Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tramwajowa rewolucja we Wrocławiu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wrocławska

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tramwajowa rewolucja we Wrocławiu?
Według „Gazety Wrocławskiej” w ciągu dziesięciu lat Wrocław czeka tramwajowa rewolucja. Lokalne władze chcą, aby w przyszłości to właśnie tramwaj był podstawowym środkiem transportu we mieście.

Rewolucja podobno planowana jest na lata 2015 – 2023. W tym czasie miasto może liczyć na pieniądze z Unii Europejskiej. - Ostatnio dostaliśmy ponad 400 milionów złotych, które przeznaczyliśmy m.in. na tramwaje plus czy ITS- mówi „Gazecie Wrocławskiej” Patryk Wild, wiceprezes MPK, odpowiedzialny za inwestycje. - Teraz tych pieniędzy może być o wiele więcej, być może nawet 700 milionów – dodaje.

Powrót do planów sprzed lat

Priorytetem jest budowa linii tramwajowej przez ul. Długą, Starogroblową i Popowicką. Nie jest to nowy pomysł, pojawił się już przed Euro 2012. Z uwagi na brak pieniędzy nie został jednak zrealizowany. - To ważny projekt dla zachodu miasta, bo odciąży ulicę Legnicką, którą biegnie jedyne torowisko prowadzące w tamtym kierunku. Gdy tam jest wypadek, czy choćby zepsuje się na Legnickiej tramwaj, od razu komunikacja miejska w tym rejonie miasta jest zablokowana, a tak być nie może – informuje „Gazetę Wrocławską” Wild.

Więcej torowisk w centrum

To nie koniec tramwajowych pomysłów. Miejskie władze planują także budowę kilku nowych torowisk w centrum Wrocławia. „Szyny mogłyby zostać położone na ul. Wyszyńskiego, Hubskiej (na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej), a być może także na północ od Rynku np. na Grodzkiej (dziś jest tam torowisko jednotorowe) czy - w dalszym biegu tej linii np. w ul. Purkyniego. Dzięki nowym - kilkusetmetrowym odcinkom - łatwiej byłoby poruszać się tramwajem w centrum. Np. dzięki torowisku na północ od Rynku (np. w ulicy Grodzkiej), odciążony zostałby często zakorkowany pl. Dominikański” – podaje „Gazeta Wrocławska”.

Zmiany do 2012 roku

Na realizację czekają jeszcze inne plany.in. szybki dojazd na Nowy Dwór (przez ul. Strzegomską lub Robotniczą) czy  skomunikowanie Psiego Pola. Ten ostatni wymaga budowy dwóch wiaduktów, jeden musi powstać nad torami kolejowymi, a drugi nad zalewowymi terenami Widawy.
- Zakładam, że uda się zrealizować przynajmniej w części te koncepcje do ok. 2022 roku czyli roku w którym kończy się okres wydatkowania środków Europejskich z nowego rozdania – zapowiada „Gazecie Wrocławskiej” Wild.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5