PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie umowy z firmą Schweerbau na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na stacji Kostrzyn, Godków i Chojna oraz na odcinku Godków – Chojna.
W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia kolejowa na długości blisko 6 km między Godkowem a Chojną oraz nawierzchnia torów stacyjnych w Kostrzynie, Godkowie i Chojnie o łącznej długości blisko 3 km. Wymienionych zostanie ponad sto konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Na czterech przejazdach kolejowych między Kostrzynem a Chojną PKP Polskie Linie Kolejowe wymienią nawierzchnię torową i drogową oraz przebudują instalacje oświetleniowe. Wzdłuż modernizowanego odcinka wykonane zostanie również odwodnienie.
Po ukończeniu zadania nastąpi podniesienie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku Godków – Chojna do 120 km/h, a na stacji Kostrzyn do 100 km/h (obecnie na tych odcinkach obowiązują ograniczenia prędkości do 50 km/h). Realizacja zawartych umów przewidziana jest do 30 listopada 2012 r. Koszt inwestycji finansowanych z budżetu państwa wyniesie ponad 24 mln złotych.
Planowane prace stanowią kontynuację modernizacji prowadzonej na „Nadodrzance” w latach 2010 - 2011 r. W 2010 r. kosztem 25,9 mln złotych zmodernizowano odcinek Szczecin Podjuchy – Szczecin Główny, a w 2011 r. kosztem 24,69 mln złotych odcinki Kostrzyn – Namyślin i Daleszewo Gryfińskie – Szczecin Podjuchy.
Linia kolejowa nr 273 (potocznie zwana „Nadodrzanką”) – to linia kolejowa łącząca Wrocław ze Szczecinem przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą i Gryfino. Położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Ma duże znaczenie zwłaszcza, między innymi, dla przewozów towarowych do portu w Szczecinie