Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-04-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Hiszpański producent taboru kolejowego Talgo zaprezentował wnętrza swoich nowych pociągów Avril. Państwowy operator Renfe zamówił łącznie 30 takich zespolonych składów.

Nowy pociąg Avril jest testowany od lutego bieżącego roku. Testy zakładają rozpędzanie pojazdu do 360 km/h na odcinku Valladolid – Burgos. W czasie przejazdów komercyjnych z pasażerami będą jeździć z maksymalną prędkością 330 km/h. Nowością jest możliwość przejścia z torów o szerokości 1435 mm w tory o szerokości 1668, charakterystyczne dla linii międzyregionalnych i regionalnych w Hiszpanii (rozstaw 1435 ma w Hiszpanii tylko sieć KDP). Pociąg obsługuje też, poza ETCS, krajowe systemy bezpieczeństwa Hiszpanii i Francji, przygotowano go także na kursowanie pod siecią trakcyjną 1,5 kV DC, 3 kV DC oraz 25 kV AC.

Talgo zapewnia, że dzięki użyciu aluminium, nowych technik montażu i nowym materiałom wyposażenia wnętrza, a także dzięki nowym systemom napędowym, pociąg ma osiągać o 30% mniejsze zużycie energii elektrycznej niż konkurencyjne konstrukcje. W połączeniu w nietypowym wyposażeniem wnętrza klasy drugiej (Cocha Turista), gdzie w rzędzie znajdzie się pięć foteli (3 + 2), zamiast czterech, da to duży współczynnik wykorzystania pojazdu i ma przełożyć się na dobre efekty ekonomiczne. W Coche Preferente (odpowiednik klasy pierwszej) znajdą się po cztery siedzenia w rzędzie (2 + 2). Renfe chce tym samym stawić czoła budżetowej konkurencji na szybkich liniach, która jest już obecna w Hiszpanii.

Nowy Avril składa się z dwunastu krótkich wagonów w technologii Talgo (wagony podparte na jednoosiowym wózku umieszczonym pomiędzy wagonami). Ma 200 metrów długości. Zestawy zostały zamówione przez Renfe w 2016 roku. Będzie ich 30. 10 z nich będzie kursować pomiędzy Francją a Hiszpanią.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij