NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]

| Witold Urbanowicz 08.03.2021 3,5k

Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Gryfino fot. Trakcja
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma odmienić komunikację w szczecińskiej aglomeracji dzięki połączeniu Stargardu, Goleniowa, Gryfina i Polic ze Szczecinem. Efekty prac widać już na niektórych stacjach. Prace realizuje Trakcja.
Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. Projekt zakłada przebudowę lub modernizację linii kolejowych o łącznej długości ok. 23,75 km. Przedsięwzięcie obejmuje 40 przystanków. W lipcu 2018 r. zostały podpisane dwie umowy z Trakcją PRKiI na opracowanie dokumentacji projektowej i przeprowadzenie prac. Jedna zakłada modernizację linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Jej wartość brutto to 479,8 miliona złotych brutto. Przedmiotem drugiej umowy jest modernizacja wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (Szczecin – Gryfino), 351 (Szczecin – Stargard) oraz 401 (Szczecin – Goleniów). Jej wartość to 138,7 mln złotych brutto.

Prace nie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jak pisaliśmy we wrześniu, realizacja projektów infrastrukturalnych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest już opóźniona o 8-10 miesięcy.

Nie jest jednak tak, że nic się w ramach projektu nie dzieje. Jak informuje Trakcja, 24 marca przebudowywany 130-metrowy peron nr 1 przystanku Daleszewo przeszedł pozytywny odbiór techniczny oraz eksploatacyjny i został oddany dla obsługi podróżnych. W ramach prac dostosowano peron dla osób niepełnosprawnych, pojawiło się nowe oświetlenie, oznakowanie, wiaty. Ponadto wykonano prace odwodnieniowe, a także dokonano regulacji toru oraz sieci w nowym torze.

Na stacji w Gryfinie przebudowano dawny peron nr 3, który stał się peronem nr 2. Cały peron ma 200 m długości i 6 m szerokości. Dostosowano go do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, zbudowano nowe, większe zadaszenie i zainstalowano oświetlenie, zamontowano elementy małej architektury i stałe oznakowanie. Prace zakończyły się na całej długości peronu, ale na razie odebrano jego 140-metrowy odcinek. Wykonawca oczekuje na wyznaczenie terminu odbioru technicznego i eksploatacyjnego dla pozostałej części peronu.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5