NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”

| Przemysław Farsewicz 23.11.2021 7k

Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”
fot. TMH
Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”
Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”
Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”
Transmaszholding z koncepcją wagonu sypialnego „w jodełkę”
Transmaszholding wraz z Kolejami Rosyjskimi zaprezentował koncepcję zupełnie nowego wnętrza wagonu bezprzedziałowego z 54 łóżkami ułożonymi ukośnie - w jodełkę.
W koncepcji "w jodełkę" miejsca do spania rozmieszczone są w sposób podobny do parkietu; kuszety znajdują się ukośnie w stosunku do przejścia. Układ przedstawia dwie opcje wykorzystania przestrzeni: prywatny przedział oraz otwartą przestrzeń. Pojedyncza kapsuła jest oddzielona ścianą i kotarą od wspólnego korytarza i jest dedykowana pasażerom podróżującym samotnie. Druga opcja, przedział otwarty, jest dedykowana grupom, czyli pasażerom, którzy podróżują z rodzinami, dziećmi, albo po postu służbowo.

Każdy pasażer w wagonie ma mieć do dyspozycji dostęp do gniazdka, port USB, wieszaki, schowki i inne udogodnienia niezbędne w podróży. Dodatkowo pod sufitem wagonu zaprojektowano przestrzeń na bagaż. Ważnym szczegółem jest osobiste okno dla każdego pasażera, co udało się osiągnąć poprzez montaż niezależnych małych okienek na dwóch poziomach.

Więcej przestrzeni dla pasażera

W prezentacji nowego wagonu na wystawie „Tydzień transportu 2021” udział wzięli Andriej Biełousow, pierwszy wicepremier Federacji Rosyjskiej, Oleg Biełoziorow, dyrektor generalny i prezes Kolei Rosyjskich, Kirill Lipa, dyrektor generalny Transmaszholdingu oraz Aleksander Łoszmanow, wiceprezes ds. rozwoju transportu pasażerskiego w Transmaszholdingu. 

Koncepcja została opracowana na zlecenie Transmaszcholdingu w krajowym centrum wzornictwa przemysłowego i innowacji 2050.LAB. Jest to trzecia odsłona układu – z całej serii projektów polegających na zastąpieniu tradycyjnej wagonu płackartnego. Po raz pierwszy nowe podejście do tematu zaprezentowano na Dworcu Kazańskim w Moskwie w 2019 roku. Rok później pokazano wagon sypialny dla połączeń dalekobieżnych o większej o 280 mm szerokości (3380 mm zamiast zwyczajowego 3100 mm), oraz większej o 730 mm długości (26 230 mm zamiast 25 500 mm). W 2021 roku został zaprezentowany drugi model konceptu – w formie kapsuł.

Nocne ekspresy

Nowe projekty łączy ogólna zasada stworzenia takiego wyposażenia, w którym zmierza się do indywidualizacji przestrzeni (stolik osobisty, półka, lampa, nadmuch). Wagony mają zwiększoną szerokość długość w stosunku do standardowego taboru. W tym przypadku długość przedziału pasażerskiego wzrosła o 290 cm, szerokość wagonu o 28 cm, a kuszet o 15 cm.

Projekt wnętrz wagonów powstał dzięki grupom fokusowym, przy pomocy których producent ocenia życzenia pasażerów. W wagonach z nowymi rozwiązaniami osiągnięto warunki, które sprawią, że podróż pociągiem będzie jeszcze bardziej komfortowa. Wagon z układem „w jodełkę” został opracowany z uwzględnieniem koncepcji „ekspresu nocnego”. Miałby on być wykorzystywany przede wszystkim na trasach o czasie przejazdu do 12 godzin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5