Nieobecność Skody w krajowych przetargach na dostawy tramwajów i taboru kolejowego w ostatnich latach nie oznacza, że czeska firma straciła zainteresowanie polskim rynkiem.
Podczas targów Trako, wzorem lat ubiegłych swoje produkty na jednym ze stoisk prezentowała także kolejowa dywizja Skody. Producent potwierdził swoje zainteresowanie rynkiem polskim, głównie w kwestii dostaw komponentów elektrycznych dla modernizowanych ezt serii EN57.
Projekty modernizacyjne szansą dla Skody
– Komponenty elektryczne firmy Wikov, która należy do Grupy Skoda, są obecnie eksploatowane m.in. w 27 sztukach EN57, których używają Koleje Mazowieckie, a także w innych pojazdach modernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki, należącej do Grupy Pesa. Są to produkty charakteryzujące się wysoką jakością, klienci są z nich zadowoleni – powiedział Václav Růžička, dyrektor operacji Skoda Electric.
Václav Růžička potwierdził, że zbliżające się duże projekty modernizacyjne (w tym Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych), to szansa dla Skody na sprzedaż firmy ze swojej grupy.
– Zamierzamy nadal współpracować z ZNTK Mińsk Mazowiecki, będziemy jednym z partnerów tego producenta w przetargu. Jeśli go wygrają, dostarczymy ZNTK Mazowiecki takie komponenty jak przekładnie czy silniki asynchroniczne. Prowadzimy też rozmowy o współpracy z FPS – dodał Václav Růžička
Co jeszcze na stoisku Skody?
Ponadto na stoisku Skody można zobaczyć model tramwaju serii ForCity, przeznaczonego dla Bratysławy, oraz piętrowego zestawu push-pull składającego się z lokomotywy serii 109 Emil Zatopek i piętrowych wagonów (z wagonem sterowniczym), również produkowanych przez Skodę. Sześć zamówionych przez DB zestawów będzie kursować na trasie Norymberga – Ingolstadt – Monachium z prędkością do 200 km/h. Wkrótce rozpoczną się ich dostawy. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
