NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Tomaszów Maz. – Opoczno: Elektryfikacja połączona z modernizacją

| Kasper Fiszer 24.10.2019 210

Tomaszów Maz. – Opoczno: Elektryfikacja połączona z modernizacją
Pociąg z Łodzi do Opocznafot. Kasper Fiszer
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wraz z PKP PLK zamierza nie tylko zelektryfikować odcinek z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna, ale też kompleksowo zmodernizować torowisko. Dzięki temu podniesiona zostanie prędkość maksymalna. Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa.
Podczas dzisiejszego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego samorząd województwa łódzkiego poinformował o zmianie planów dotyczących remontu linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Dotychczas zakładano, że prace obejmą tylko elektryfikację tej trasy, co umożliwiłoby np. włączenie odcinka w sieć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zakres inwestycji ma być jednak znacznie szerszy.

Priorytetem jest m.in. podniesienie prędkości

Jak stwierdził bowiem Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, PKP Polskie Linie Kolejowe – zarządca infrastruktury – mają nie być zainteresowane realizacją inwestycji wyłącznie w zakresie elektryfikacji. Wraz z władzami samorządu regionalnego zamierzają jednak przeprowadzić pełną modernizacją trasy. – Zmodernizujemy też torowisko, aby pociągi mogły kursować szybciej – potwierdził przedstawiciel samorządu wojewódzkiego.

Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa, bo przygotowano ją dla wariantu zakładającego wyłącznie elektryfikację. – Pochłonęło to już 1 mln 700 tys. zł – podkreślał Grzegorz Jastrzębowski. Zadanie realizowane ma być w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE.

Rozwój oferty po okresie wstrzymania przewozów

26-kilometrowy odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno to element dawnego ciągu Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, który stanowił najkrótsze połączenie regionów łódzkiego i świętokrzyskiego. W 2009 r. zlikwidowano jednak ostatnie dwie pary kursów na tej trasie. W 2012 r. województwo łódzkie zadecydowało o wznowieniu obsługi swojego odcinka torów. Początkowo Przewozy Regionalne uruchamiały tam kilka par kursów realizowanych autobusami szynowymi SN81.

Z czasem oferta została rozbudowana. W rozkładzie jazdy pojawiły się bezpośrednie kursy do Łodzi, a prototypowe pojazdy z raciborskiego Kolzamu zostały zamienione na nowocześniejsze autobusy szynowe i spalinowe zespoły trakcyjne z bydgoskiej Pesy. Obecny rozkład jazdy zakłada osiem par pociągów, w tym część bezpośrednio do stolicy regionu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5