Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwa przebudowa linii z Częstochowy do Zawiercia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Maszyny pracują przy przebudowie peronów m.in. w Myszkowie i Poraju na linii z Zawiercia do Częstochowy. Wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Efektem modernizacji o wartości 380 mln zł prowadzonej przez PKP PLK będą szybsze podróże na trasie Zawiercie – Częstochowa. Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Zwiększy się komfort obsługi na stacjach i przystankach.

Z myślą o podróżnych PKP PLK zwiększają dostępność stacji Poraj oraz przystanków Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin. To kolejny etap działań w ramach projektu związanego z pracami na linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie. Do czerwca perony przy jednym z torów będą wyższe, z antypoślizgową nawierzchnią i nowym oświetleniem. Staną na nich nowe wiaty i ławki. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. W Żarkach Letnisko budowane jest przejście podziemne.

Na odcinku Myszków – Poraj jeden z dwóch torów wymieniany jest na nowy. W czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. Powstała też nowa nastawnia w stacji Poraj.

Na odcinku Poraj – Częstochowa, podróżni korzystają z już z nowych peronów na przystankach Korwinów i Częstochowa Raków. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Teraz wymieniany jest drugi tor i równocześnie przebudowywane są leżące przy nim perony. Na przystanku Częstochowa Raków trwa przebudowa przejścia podziemnego, które zostanie wyposażone w windy. Prace przewidziano do czerwca.

Podróżni korzystają już z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Przebudowywany jest drugi peron na stacji Myszków.

Po zakończeniu prac pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Wartość zadania wynosi 380 mln zł, z czego dofinansowanie unijne sięga kwoty 200 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2020 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5