Koleje Szwajcarskie zapowiedziały zmiany, jakie wejdą w życie w grudniu 2014 r., razem z nowym rozkładem jazdy. Pojawi się więcej nowego taboru, a z uwagi na liczne prace modernizacyjne na części tras spadnie częstotliwość kursowania pociągów.
Na szlaku Gottard (linia Immensee – Chiasso) pojawią się pierwsze z ośmiu nowych składów ETR 610 2. serii. Zastąpią ostatnie zespoły ETR 470. W czasie wystawy światowej EXPO 2015 w Mediolanie od 1 maja do 31 października ze Szwajcarii do stolicy Lombardii kursować będzie dziennie nawet do pięciu dodatkowych składów, zapewniając pasażerom nawet 2500 dodatkowych miejsc. Te pociągi dojeżdżać będą do dworca Rho Fiera Milano. Już teraz na trasie Zurych – Mediolan w rozkładzie funkcjonuje 7 par pociągów EuroCity (obsługiwanych klasycznymi składami wagonowymi oraz ETR 470), 3 pary pociągów ETR 610 z Bazylei do Mediolanu, 4 pary ETR 610 z Genewy i jedna z Lucerny.
Z uwagi na liczne i ważne prace torowe na linii Simplon w tunelach w St. Maurice, Burier i Siders wprowadzone będą ograniczenia w ruchu pociągów na stacji Leuk. Obsługiwana będzie przez jeden pociąg InterRegio i maksymalnie dwa składy regionalne na godzinę.
Po uruchomieniu ekspresu regionalnego Berno – Fryburg – Romont – Palézieux/Bulle i wprowadzeniu kursowania pociągów co pół godziny na odcinku Fryburg - Bulle, od grudnia wejdzie w życie kolejna faza wprowadzania ruchu S-Bahn/RER Fryburg: od poniedziałku do piątku na odcinkach Fryburg–Romont oraz Fryburg – Payerne – Yverdon-les-Bains obowiązywał będzie również takt półgodzinny. W Yverdon-les-Bains pojawią się dodatkowe skomunikowania do Lozanny. Do użytku oddany będzie nowy przystanek Fryburg Poya. Od 27 kwietnia 2015 S1 linii Bern – Fryburg zatrzymywać się będzie dodatkowo na stacji Bern Ausserholligen.
W Tessinie uruchomiona będzie linia S40, zapewniająca bezpośrednie połączenie Albate – Camerlata/Como – Mendrisio – Stabio. Po zakończeniu prac przy budowie linii pociągi będą kursować do włoskiego Varese.