NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tomasz Gontarz pełnomocnikiem wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej

| inf. prasowa 01.02.2018 2,8k

Tomasz Gontarz pełnomocnikiem wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej
Fot. Urząd Wojewódzki w Lublinie
Wojewoda Przemysław Czarnek poinformował, że asystent ministra Andrzeja Bittela, odpowiedzialnego za kolej w Polsce, będzie także pełnił społeczną funkcję pełnomocnika wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie lubelskim.
Wojewoda lubelski wraz z Tomaszem Gontarzem prezentowali dziś na dworcu w Lublinie założenia realizacji Krajowego Programu Kolejowego na Lubelszczyźnie. Podczas konferencji wojewoda Czarnek zaznaczył, że infrastruktura kolejowa na Lubelszczyźnie jest bardzo zapóźniona. – Całkiem do niedawna pociąg do Zamościa jechał ponad 2 godziny – zauważył wojewoda, zaznaczając jednocześnie, że nakłady na infrastrukturę kolejową na terenie województwa lubelskiego są bardzo duże.

Na Lubelszczyźnie PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację linii kolejowej do Warszawy. Prace prowadzone są pomiędzy Otwockiem a Lublinem, a następnie przebudowany będzie odcinek od Warszawy do Otwocka. Dzięki modernizacji ponad 350 km torów pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a to znacząco skróci podróż do i ze stolicy. Planowane są przejazdy najszybszych pociągów w czasie około 90 minut, czyli pasażerowie zyskają atrakcyjną alternatywę dla przejazdu samochodem.

Modernizacja linii Lublin-Warszawa to także skrócenie podróży między miejscowościami na trasie pomiędzy Nałęczowem, Puławami i Dęblinem. Lepszy dostęp do kolei zapewni budowa nowego przystanku Lublin Zachód. Zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe oraz skrzyżowania bezkolizyjne zwiększą poziom bezpieczeństwa dla pasażerów pociągów i kierowców. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i nowoczesne lokalne centra sterowania zapewnią możliwość kursowania większej liczby pociągów. W sumie na modernizację linii kolejowych w woj. lubelskim zostanie wydane 4,7 mld zł.

Oprócz tej inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA elektryfikują również 100 km trasy z Lublina do Stalowej Woli. Dzięki inwestycji wartej 300 mln zł pociągi pojadą szybciej. Czas przejazdu na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów skróci się o ok. 20 min. PKP PLK SA chcą też zapewnić lepsze podróże na trasie z Lublina do Zamościa. Wykonane dotąd roboty umożliwiły szybszą jazdę na odcinku od Rejowca do Zwierzyńca. Kolejne efekty będą widoczne po budowie łącznicy w Zawadzie.

Dodatkowo na terenie województwa lubelskiego wybudowanych lub zmodernizowanych zostanie 10 dworców, m.in. w Lublinie, Kraśniku, Chełmie, Dęblinie i Nałęczowie. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Koszt modernizacji to 39,6 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5