NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trwa elektryfikacja linii północnej części Anglii

| lp, Rynek Kolejowy 10.12.2013 161

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-12-10 09:08:21 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
Arriva powinna to przeczytać, bo wg. niej jazda spalinówkami pod drutem to coś normalnego...
2013-12-10 09:25:03 Autor: Gorzowianin...
---.180.123.157
Ale razem z Arrivą również PKP PLK, dla której opłaca się elektryfikować tylko tam, gdzie będą jeździć towarówki ;)
2013-12-10 09:29:33 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Średnio pojazdy o tej samej masie elektryczne są tańsze o 53% w stosunku do pojazdów spalinowych.
Mikole mówiąc że pojazdy spalinowe są tańsze porównują mały jednoczłonowy szynobus spalinowy do dużej 4 członowej jednostki typu ELF w tym wypadku jednostka typu ELF będzie o 30% droższa.
Lecz gdyby porównać jednoszynowy szynobus spalinowy do jednoczłonowego EN81 w tym wypadku pojazd elektryczny będzie tańszy w eksploatacji o 50%.
Problemem jest konserwacja pojazdów spalinowych, pojazdy elektryczne skolei są niemal bezobsługowe. Trwałość to kolejny problem. Średnia trwałość pojazdów elektrycznych wynosi 35 lat, spalinowych 15 lat.
Pojazdy elektryczne są niemal bezawaryjne, średnia dostępność jednostki typu ELF wynosi od 94-95%, Impuls 89-91%, dostępność diametralnie spada przy pojazdach spalinowych wynosząc zaledwie 58-62%.
2013-12-10 09:30:24 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Chodziło mi o tańsze w znaczeniu eksploatacji bo w zakupie to to nie
2013-12-10 10:06:37 Autor: CzytW
---.ibd.gtsenergis.pl
Mimo łupkowej propagandy - ropa tam się kończy.
2013-12-10 19:46:17 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Angole w 4lata mają w planach 350km elektryfikacji,i skończą pewnie przed terminem.Ciekawe kiedy,za ile,i w jakim czasie u nas przedrutują Ełk-Korsze?
2013-12-10 19:54:42 Autor: waw
---.adsl.alicedsl.de
"Projekt został zrealizowany w terminie"

... ale jak to?? Dlaczego??
2013-12-12 08:39:09 Autor: konradzet
---.172.252.131
A ja jako pasażer wolałbym pociągi spalinowe. W poniedziałek IR zerwał pantograf w Grodzisku i musieliśmy po torach zasuwac na stację żeby się przesiasc w KM. Przez to spoznilem się do pracy. Gdyby to była jednostka spalinowa nie byłoby problemu. To ja dziękuję za taką nowoczesność!
2013-12-16 12:33:36 Autor: Maciek K
---.189.157.74
@konradzet

Zerwania i usterki występują przy bardzo niskim poziomie utrzymania sieci vide PLK, totalny brak regulacji przęseł naprężenia na wszystkim co nie jest CMKą to smutna rzeczywistość + brak przeglądów i zaniedbania bieżące.
Obecnie sieć trakcyjna stosowana w cywilizowanych krajach jest bardzo niezawodna, a starsze awaryjne rozwiąznia (głónie na ECML) Network Rail zastępuję nową siecią o krótszych przęsłach.

Zwróćcie uwagę jak dobrze te projekty są prowadzone, w sumie nic dziwnego pracuje dużo projektantów w PL.

Pozdrawienia z UK.
2013-12-16 18:07:47 Autor: k.olej
---.dynamic.chello.pl
W Anglii są testowane pociągi elektryczne z dodatkowym zasilaniem z akumulatorów (np. na krótkie niezelektryfikowane boczne linie):
https://kolejblog.wordpress.com/2013/12/10/testy-pociagu-na-baterie-w-wielkiej-brytanii/
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5