Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Szczecin: SST bardziej realny, konserwator dał zgodę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Urząd Miasta w Szczecinie

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Szczecin: SST bardziej realny, konserwator dał zgodę
Zabudowanie warsztatowe oraz otoczenie Willi Grüneberga nie są zabytkami - taką decyzję wydał Wojewódzki Konserwator Zabytków, o czym poinformował szczeciński Urząd Miasta. Otwiera to drogę do rozpoczęcia długo wyczekiwanej inwestycji. Wniosek o jej dofinansowanie rozpatruje Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Służby konserwatorskie odmówiły wpisania do rejestru zabytków budynku gospodarczego zlokalizowanego w pobliżu willi przy ul. Batalionów Chłopskich 61. Nie wpisał także rejestru otoczenia budynku. Postępowanie w tej sprawie zostało umorzone. Wpisania otoczenia willi do rejestru zabytków chciało stowarzyszenie „Ocalmy zabytek”, który chciało w ten sposób zablokować realizację SST w zaproponowanym przez miasto kształcie.

WczeŚniej Wojewódzki Konserwator Zabytków przychylił się do wniosku stowarzyszenia, że zabytkiem jest sama willa. Miasto zdecydowało się przesunąć ją i odnowić, jednak potem stowarzyszenie "Ocalmy Zabytek" zgłosiło kolejny wniosek - że willa powinna zostać zachowana wraz z otoczeniem. Na działce, na której znajduje się budynek wraz z zabudową gospodarczą zaprojektowano torowisko tramwajowe, mury oporowe i chodnik-pochylnię oraz uzbrojenie podziemne (kolektor kanalizacji sanitarnej).

- Zabytkowy obiekt wymaga renowacji. Szansą na jego odnowienie jest budowa SST. W ramach inwestycji budynek zostanie przesunięty i odrestaurowany - obiecują miejscy urzędnicy. Miasto złożyło już w Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o dofinansowanie inwestycji kwotą ok. 100 milionów złotych. Wniosek o dofinansowanie SST jest obecnie poddawany ocenie.

Trasa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju ma być przedłużeniem linii tramwajowej na prawobrzeże. Od Basenu Górniczego trasa ma być bezkolizyjna – trasa będzie przebiegać częŚciowo w wykopie oraz po estakadach. W pierwszym etapie inwestycji tramwaj pojedzie do pętli przy ul. Turkusowej. Trasa będzie miała ok. 4 km długoŚci. W drugim kwartale Wydział Inwestycji Miejskich ogłosi przetarg na budowę pierwszego etapu SST. Jesienią tego roku miasto planuje rozpoczęcie inwestycji. Tramwajem na osiedle Słoneczne mamy pojechać jeszcze w 2014 roku.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5