NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Trasa Słupsk - Ustka przez trzy taryfy może stracić swój potencjał

| Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 23.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-23 13:24:24 Autor: Tomasz Z.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Tymczasem już wiele lat temu firmom autobusowym kursującym na trasie Słupsk - Ustka udało się dogadać w kwestii wspólnego rozkładu jazdy oraz cen za przejazd".

A nie nazywa się to czasem ... zmowa cenowa?

:-)
2015-05-23 13:43:25 Autor: btw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie nazywa, bo wszystkie podmioty kursujące na tej trasie są w to zaangażowane.
2015-05-23 14:10:25 Autor: PRG
---.play-internet.pl
Marszałku lepiej zajmij sie tym co robią PR na trasie do Elblaga, Malborka, Iławy, Kwidzyna. Wygaszanie oferty, niedostosowane godziny odjazdów, ciągle odwoływanie pociągów, katastrofalny stan składów (w wielu składach nie radze opierać się o drzwi bo same się otwierają - blokady nie działają), puszczanie jednej jednostki w godzinach szczytu gdzie obłożenie jest na poziomie 270% (w tym samym czasie w Gdyni Cisowej stoi kilka jednostek).
2015-05-23 14:13:37 Autor: robek
---.static.korbank.pl
KM to nowoczesna firma, która potrafiła się dogadać taryfowo z ZTM Wwa, z PR również jest dogadane, że kupując w pociągu bilet do stacji stycznej (np. Skarżysko Kamienna czy Łowicz Główny), za dalszy odcinek po zmianie przewoźnika pobiera się dopłatę za przejazd dalszy z taryfy kilometrowej PR. Ciekawe czy zła wola w kwestii SŁONECZKA leży po stronie KM czy PR?
2015-05-23 15:08:45 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Zarówno ze stacji w USTCE na plaże jest daleko, jak i z dworca w Słupsku na największe osiedla. Autobusy objeżdżają cały Słupsk jak i zatrzymują się blisko plaży i przy głównej ulicy centrum USTKI. Dlatego nikt nie będzie kupował 2 biletów /komunikacja miejska + pociąg/ skoro z większości miasta można dojechać na jednym bilecie busiarzy/ Dlatego Słoneczny będzie bardzo atrakcyjnym pociągiem niczym POBRZEŻE dla pasażera Wybrzeże-Warszawa i to wystarczy. Pociąg na pewno będzie oblegany na tej trasie i należy skończyć z zakłamywaniem rzeczywistości o mitycznych tłumach niczym z sieci osadniczej Kielcko-Radomskiej czekających np w STRZELINIE na wspólny bilet KM/PR.... Sama Trasa do USTKA-Słupsk jest nie atrakcyjna dla pasażera miejscowego tak samo jak nie atrakcyjna a wręcz odstraszająca jest zdezelowana 8 dla pasażera USTRONIA........Ale oczywiście obecni na forum geniusze z krynicy i małopolski tego nie rozumieją. Dla nich o atrakcyjności połączenia decyduje jego za wężykowanie. Np. Kryniczanin w swoim szaleństwie chce wężykować USTRONIE przez Mazury.....
2015-05-23 15:17:06 Autor: Łk
---.181.189.245.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Byłem w zeszłym roku i widziałem. To było nawet powyżej 100 osób w weekendy wysiadających w Ustce z Regio o 12:42. Przez kilka minut nie dało się wejść do pociągu. Wieczorem tłumy z powrotem - koło 18:00 peron pełny, po 19:00 - 50-70 osób. Decyduje cena.
2015-05-23 15:17:17 Autor: Łk
---.181.189.245.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Byłem w zeszłym roku i widziałem. To było nawet powyżej 100 osób w weekendy wysiadających w Ustce z Regio o 12:42. Przez kilka minut nie dało się wejść do pociągu. Wieczorem tłumy z powrotem - koło 18:00 peron pełny, po 19:00 - 50-70 osób. Decyduje cena.
2015-05-23 15:38:25 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@ŁK

Dla porównania masz 40-50 osobowy autobus co 15min. też zawsze pełny. Opisany przez Ciebie pociąg 100 osób/1.5h
2015-05-23 15:47:39 Autor: mmmm
---.dynamic.mm.pl
Pomorskie sie klania. To u nas normalne.
2015-05-23 16:02:55 Autor: inmotion
---.wmc-si.pl
Pes: gadasz jakieś bzdury. Pociągi nawet z takim rozkładem są atrakcyjne i nawet z dworca w centrum do dworca w Ustce. Dworzec autobusowy w Ustce znajduje się dokładnie 200 metrów od kolejowego, więc żadna to różnica, a na plażę zachodnią jest nawet z niego dalej. Przystanek autobusowy przy Almarze (ob. Biedronka) także jest daleko od plaży, a bliżej Bałtyku już nic nie dojeżdża. Mieszkając daleko od dość daleko od centrum wybieram pociąg, bo jadę nim 20 minut, bo jadę taniej, jadę znacznie wygodniej i znacznie szybciej. Podróże autobusem nie kojarzą mi się z niczym innym jak z jazdą w tłoku 45 minut. Z resztą napełnienia w tych pociągach w sezonie mówią same za siebie - są po prostu dobre.

