- W naszym programie Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej ze środków UE, Funduszu Kolejowego oraz własnych spółki zmodernizowaliśmy przystanki takie jak Sopot, Sopot Wyścigi. Do roku 2012 wyremontujemy jeszcze Politechnikę, Wrzeszcz, Żabiankę oraz powstanie przystanek Gdańsk Śródmieście - będący przedłużeniem linii SKM - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży pełniący dodatkowo funkcję rzecznika prasowego trójmiejskiej SKM.
- W Trójmieście i okolicach od kilku lat obserwujemy zmiany zachowań komunikacyjnych osób, które niedawno korzystały wyłącznie z komunikacji masowej. Zostały silnie zurbanizowane dzielnice w odległości leżącej ponad 10 kilometrów od centrum metropolii, z dala od trasy operowania Trójmiejskiej SKM. Tam, oprócz autobusów jedynym środkiem komunikacji stał się własny samochód - tłumaczy Głuszek.
- Obserwowaliśmy masową migrację ludności do tych dzielnic, spowodowaną korzystnymi cenami nieruchomości i ich wysokim standardem. Nie pozostało to bez wpływu na niestety spadającą liczbę pasażerów SKM. Również uruchomienie przyspieszonych autobusów poruszających się wzdłuż linii SKM, niosło podobne konsekwencje. Wreszcie będący w zapaści przemysł stoczniowy, spowodował, że firma straciła jednego z najbardziej lojalnych klientów. Robimy wszystko aby zahamować ten niekorzystny trend. Szukamy optymalnych rozwiązań w rozkładzie jazdy, lecz nie jest to łatwe z uwagi na konieczne czasowe zamknięcia torowe związane z remontem naszej infrastruktury peronowej. Również zamknięcia odcinków szlaków na torach PKP PLK stanowią dla nas znaczne utrudnienie. Rozwijamy szybkie kanały dystrybucji biletów, takie jak automaty biletowe a już niedługo sprzedaż biletów poprzez SMS. Pozwala to z jednej strony ograniczyć koszty rosnących prowizji z kas agencyjnych z drugiej na bezproblemowe nabycie naszych produktów. Przypomnę, że rewitalizujemy nasze przystanki i stacje z funduszy UE oraz do 2012 roku mamy w planie zmodernizowanie 21 pociągów SKM. Musimy konkurować z komunikacją miejską znacznie podwyższając komfort podróżowania naszymi EZT - informuje przedstawiciel trójmiejskiej SKM.
- Wprowadziliśmy promocję taryfową i dodatkowe pociągi do jednego z ważniejszych suburbiów Trójmiasta - Pruszcza Gdańskiego. Na odcinku do 3 km wprowadziliśmy korzystne rozwiązanie taryfowe - bilet za 2 zł. Współpracujemy z najważniejszymi mediami, które czytają nasi klienci min: Gazetą Wyborczą i Dziennikiem "Fakt" organizując niestandardowe przedsięwzięcia promujące PKP SKM jako szybką i bezpieczną kolej miejską. W naszym programie Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej ze środków UE, Funduszu Kolejowego oraz własnych spółki zmodernizowaliśmy przystanki takie jak Sopot, Sopot Wyścigi. Do roku 2012 wyremontujemy jeszcze Politechnikę, Wrzeszcz, Żabiankę oraz powstanie przystanek Gdańsk Śródmieście - będący przedłużeniem linii SKM. Myślę, że wtedy skrót SKM można będzie czytać jako "Szybką Kolej Modernizacyjną", bo nasi klienci w pełni skorzystają z rewitalizowanej infrastruktury peronowej - komentuje Marcin Głuszek.