NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pięć firm chętnych na opracowanie studium wykonalności dla Nadodrzanki [oferty]

| Michał Szymajda 20.11.2019 5,3k

Pięć firm chętnych na opracowanie studium wykonalności dla Nadodrzanki [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla północnego odcinka magistrali C-E 59 – dla odcinka Rzepin – Szczecin Podjuchy.
Wykonanie studium wykonalności, które planuje PKP PLK, stanowi przygotowanie do kontynuacji rewitalizacji linii 273 od Wrocławia przez Zieloną Górę do Szczecina. PLK realizuje ją fragmentami, za pieniądze krajowe, od roku 2009.

Zarządca infrastruktury zakłada, że dokument pozwoli w przyszłości przygotować projekt i zrealizować naprawę odcinka od Rzepina do Szczecina Podjuch (czyli od km 228,800, do km 349,990) z łącznicami 828 i 827 znajdującymi się na terenie Kostrzyna.

– Zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego infrastruktury, w tym możliwie wysoką komplementarność z projektami inwestycyjnymi zrealizowanymi na linii kolejowej nr 273 w ubiegłych latach oraz dostosowanie linii kolejowej i uzyskanie wymagań dla sieci bazowej towarowej TEN-T – czytamy w dokumentacji PKP PLK. PLK zleci przygotowanie linii 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Nadodrzanka na tym odcinku ma być też dostosowana do przyjmowania pociągów o długości 750 m. Na linii (docelowo – całej), mają się pojawić urządzenia ERTMS.

– Studium wykonalności powinno w należyty i dokładny sposób dostarczyć (…) podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie realizacji projektu. Rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu – czytamy.

W ramach studium jego wykonawca będzie musiał m.in. określi optymalny wariant inwestycyjny, określić model finansowania projektu i jego wpływu na sytuację finansową zamawiającego. Kryterium wyboru oferty będzie cena. Oferty na wykonanie zadania można składać do 18 listopada 2019.

Więcej o planach dotyczących modernizacji „Nadodrzanki” piszemy tutaj. Wcześniej PKP PLK ogłosiła przetarg dotyczący podniesienia parametrów na linii od Wrocławia do Rzepina.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

18 listopada PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się pięć podmiotów: Scheessler-Plan Unżynierzy (cena 6 mln zł brutto), konsorcjum Arcadis – Infra CD – Instytut Kolejnictwa (3,76 mln zł), WYG (8,3 mln), konsorcjum Idom i Hiqe (4,4 mln) oraz BBF (2,8 mln). Kosztorys opiewa na 5,535 mln zł brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5