NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

TLK „Nida” z najniższą frekwencją na trasie do Kielc

| Martyn Janduła 15.04.2017 1k

TLK „Nida” z najniższą frekwencją na trasie do Kielc
TLK Nida w 2015 rokuFot. Nicolas Biały, SM42.pl
Poseł Andrzej Kosztowniak ze zdziwieniem przyjął fakt zdegradowania przez PKP Intercity połączeń do Kielc. Przewoźnik zmienił godziny odjazdów TLK Nida. Do Kielc nie dojeżdża już również elektryczny zespół trakcyjny Flirt, który rozpoczyna swój bieg w Olsztynie. Jak tłumaczy resort, zainteresowanie podróżnych na odcinku z Warszawy do Kielc nie było zadowalające.
– Ze zdziwieniem należy przyjąć decyzję o zdegradowaniu pociągu Nida (w poprzednim rozkładzie Kielce – Olsztyn) z nowoczesnego składu Flirt na najgorsze wagony, jakie wystawia przewoźnik – pisze w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poseł Andrzej Kosztowniak. Dodatkowo poseł jest również zaskoczony zmianą kursowania pociągu IC Sienkiewicz z Olsztyna do Kielc, który od niedawna kończy swój bieg jednak w Łodzi Fabrycznej. Pyta przy tym, czy zmiana taka spotkała się z akceptacją Centrum Unijnych Projektów Transportowych, gdyż pociągi te zakupiono przy współfinansowaniu unijnym, wiec obowiązuje je 5-cio letni okres trwałości projektu.

W imieniu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odpowiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu. Wyjaśnił on, ze zdecydowano się na zmianę godzin kursowania pociągu TLK Nida relacji Warszawa Zachodnia – Kielce – Warszawa Zachodnia, który w rozkładzie jazdy 2015/2016 odjeżdżał z Warszawy po godzinie 16, a przyjeżdżał do Warszawy około godziny 10, ze względu na zbyt małe zainteresowanie podróżnych.

W obecnym rozkładzie jazdy, TLK Nida wyrusza z Warszawy Centralnej o 19:18 by być w Kielcach o 22:37. Powrót pociągu odbywa się o 5:24, by w Warszawie być o 8:36. Skład zestawiony jest z lokomotywy elektrycznej i dwóch wagonów osobowych drugiej klasy.

– Pociąg ten charakteryzował się zdecydowanie najniższą frekwencją w porównaniu ze wszystkimi pociągami uruchamianymi przez „PKP Intercity” S. A. na odcinku Warszawa – Kielce – wyjaśnia wiceminister. – Podjęto decyzję o optymalizacji oferty połączeń pomiędzy Warszawą a Kielcami – dodał. Zmiany polegają na zmianie godzin kursowania pociągu TLK Nida. Zmieniono również bieg pociągu IC Sienkiewicz (które teraz nazywa się IC Mazury), który z Olsztyna zamiast do Kielc, jedzie teraz do Łodzi Fabrycznej.

Jak wyjaśnia również Ministerstwo, trwałość projektu zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt upływa wraz z końcem rozkładu jazdy 2020/2021. – W Studium Wykonalności przyjęto, że na odcinku Kraków – Warszawa kursować będą 4 pary pociągów. Jednakże z uwagi na opóźnienia modernizacji linii nr 8, i co się z tym wiąże z brakiem możliwości osiągnięcia wskaźników wskazanych w projekcie, konieczna była zmiana trasy, która zapewniałaby krótszy czas przejazdu z Krakowa do Warszawy oraz zwiększone potoki pasażerskie – podkreśla resort. Potwierdziły to, jak podaje Bittel, analizy i statystyki ze sprzedaży biletów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kielce (104)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Kielce (104)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5