NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Szykuje się zamiana zestawów kołowych w ED74

| Martyn Janduła 10.02.2017 718

Szykuje się zamiana zestawów kołowych w ED74
ED74 na szlakuFot. FAREN, SM42.pl
Przewoźnik PKP Intercity ogłosił przetarg na zamianę zestawów kołowych pomiędzy czynnymi a nieczynnymi jednostkami ED74. Zabieg ten ma pozwolić na zachowanie obecnie czynnych pociągów w ciągłej eksploatacji.
Przedmiotem zamówienia PKP Intercity jest wykonanie zamiany zestawów kołowych pomiędzy pięcioma czynnymi a pięcioma nieczynnymi pojazdami serii ED74 z jednoczesnym wykonaniem naprawy na poziomie P4 zestawów kołowych, które po zamianie zostaną zamontowane w pojazdach czynnych.

Na swoim stanie przewoźnik posiada 14 składów ED74 o nazwie Bydgostia. Zamawiający przewiduje, że wykonawca będzie miał 12 miesięcy na wykonanie prac. Czynność zamiany wraz z naprawą zestawów kołowych dla pierwszej pary pojazdów ma się odbyć w ciągu 130 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Dla każdej kolejnej party ezt – w ciągu 60 dni kalendarzowych.

Poza zamianą zestawów kołowych pomiędzy jednym czynnym i jednym nieczynnym pojazdem wraz z rewizją zestawów kołowych, PKP Intercity wymaga również wyosiowania, zaosiowania i regulacji nacisków pojazdów, naprawy przekładni oraz wymiany łożysk osiowych. Przewidziano również prace dodatkowe, które będą polegały na wymianie tarcz hamulcowych (40 szt. tarcz hamulcowych na 1 ezt), wymianie okładzin hamulcowych (80 okładzin na 1 ezt), wymianie kół monoblokowych (20 kół monoblokowych na 1 ezt) i wymianie osi zestawów kołowych (10 osi na 1 ezt).

Celem przeprowadzenia tych prac, jak tłumaczy Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, jest zachowanie w ciągłej eksploatacji 7 pojazdów serii ED74, posiadających ważne świadectwo sprawności technicznej. – Uwzględniając zużycie eksploatacyjne zestawów kołowych, jak i bardzo długi okres oczekiwania na dostawę nowych kół, zachodzi konieczność ich zamiany pomiędzy pięcioma czynnymi a pięcioma nieczynnymi pojazdami serii ED74 wraz z wykonaniem naprawy P4 – dodaje.

Zamawiający zastosował dwa kryteria wyboru wykonawcy. Cena stanowi 80%, resztę punktów można uzyskać za termin gwarancji na wykonaną usługę – 20%. Oferent zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 96 tys. zł. Oferty można składać do 17 marca 2017 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5