Poseł Adam Szejnfeld poinformował, że po jego interwencjach ma sprawy likwidacji linii kolejowej do Mirosławia Ujskiego. Polityk PO zwrócił się w tej sprawie do zarządu PKP SA argumentując zamknięcie tego odcinka torów oznaczałoby bankructwo fabryki podkładów strunobetonowych, a także miejsc pracy.
„W ciągu ostatniego miesiąca dużo mówi się na temat możliwości likwidacji linii kolejowej nr 374 Mirosław Ujski – Piła Główna. Informacja o takiej decyzji została zamieszczona miedzy innymi na jednym z branżowych portali dotyczącego kolei. Gdyby ta decyzja okazała się prawdą wiązałoby się to z bankructwem i likwidacją Wytwórni Podkładów Strunobetonowych S.A. w Mirosławiu Ujskim, jednego z największych pracodawców w gminie Ujście, notabene wytwarzającego produktu, które służą także modernizacji linii kolejowych PKP” – czytamy na stronie internetowej Adama Szejnfelda.
Jak poinformował na konferencji prasowej, z tego powodu poseł Adam Szejnfeld podjął interwencję w tej sprawie w zarządzie PKP w Warszawie, w wyniku której linia zostanie zachowana.
W swoim piśmie do zarządu PKP SA poseł przedstawił sytuację Wytwórni Podkładów Strunobetonowych w Mirosławiu Ujskim – fabryki, specjalizującej się w produkcji na rzecz PKP. WPS jest firmą z 40-letnią tradycją, która zatrudnia 180 pracowników. W swoim asortymencie produkcyjnym posiada podkłady kolejowe, podrozjazdnice, przejazdy kolejowe i inne materiały na potrzeby Polskich Linii Kolejowych PKP PLK, ale również na potrzeby linii kolejowych w Europie. Działalność jednak tej firmy w dużej mierze jest uzależniona od możliwości wywozu swojej produkcji linią kolejową, o której mowa.
Linia kolejowa nr 374 o długości 14,5 km, była wyremontowana pod koniec lat 80 ub.r. i zdaniem fachowców jej stan techniczny jest zadawalający, wymaga jedynie normalnych nakładów na bieżące utrzymanie. Jej likwidacja byłaby równoznaczna z upadłością Wytwórni Podkładów Strunobetonowych w Mirosławiu Ujskim, ponieważ ilość wyprodukowanych towarów i sposób jego transportu na specjalistycznym taborze kolejowym, bez linii kolejowej, uniemożliwi im dalszą działalność.