NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]

| Michał Szymajda 12.04.2021 132

Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Wnętrze wagonu klasy turystycznej Fot. Talgo
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Talgo pokazało ekonomiczne pociągi dużych prędkości. Aż pięć siedzeń w rzędzie [zdjęcia]
Hiszpański producent taboru kolejowego Talgo zaprezentował wnętrza swoich nowych pociągów Avril. Państwowy operator Renfe zamówił łącznie 30 takich zespolonych składów.
Nowy pociąg Avril jest testowany od lutego bieżącego roku. Testy zakładają rozpędzanie pojazdu do 360 km/h na odcinku Valladolid – Burgos. W czasie przejazdów komercyjnych z pasażerami będą jeździć z maksymalną prędkością 330 km/h. Nowością jest możliwość przejścia z torów o szerokości 1435 mm w tory o szerokości 1668, charakterystyczne dla linii międzyregionalnych i regionalnych w Hiszpanii (rozstaw 1435 ma w Hiszpanii tylko sieć KDP). Pociąg obsługuje też, poza ETCS, krajowe systemy bezpieczeństwa Hiszpanii i Francji, przygotowano go także na kursowanie pod siecią trakcyjną 1,5 kV DC, 3 kV DC oraz 25 kV AC.

Talgo zapewnia, że dzięki użyciu aluminium, nowych technik montażu i nowym materiałom wyposażenia wnętrza, a także dzięki nowym systemom napędowym, pociąg ma osiągać o 30% mniejsze zużycie energii elektrycznej niż konkurencyjne konstrukcje. W połączeniu w nietypowym wyposażeniem wnętrza klasy drugiej (Cocha Turista), gdzie w rzędzie znajdzie się pięć foteli (3 + 2), zamiast czterech, da to duży współczynnik wykorzystania pojazdu i ma przełożyć się na dobre efekty ekonomiczne. W Coche Preferente (odpowiednik klasy pierwszej) znajdą się po cztery siedzenia w rzędzie (2 + 2). Renfe chce tym samym stawić czoła budżetowej konkurencji na szybkich liniach, która jest już obecna w Hiszpanii.

Nowy Avril składa się z dwunastu krótkich wagonów w technologii Talgo (wagony podparte na jednoosiowym wózku umieszczonym pomiędzy wagonami). Ma 200 metrów długości. Zestawy zostały zamówione przez Renfe w 2016 roku. Będzie ich 30. 10 z nich będzie kursować pomiędzy Francją a Hiszpanią.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (155)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (155)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5