Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bliżej do trzech przystanków na linii nr 30?
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego wstępnie przygotowuje się do uruchomienia połączeń pasażerskich na odcinku Parczew – Lubartów jeszcze w ramach obowiązującego rozkładu jazdy. Na koszt przedsięwzięcia może mieć wpływ uruchomienie trzech nowych miejsc do wsiadania. O ich powstaniu mówiło się od dawna, jednak o zamiarze ich przygotowania jeszcze w tym roku PKP PLK oficjalnie poinformowało organizatora kolejowych przewozów regionalnych.

W dniu 2 kwietnia tego roku na odcinek Lublin – Lubartów linii Łuków – Lublin Północny wróciły pociągi pasażerskie. Zanim to jednak nastąpiło, pojawiły się informacje o planach przygotowania trzech nowych peronów – dwa na terenie Lubartowa i jeden w Parczewie. Obecne położenie stacji kolejowych względem centrum miast i osiedli mieszkaniowych jest słabe. Zarządca infrastruktury zatem dąży do wzniesienia obiektów w lepszych lokalizacjach. Jak w maju informowała „Rynek Kolejowy” Małgorzata Kwiatkowska z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie wystąpiono z oficjalnymi pismami do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i do Zarządu Spółki o podjęcie stosownej uchwały celem rozszerzenia zakresu rzeczowego projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów – Lublin Północny”. Dzięki realizacji wspomnianego projektu mają powstać dwa nowe przystanki. Zakłada się, że jeden powstanie w pobliżu ul. Lipowej, a drugi – ul. Słowackiego.
Natomiast Urząd Miasta Parczew poinformował o planach przygotowania miejsca do wsiadania i wysiadania w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Kolejowej. Wzniesienie tego obiektu wcześniej zapowiadał również Zakład Linii Kolejowych w Lublinie.
Budowa nowych obiektów będzie skutkowała jednak wyższym kosztem uruchomienia połączeń. Wraz z udostępnieniem nowych miejsc do wsiadania i wysiadania pociągi będą musiały wykonać większą pracę eksploracyjną – nowe miejsca zatrzymań składów znajdują dalej od Lublina niż istniejące obecnie stacje.
- Koncepcją włączenia kolejowej obsługi odcinka Lubartów - Parczew w obecny rozkład jazdy pociągów oraz założenia rozkładu jazdy edycji 2013/2014 podlega aktualnie na ponownej analizie, w związku z oficjalnym zasygnalizowaniem przez zarządcę infrastruktury kolejowej (5 lipca 2013 r.), zamiaru przygotowania trzech nowych miejsc do wsiadania i wysiadania podróżnych w rejonie Lubartowa i Parczewa. Ma to bowiem wpływ na wymiar (wydłużenie) pracy eksploatacyjnej pociągów, czasy przejazdu oraz w efekcie na wyższe koszty tego przedsięwzięcia. Istotne będzie zwłaszcza, jak zarządca infrastruktury kolejowej zinterpretuje własny „Regulamin przydzielania tras pociągów…” oraz „Cennik stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej…” w zakresie wysokości stawek opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej w odniesieniu do wydłużonych odcinków, których z oczywistych przyczyn nie można było zamówić w terminach obowiązywania stawek podstawowych – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” Beata Górka, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa [zdjęcia]

Infrastruktura

Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa [zdjęcia]

inf. pras. PKP PLK 02 października 2020

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

Pasażer

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2013

Lubelskie: Przejazdy na "trzydziestce" pod szczególnym nadzorem

Warte uwagi

Lubelskie: Przygotowania do dalszej modernizacji linii nr 30 z RPO

Infrastruktura

Lubelskie: Prace przed uruchomieniem połączeń pasażerskich do Parczewa

Infrastruktura

Odcinek Parczew – Lubartów

Fotorelacje

Odcinek Parczew – Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2014

Zobacz również:

Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa [zdjęcia]

Infrastruktura

Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa [zdjęcia]

inf. pras. PKP PLK 02 października 2020

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

Pasażer

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2013

Lubelskie: Przejazdy na "trzydziestce" pod szczególnym nadzorem

Warte uwagi

Lubelskie: Przygotowania do dalszej modernizacji linii nr 30 z RPO

Infrastruktura

Lubelskie: Prace przed uruchomieniem połączeń pasażerskich do Parczewa

Infrastruktura

Odcinek Parczew – Lubartów

Fotorelacje

Odcinek Parczew – Lubartów

jar, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5