. Nie wpłynęła jednak żadna oferta mieszcząca się w budżecie. Postępowanie unieważniono i w ubiegłym tygodniu ogłoszono ponownie.
Tym razem opcja obejmuje tylko 40 wagonów. Podstawowy zakres, (dostawa 150 szt. nowych, towarowych wagonów typu platforma przystosowanych do transportu ładunków intermodalnych i dopuszczonych do eksploatacji w ruchu międzynarodowym), podzielono na trzy zadania:
Na dostawę poszczególnych typów wagonów przewidziano odpowiednio 37, 32 oraz 17 miesięcy. Oferty zostaną otwarte w listopadzie. W ramach konkursu PCC Intermodal może również kupić lokomotywy.
W Duisport częściowy sukces
Nie udało się również rozstrzygnąć ogłoszonego w podobnym czasie postępowania spółce Duisport Agency. Jej postępowanie
było podzielone na cztery zadania: zakup i dostawa 17 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sggrs(s)l zakup i dostawa 17 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sggns(s); zakup i dostawa 28 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sdggmrs(s) oraz zaprojektowanie i dostawa systemu informatycznego (System) klasy SCM dedykowanego do zarządzania.
Jak się okazało, udało się wybrać wykonawcę zadania nr 2 oraz nr 4. To pierwsze zrealizuje słowacka Tatravagonka, która zaoferowałą 6 545 000 mln zł netto. Natomiast zadanie nr 4 zrealizuje spółka Yellows z Warszawy (cena 3,4 mln zł netto). Zadanie nr 1 i 3 unieważniono. Niestety, nie udało nam się skontaktować z firmą Duisport w sprawie przedstawienia szczegółów swojego projektu.
Warto przypomnieć, że rozwój transportu intermodalnego w Polsce oraz sam konkurs CUPT spowodował w ostatnim roku znaczny wzrost liczby zamówień. Z tego względu wielu postępowań zakupowych nie udaje się rozstrzygnąć. Jak pisaliśmy niedawno, swój przetarg na dostawę taboru intermodalnego
musi powtórzyć Lotos Kolej.