NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]

| Witold Urbanowicz 08.03.2021 104

Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Gryfino fot. Trakcja
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Nowe perony w Gryfinie i Daleszewie [zdjęcia]
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma odmienić komunikację w szczecińskiej aglomeracji dzięki połączeniu Stargardu, Goleniowa, Gryfina i Polic ze Szczecinem. Efekty prac widać już na niektórych stacjach. Prace realizuje Trakcja.
Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. Projekt zakłada przebudowę lub modernizację linii kolejowych o łącznej długości ok. 23,75 km. Przedsięwzięcie obejmuje 40 przystanków. W lipcu 2018 r. zostały podpisane dwie umowy z Trakcją PRKiI na opracowanie dokumentacji projektowej i przeprowadzenie prac. Jedna zakłada modernizację linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Jej wartość brutto to 479,8 miliona złotych brutto. Przedmiotem drugiej umowy jest modernizacja wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (Szczecin – Gryfino), 351 (Szczecin – Stargard) oraz 401 (Szczecin – Goleniów). Jej wartość to 138,7 mln złotych brutto.

Prace nie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jak pisaliśmy we wrześniu, realizacja projektów infrastrukturalnych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest już opóźniona o 8-10 miesięcy.

Nie jest jednak tak, że nic się w ramach projektu nie dzieje. Jak informuje Trakcja, 24 marca przebudowywany 130-metrowy peron nr 1 przystanku Daleszewo przeszedł pozytywny odbiór techniczny oraz eksploatacyjny i został oddany dla obsługi podróżnych. W ramach prac dostosowano peron dla osób niepełnosprawnych, pojawiło się nowe oświetlenie, oznakowanie, wiaty. Ponadto wykonano prace odwodnieniowe, a także dokonano regulacji toru oraz sieci w nowym torze.

Na stacji w Gryfinie przebudowano dawny peron nr 3, który stał się peronem nr 2. Cały peron ma 200 m długości i 6 m szerokości. Dostosowano go do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, zbudowano nowe, większe zadaszenie i zainstalowano oświetlenie, zamontowano elementy małej architektury i stałe oznakowanie. Prace zakończyły się na całej długości peronu, ale na razie odebrano jego 140-metrowy odcinek. Wykonawca oczekuje na wyznaczenie terminu odbioru technicznego i eksploatacyjnego dla pozostałej części peronu.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5