Potrafisz zająć sensowne stanowisko w jakimś innym temacie niż w temacie TLK Ustronie?
2015-05-23 16:24:58 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post inmotion:
"Pes: gadasz jakieś bzdury. Pociągi nawet z takim rozkładem są atrakcyjne i nawet z dworca w centrum do dworca w Ustce. Dworzec autobusowy w Ustce znajduje się dokładnie 200 metrów od kolejowego, więc żadna to różnica, a na plażę zachodnią jest nawet z niego dalej. Przystanek autobusowy przy Almarze (ob. Biedronka) także jest daleko od plaży, a bliżej Bałtyku już nic nie dojeżdża. Mieszkając daleko od dość daleko od centrum wybieram pociąg, bo jadę nim 20 minut, bo jadę taniej, jadę znacznie wygodniej i znacznie szybciej. Podróże autobusem nie kojarzą mi się z niczym innym jak z jazdą w tłoku 45 minut. Z resztą napełnienia w tych pociągach w sezonie mówią same za siebie - są po prostu dobre.

Potrafisz zająć sensowne stanowisko w jakimś innym temacie niż w temacie TLK Ustronie?"
Czyli tak jak napisałem Dworzec Autobusowy a raczej przystanek przy Marynarki Polskiej znajduję się 200m bliżej morza,portu od kolejowego......Mi z okolic "BPLu" bardziej pasuje jechać autobusem......Ostatni raz parę lat temu wybrałem się kiblem który jak tylko ruszył zepsuł się zaraz za wiaduktem Wolności-3 Maja a więc po mniej niż 5min trasy. 45min. kulejarzą zajeło "spuszczenie" kibla na luzie do peronów i przesadzenie ludzi do drugiego kibla......A jeszcze lepsza historia była jak parę lat temu fajerwerki w USTCE miały się skończyć o północy. Pociąg "specjalny" na ten czas oczywiście pojechał wg. planu jakoś 0:20 pusty po pokaz się przedłużył, oczywiście dla busiarzy nie było problemem się dostosować........

Do pociągów mam sentyment jak na początku lat 90 popularna stała się plaża zach i wtedy pociąg na zdeklasowanych wagonach 1klasy był o niebo lepszą alternatywą niż 10 na Ikarusie.....Ale, że kolej zawsze umie wszystko zepsuć i standardem na trasie USTECKIEJ stały się najgorsze kible......
2015-05-23 16:33:11 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@ inmotion

Wg google Biedronka - plaża 800m, PKP plaża 1.2km a więc zawsze 400m dalej....Tak jak napisałem autobus bliżej....
2015-05-23 17:07:39 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post robek:
"KM to nowoczesna firma, która potrafiła się dogadać taryfowo z ZTM Wwa, z PR również jest dogadane, że kupując w pociągu bilet do stacji stycznej (np. Skarżysko Kamienna czy Łowicz Główny), za dalszy odcinek po zmianie przewoźnika pobiera się dopłatę za przejazd dalszy z taryfy kilometrowej PR. Ciekawe czy zła wola w kwestii SŁONECZKA leży po stronie KM czy PR?"
Gdyby KM honorowały turystyka to by można powiedzieć, że potrafi się dogadać. Nawet, jeśli do turystyka by była dopłata ok. 5zł. Lepiej napisz jaki bilet kupić z Nasielska do Torunia p. Sierpc albo z Sochaczewa do Kłodawy czy Włocławka...
2015-05-23 19:53:31 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Na plaże jedzie się co jakiś czas i nie jest żadnym problemem kupić bilet na przewoźnika jaki o danej godzinie akurat jedzie. Brak jedności taryfowej w połączeniach tego typu nie jest dużym problemem.
2015-05-23 20:33:52 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
problem polega na tym, że jak pasażerowie w pomorskim zobaczą piętrusy bombardiera to też im się zachce takich luksusów zamiast en57 ;-)
2015-05-24 08:07:36 Autor: KIELCZANIN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015-05-23 15:08:45 Autor: pes ---.slupsk.vectranet.pl
Zarówno ze stacji w USTCE na plaże jest daleko, jak i z dworca w Słupsku na największe
osiedla. Autobusy objeżdżają cały Słupsk jak i zatrzymują się blisko plaży i przy głównej
ulicy centrum USTKI. Dlatego nikt nie będzie kupował 2 biletów /komunikacja miejska + pociąg/
skoro z większości miasta można dojechać na jednym bilecie busiarzy/ Dlatego Słoneczny
będzie bardzo atrakcyjnym pociągiem niczym POBRZEŻE dla pasażera Wybrzeże-Warszawa i to
wystarczy. Pociąg na pewno będzie oblegany na tej trasie i należy skończyć z zakłamywaniem
rzeczywistości o mitycznych tłumach niczym z sieci osadniczej Kielcko-Radomskiej czekających np w
STRZELINIE na wspólny bilet KM/PR.... Sama Trasa do USTKA-Słupsk jest nie atrakcyjna dla pasażera miejscowego tak samo jak nie atrakcyjna a wręcz odstraszająca jest zdezelowana 8 dla pasażera USTRONIA........Ale oczywiście obecni na forum geniusze z krynicy i małopolski tego nie rozumieją. Dla nich o atrakcyjności połączenia decyduje jego za wężykowanie. Np. Kryniczanin w swoim szaleństwie chce wężykować USTRONIE przez Mazury.....

