Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwa poprawianie siódemki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwa poprawianie siódemki
Kontynuowane są prace o charakterze utrzymaniowym na linii łączącej Lubelszczyznę ze stolicą kraju. Prowadzone są roboty torowe między Pilawą a Dęblinem. Ku końcowi zbliżają się prace na kładkach dla pieszych w Chełmie i Zawadówce.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, Dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, obecnie prowadzone prace mają na celu poprawić stan techniczny odcinka Pilawa – Dęblin. Większość prac dotyczy nawierzchni – tak, gdzie jest taka potrzeba, wymieniane są podkłady kolejowe oraz szyny na łukach. Pracami zabezpieczającymi objęto małe obiekty inżynieryjne (przepusty). Przebudowywany jest także układ torowy na stacji Ruda Talubska.

- Wykonanie tych robót ma na celu utrzymanie prędkości rozkładowej i zapobiegają wprowadzeniu ograniczeń biegu pociągów. Pociągi pasażerskie będą mogły pokonać trasę między Pilawą a Dęblinem z prędkością 120 km/h – mówi Zygmunt Osiak. - Na tyle pozwala geometria linii oraz jej stan techniczny - dodaje.

Powyższe prace będą kosztowały ok. 8 mln zł. Zarządca infrastruktury pozyskał je z Funduszu Kolejowego.Dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie zaznacza, że prowadzone właśnie prace powinny utrzymać parametry linii do czasu zapowiadanej „wielkiej” modernizacji linii nr 7.

Zygmunt Osiak odniósł się również do możliwości skrócenia czasu przejazdu między Lublinem a Warszawą do poniżej 2 godzin. Podkreśla, że do wprowadzenia w życie nowego rozkładu jazdy infrastruktura będzie przygotowana do osiągania takiego czasu przejazdu. Jednak przewoźnicy musieliby skierować odpowiedni tabor na lubelskie tory, który wykorzysta możliwości odcinków Zarzeka – Puławy i Sadurki – Motycz. Tam składy pasażerskie już teraz mogą jechać z prędkością 140 -150 km/h.

Ku końcowi zbliża się remont kładki na stacji Chełm. Prace potrwają jednak o miesiąc dłużej niż zakładano, czyli do końca października.

- Jest to związane z rozszerzeniem zakresu remontu. W trakcie prac okazało się, że konieczne była wymiana niektórych elementów stalowych. Dodatkowo budowla zyska nowe oświetlenie - wyjaśnia Zygmunt Osiak.

Remont tej budowli będzie kosztował Polskie Linie Kolejowe nieco ponad 3,5 mln zł. Ponadto remontu oraz zabezpieczenia antykorozyjnego doczekała się w tym roku kładka w Zawadówce. Zadanie to jest również bliskie ukończenia.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

Infrastruktura

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

jar, Rynek Kolejowy 21 sierpnia 2013

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Dziennik Wschodni/ jar, Rynek Kolejowy 10 października 2013

ZLK Lublin: Wymiana rozjazdu w 4,5 godziny

Infrastruktura

ZLK Lublin: Wymiana rozjazdu w 4,5 godziny

jar, Rynek Kolejowy 04 listopada 2013

Remontowe wieści chełmskie

Infrastruktura

Remontowe wieści chełmskie

jar, Rynek Kolejowy / Nowy Tydzień Chełmski 04 listopada 2013

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

Infrastruktura

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

jar, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

Fotorelacje

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

jar, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2014

Zobacz również:

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

Infrastruktura

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

jar, Rynek Kolejowy 21 sierpnia 2013

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Dziennik Wschodni/ jar, Rynek Kolejowy 10 października 2013

ZLK Lublin: Wymiana rozjazdu w 4,5 godziny

Infrastruktura

ZLK Lublin: Wymiana rozjazdu w 4,5 godziny

jar, Rynek Kolejowy 04 listopada 2013

Remontowe wieści chełmskie

Infrastruktura

Remontowe wieści chełmskie

jar, Rynek Kolejowy / Nowy Tydzień Chełmski 04 listopada 2013

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

Infrastruktura

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

jar, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

Fotorelacje

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

jar, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5