NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trenitalia kupuje 17 pociągów V250 Albatros. Prezentacja wkrótce

| Michał Szymajda 20.08.2017 4,4k

Na początku sierpnia włoska Trenitalia porozumiała się ze spółką Leonardo w sprawie kupna 17 pociągów zespolonych V250 Albatros, których wcześniej nie odebrali Holendrzy.
Historia szybkich pociągów V250 jest niezwykle trudna. Po wielu latach oczekiwania na nie, za które naliczano kary, holenderskie koleje NS (3 sztuki zamówiły także Koleje Belgijskie) odebrały pierwsze pociągi i na przełomie 2012 i 2013 roku rozpoczęły nimi kursowanie. Regularne połączenia 9 posiadanymi pociągami po nowej trasie dużych prędkości między Brukselą a Amsterdamem szybko przerwano po serii awarii, a pociągi zwrócono do wytwórni AnsaldoBreda. Stało się to gwoździem do trumny firmy, która za opóźnienia i awarie musiała wypłacić wysokie odszkodowania, a która obecnie jest własnością Hitachi Rail Italy. Historię tych pociągów ze szczegółami opisujemy tutaj.

Tak jak już pisaliśmy, pociągami zainteresowały się włoskie koleje państwowe Trenitalia. Obecnie poinformowano już o zakupie 17 pociągów w trybie przetargowym (odpowiednio go uargumentowano, zwracając uwagę na czas dostawy i niską cenę składów), dla których zamówiono pakiet pełnego serwisu na okres 5 lat, z możliwością wydłużenia go o następnych 5 lat. Wyprodukowane pociągi były własnością spółki Leonardo, wydzieloną z AnsaldoBredy przed zakupem jej przez Japończyków.

Dzięki swojej „wielosystemowości” pociągi mogą kursować pod włoską siecią trakcyjną. Oczekuje się, że pierwsze cztery sztuki rozpoczną kursowanie w regionie Puglia w czerwcu 2018 roku. Zastąpią tam Pendolino serii ETR485 i ETR600. Nowsze ETR600 rozpoczną służbę na innych trasach. Pozostałe 13 pociągów nie posiada jeszcze przydzielonych linii, wiadomo natomiast, że wejdą do służby z końcem 2018 roku. Dwie sztuki V250 Albatros (łącznie wyprodukowano 19 sztuk) będą służyły jako magazyn części zamiennych. Pierwszy z pojazdów, z dostosowanym do potrzeb Trenitalii wnętrzem, ma zostać zaprezentowany na targach kolejowych w Mediolanie na początku października tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5