Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaje Śląskie zoptymalizowane. Zagrożone odcinki jednotorowe?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaje Śląskie zoptymalizowane. Zagrożone odcinki jednotorowe?
W kolejnych latach Tramwaje Śląskie planują kontynuować modernizację głównych ciągów komunikacyjnych. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie o linie jednotorowe, z mniejszym natężeniem, np. linii 18 w Rudzie Śląskiej.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie w nowej perspektywie finansowej zamierzają przeprowadzić projekt wart od 700 do blisko 800 mln zł. Spółka chce wyremontować torowiska w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Będzinie oraz domknąć modernizację głównych ciągów. W planach są też budowa nowych linii oraz zakup taboru.

Na rozległej sieci jest jednak sporo odcinków jednotorowych, o mniejszym natężeniu ruchu, znajdujących się w różnym stanie technicznym. Z czasem kluczowe może być pytanie o ich przyszłość. – Trzeba będzie podjąć decyzję: o ich totalnej modernizacji w kierunku zamiany na dwutorową albo w niektórych przypadkach je zwyczajnie skrócić. Tego też nie wykluczam – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Jedną z takich zagrożonych linii od lat jest osiemnastka. – Wymaga ona gruntownej analizy. Na trasie jest taki odcinek, gdzie linia biegnie terenami zielonymi i szczególnego obłożenia tam nie ma. Żeby ją zmodernizować, potrzeba byłoby dużych nakładów inwestycyjnych. Naprawdę nie wiem, czy ma to sens – mówi Freisler. Jak dodaje, wykonywana jest analiza w sprawie przyszłości tego połączenia. Poza osiemnastką jest jeszcze kilka dyskusyjnych odcinków sieci. – Generalnie ta struktura tramwajowa w dużej mierze została już zoptymalizowana – zaznacza Tadeusz Freisler.

Najgłośniejszym przykładem ograniczania sieci w ostatnich latach pozostaje decyzja o wycofaniu tramwajów z Gliwic. Pasażerowie muszą teraz na granicy miasta przesiadać się do autobusów. – Trudno mi komentować, co robi prezydent Frankiewicz. Myślę jednak, że jest szansa, że gdzieś tam ten tramwaj kiedyś jeszcze zaistnieje. Oczywiście nie w takim kształcie, jakim był – mówi Freisler.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5