Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaj podmiejski: Relikt czy transport przyszłości?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaj podmiejski: Relikt czy transport przyszłości?
Łódź to jedyne w kraju miasto z siecią tramwajowych linii podmiejskich. Wybiegające za miasto trasy są w coraz gorszym stanie technicznym, co powoduje wydłużanie czasu jazdy. Czy doczekają się remontu, który pozwoliłby im przetrwać?

Tramwaje podmiejskie to jeden z symboli regionu łódzkiego. Są istotnym elementem tożsamości podłódzkich miejscowości – wystarczy wspomnieć, że numery międzymiastowych tras stały się również tytułami dwóch lokalnych czasopism: konstantynowskiego „43bis” i aleksandrowskiego „40 i cztery”. Ten ostatni przeżył – już o ponad dwie dekady – linię 44. Bez pilnych inwestycji w infrastrukturę pozostałe odniesienia kulturowe również nabiorą charakteru wyłącznie upamiętniania przeszłości.

Nie licząc bowiem prac, których wykonanie było konieczne ze względu na przebudowy jezdni, przez całe dziesięciolecia roboty na liniach podmiejskich ograniczały się do napraw niezbędnych dla utrzymania przejezdności. W razie potrzeby wymieniano tylko pojedyncze szyny czy łatano sieć trakcyjną montując niewielkie fragmenty.

W efekcie, z uwagi na stale pogarszający się stan techniczny torowisk, konieczne staje się wprowadzanie coraz to nowych ograniczeń prędkości. Tylko od czasu przejęcia obsługi linii od spółek podmiejskich przez MPK w kwietniu zeszłego roku na samej linii 46 do Ozorkowa obniżono prędkość na blisko dziesięciu odcinkach, w tym na pięciu w ciągu ostatnich tygodni. Przez ostatnie 10 lat rozkładowy czas przejazdu odcinka pozamiejskiego wzrósł o prawie jedną piątą, a należy spodziewać się kolejnych korekt związanych z ostatnimi zwolnieniami.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5