Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaje Śląskie wybrały wozy Modertransu, Cegielski wykluczony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaje Śląskie wybrały wozy Modertransu, Cegielski wykluczony
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły dzisiaj (16 lipca) przetarg na dostawę dwunastu częściowo niskopodłogowych pojazdów. Spółka wybrała droższą ofertę Modertransu. Cegielski z powodu niespełnienia warunków specyfikacji zamówienia został wykluczony z postępowania.

W przetargu na dostawę dwunastu tramwajów z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% wpłynęły dwie oferty. Zamawiający poinformował dzisiaj (16 lipca) o odrzuceniu tańszej oferty Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski i wykluczeniu firmy z postępowania. Tym samym za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę Modertrans z Poznania, opiewającą na kwotę 58,3 mln zł brutto.

Jak uzasadniają Tramwaje Śląskie, zaoferowany przez Cegielskiego pojazd nie spełnia specyfikacji zamówienia i obowiązujących norm. Analiza oferty wykazała, że najniższy punkt tramwaju – prze pełnym jego obciążeniu, zużyciu obręczy kół i uwzględnieniu ugięć dynamicznych zawieszenia – wynosi 18 mm. Tymczasem, zgodnie z obowiązującymi normami, minimalna dopuszczalna wartość wynosi 30 mm. Ponadto Cegielski nie udokumentował doświadczenia w zakresie dostawy co najmniej trzech niskopodłogowych bądź częściowo niskopodłogowych tramwajów. Oferent chciał skorzystać z referencji Dom Handlowy UKWZ Ukraina, który udostępnił swój potencjał w zakresie wiedzy i doświadczeń. Jak jednak twierdzą Tramwaje Śląskie, z dokumentacji nie wynika jednoznacznie, czy odbiorcy otrzymali dopuszczone do użytkowania pojazdy. Jednocześnie poznańska firma nie uzupełniła w wyznaczonym terminie swojej oferty.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.

Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5