Konsorcjum firm Thales Polska , Thales Transportation Systems GmbH i Trakce podpisało z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę dotyczącą modernizacji systemów prowadzenia ruchu pociągów na odcinku Warszawa Okęcie – Radom.
Linia kolejowa z Radomia do stacji Warszawa Okęcie liczy około 100 km i jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym. Jej modernizacja jest inwestycją długo wyczekiwaną przez mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji Radomianie zabiegali od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża bowiem kilka tysięcy mieszkańców Radomia. Po modernizacji będzie możliwe wprowadzenie maksymalnej prędkości pociągów 160km/h, co istotnie skróci czas przejazdu do blisko godziny.
- Ten projekt stanowi kolejny ważny krok w poprawie infrastruktury kolejowej w Polsce, a dla naszej firmy oznacza wzmocnienie pozycji na polskim rynku kolejowym – powiedział Paweł Przyżycki, dyrektor handlowy i prokurent w Thales Polska.
Umowa została podpisana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”, finansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podpisany kontrakt jest krokiem milowym w procesie modernizacji linii. Podniesienie parametrów technicznych linii wymaga zastosowania najnowocześniejszych systemów sterowania ruchem kolejowym.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie na modernizowanym odcinku linii nr 8 m.in.:
-
2 Lokalnych Centrów Sterowania ruchem pociągów usytuowanych na stacjach Warszawa Okęcie i Radom,
-
Włączenia do zdalnego sterowania wszystkich objętych modernizacja stacji i posterunków,
-
Projekt i instalacje stacyjnych i liniowych urządzeń srk,
-
Instalacje na wszystkich przystankach systemów informacji dla podróżnych,
-
Wyposażenie wszystkich przejazdów i przejść dla pieszych w urządzania zabezpieczenia ruchu, poprawiające bezpieczeństwo na skrzyżowaniach linii z drogami publicznymi,
-
Instalacje urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru, minimalizujących proces degradacji stanu technicznego urządzeń infrastruktury, powodowanego złym stanem technicznym i niewłaściwym załadunkiem taboru kolejowego.
Łączna wartość podpisywanej umowy wynosi ponad 316 mln zł brutto.