Czego się tak czepiasz tego Ustronia ?
2015-05-24 08:42:31 Autor: preczzkretynami
---.180.111.163.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O raju, a lotnisko w Gdansku jest daleko od miasta, zas sworzec autobusowy w Śródmieściu. Zlikwidować!
2015-05-24 10:41:00 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Ten sam problem jest w całym kraju i nikt nie potrafi nic z tym zrobić. Tu przyjemniej Słoneczny to komercyjny. Jednak i tak lepiej dla wszystkich by się dogadali.
2015-05-24 10:44:52 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Jeśli zaś nie mogą się dogadać, niech obniża ceny biletu na jednorazowe. Honorują tylko okresowe.
2015-05-24 10:47:57 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@KIELECZANIN

"Czego się tak czepiasz tego Ustronia ?"

Bo to nie jest normalne, że jest trasowany po zdezelowanej linii 8, gdzie traci dodatkowe 2h i tak bardzo długiego czasu jazdy północ-południe i na dobrą sprawę jedzie na pusto do/z W-wy. Dopiero W-wie drodze na północ się wypełnia. Gdzie absurdem jest, że teoretycznie nocny pociąg musiał/musi mieć wyjazd z Krakowa o 16:42 / 17.....żeby przejechać zdezelowaną 8 i dojechać na wybrzeże rano....

Tak jak wielokrotnie pisałem 8 powinny jeździć wahadła Kraków-Wawa bezwzględnie skomunikowane w W-wie z biegunami USTRONIE/POBRZEŻE/MONCIAK/MAZURY po CMK
2015-05-24 10:55:51 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Odczepcie się od wspólnego biletu na SŁONECZNY, naprawdę nie jest o nikomu do szczęścia potrzebny.

Bardziej pilne jest reaktywowanie trasy POBRZEŻA do Krakowa po CMK i w końcu wytrasowanie USTRONIA po CMK, albo SŁONECZNY BIS rano z USTKI-TRÓJMIASTO-E65-WAWA-CMK-KRAKÓW.....Pasażerom bardziej na takim połączeniu zależy w rozsądnym czasie za rozsądną cenę niż na jakimś wspólnym bilecie.....Tym bardziej, że już są przyzwyczaili się, że u każdego jest inny bilet. Zarówno w busach jak i na kolei....Inny w SKM do Gdańska inny w PR do Szczecina jeszcze inny w IC
2015-05-24 11:23:52 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Odczepcie się od wspólnego biletu na SŁONECZNY, naprawdę nie jest o nikomu do szczęścia potrzebny.

Bardziej pilne jest reaktywowanie trasy POBRZEŻA do Krakowa po CMK i w końcu wytrasowanie USTRONIA po CMK, albo SŁONECZNY BIS rano z USTKI-TRÓJMIASTO-E65-WAWA-CMK-KRAKÓW.....Pasażerom bardziej na takim połączeniu zależy w rozsądnym czasie za rozsądną cenę niż na jakimś wspólnym bilecie.....Tym bardziej, że już są przyzwyczaili się, że u każdego jest inny bilet. Zarówno w busach jak i na kolei....Inny w SKM do Gdańska inny w PR do Szczecina jeszcze inny w IC"
Powyższy POST dotyczy tylko karykatury wspólnego biletu tylko dla SŁUPSK_USTKA......Ale w skali kraju i w wtedy także Słupsk-Ustka jak najbardziej wspólny bilet IC/PR/SKM....powinien być jak najbardziej czymś normalnym tak jak i trasa USTRONIA po CMK
2015-05-25 11:02:28 Autor: banowy
---.239.124.187
Dla mnie wybór jest prosty. Jeśli poza sezonem jadę do Ustki ze Słupska jadę autem, bo połączenie kolejowe jest w formie szczątkowej. Latem - tylko pociągiem. Szybciej i taniej bez problemu z parkowaniem w zatłoczonej Ustce, czy gotowaniem się w zatłoczonym, przepoconym i wlokącym się autobusie.
2015-06-09 13:01:57 Autor: Czapla
---.adsl.inetia.pl
Przewozy Regionalne w ostatnim czasie prężnie się rozwijają. Miło jeździ się nowymi pociągami z PESY i do tego w takich cenach, 2x niższych niż autokary.
2015-06-09 13:04:30 Autor: Warman
---.adsl.inetia.pl
Ta trasa powinna zostać ujednolicona. To powinien ogarnąć marszałek województwa. Przewozy Regionalne specjalizują sie w takich trasach.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS