Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podróż koleją będzie bardziej atrakcyjna. Rozpoczęła się modernizacja odcinka Lubartów – Parczew na trasie z Lublina do Łukowa. Prace objęły m.in. przebudowę peronów, torów, 200-metrowego mostu nad rzeką Wieprz. Dostęp do kolei zwiększą 2 nowe przystanki. Inwestycja za 90 mln zł będzie współfinansowana z środków RPO woj. lubelskiego.

Między Lubartowem a Parczewem prace rozpoczęły się od demontażu linii. Zdjęto już ok. 12 km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Wykonawca rozebrał perony na przystankach Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica, a w ich miejscu będą budowane nowe, wyższe, dogodniejsze dla podróżnych.

Prace widać na blisko dwustumetrowym moście nad rzeką Wieprz. Po demontażu toru, stalowa konstrukcja 5-przęsłowego obiektu zostanie odnowiona i wzmocniona. Przęsła kratownicowe będą zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Przewidziano remont podpór i przebudowę przyczółków. Na odnowionym moście zostanie ułożony nowy tor. Pojadą składy towarowe o nacisku 221 kN/oś. Poza mostem prace objęły już 5 innych obiektów.

Na całym odcinku z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczew wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów. Efektem będzie dostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków.

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Dzięki przebudowie układu torowego pociągi pasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów.

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew – Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.
Szeroki zakres prac na jednotorowej linii wymagał wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Taka organizacja ruchu obowiązuje od końca sierpnia. Szczegółowe informacje są na www.portalpasazera.pl

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

Pasażer

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2013

Lubelskie: Przejazdy na "trzydziestce" pod szczególnym nadzorem

Warte uwagi

Lubelskie: Przygotowania do dalszej modernizacji linii nr 30 z RPO

Infrastruktura

Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?

Pasażer

Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?

jar, Rynek Kolejowy 17 lipca 2013

Lubelskie: Prace przed uruchomieniem połączeń pasażerskich do Parczewa

Infrastruktura

Odcinek Parczew – Lubartów

Fotorelacje

Odcinek Parczew – Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2014

Zobacz również:

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

Pasażer

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2013

Lubelskie: Przejazdy na "trzydziestce" pod szczególnym nadzorem

Warte uwagi

Lubelskie: Przygotowania do dalszej modernizacji linii nr 30 z RPO

Infrastruktura

Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?

Pasażer

Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?

jar, Rynek Kolejowy 17 lipca 2013

Lubelskie: Prace przed uruchomieniem połączeń pasażerskich do Parczewa

Infrastruktura

Odcinek Parczew – Lubartów

Fotorelacje

Odcinek Parczew – Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5