrowej estakady z 1911 r. – Odnowiona estakada nie tylko ozdabia teraz panoramę strzegomskiej starówki ale również pozwala na odciążenie ruchu drogowego od uciążliwego przewozu kruszywa – mówi Bohdan Ząbek.

Dolny Śląsk obfituje w dziedzictwo kolejowe. – Również ostatnie prace wykonywane przy modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry w kilku lokalizacjach były prowadzone wg wymagań konserwatorskich. Tak było np. przy odnowieniu wiaty przy budynku dworca w Świebodzicach i modernizacji stacji Wałbrzych Szczawienko – wskazuje Ząbek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2023

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2021

Częstochowa: Wiaty w formie bramek na pętli tramwajowej

Zintegrowany transport

W Poznaniu stanęło już 200 nowych wiat przystankowych

Zintegrowany transport

W 2020 roku w Poznaniu stanie 200 nowych wiat

Zintegrowany transport

Zobacz również:

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2023

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2021

Częstochowa: Wiaty w formie bramek na pętli tramwajowej

Zintegrowany transport

W Poznaniu stanęło już 200 nowych wiat przystankowych

Zintegrowany transport

W 2020 roku w Poznaniu stanie 200 nowych wiat

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij