NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

TLK Sudety i TLK Kormoran wyruszą w trasę później. Dlaczego?

| Michał Szymajda 15.12.2020 55

TLK Sudety i TLK Kormoran wyruszą w trasę później. Dlaczego?
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Zarówno pociąg TLK Sudety, jak i TLK Kormoran nie ruszyły w drogę z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Oba mają pojechać przez Dolny Śląsk po liniach, gdzie dawno nie widziano pociągów dalekobieżnych. Dlaczego tak się stało?
Od 13 grudnia jeździmy pociągami według nowego rozkładu jazdy. Najważniejsze zmiany wprowadzone przez operatora opisaliśmy w tekście „Rozkład jazdy 2020/2021. Jak będzie wyglądać siatka połączeń PKP Intercity?” Tego dnia w trasę nie wyjechał jednak TLK Sudety, który zapewni komunikację Krakowa z Jelenią Górą przez m.in. Gliwice, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, Świdnicę i Wałbrzych. Zapytaliśmy przewoźnika, czy nie jest to związane z niską (ze względu na wypadki) dostępnością lokomotyw SU160. Przewoźnik zaprzecza temu, ponieważ w tej części Polski Gamy nie będą pracowały.

– Przesunięcie daty startu TLK Sudety wynika z wprowadzenia przez PKP PLK przerwy w ruchu na szlaku Piława Górna – Ząbkowice linii kolejowej nr137 w terminach od 9 listopada do 4 grudnia – poinformowało biuro prasowe spółki. Dopiero od 4 grudnia odbywały się więc jazdy zapoznające maszynistów ze szlakiem, co uniemożliwiło, zdaniem przewoźnika, start TLK Sudety 13 grudnia. Pociąg ten ruszy w swój pierwszy kurs po wskazanej trasie 22 grudnia.

Co z TLK Kormoran, który ma ruszyć z Polanicy Zdrój przez Kłodzko, Katowice i Warszawę do Olsztyna? – Jeśli chodzi o pociąg TLK Kormoran to jego start kursowania jest czasowo zawieszony ze względu na uwarunkowania związane z epidemią. Decyzja o dacie jego uruchomienia zostanie podjęta na podstawie prowadzonych na bieżąco analiza – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa spółki.

Także inne pociągi uruchomione zostaną później. Np. 10 stycznia 2021 roku dostęp do usług PKP Intercity zyskają mieszkańcy Płocka i Gostynina, przez który zacznie jeździć nowy pociąg TLK Chemik relacji Płock – Katowice, zapewniający możliwość dojazdu do Łodzi, Kutna, Częstochowy i Katowic. Z Płocka i Gostynina możliwe będą podróże także w innych relacjach, np. do Krakowa, dzięki możliwości dogodnej przesiadki na stacji Łódź Widzew do pociągu IC Kazimierz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (745)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (745)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5