Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecin buduje infrastrukturę tramwajową za 273 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecin buduje infrastrukturę tramwajową za 273 mln zł
Do końca 2015 r. w Szczecinie powstanie infrastruktura tramwajowa za 273 mln zł, z czego 131 mln zł to dofinansowanie z funduszy unijnych. Miasto zdecydowanie inwestuje w transport na szynach.

Miasto czekają trzy duże inwestycje. Pierwsza to przebudowa zajezdni tramwajowej Pogodno, która pochłonie połowę zaplanowanych wydatków. Będzie trudna, bo zajezdnia to zabytek i choć de facto musi być zbudowana od nowa, to niektóre elementy zostaną zachowane. W dodatku przez cały okres przebudowy będzie się tam odbywał ruch tramwajowy. Druga ze szczecińskich zajezdni – w Golęcinie – nie jest przystosowana do przyjęcia tramwajów przegubowych. Nowa zajezdnia gotowa ma być w drugiej połowie 2015 r.

Poza tym właśnie rozstrzygany jest przetarg na modernizację torowiska w al. Piastów, ul. Wawrzyniaka i na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i ul. Jagiellońskiej. Trasa ma być gotowa w połowie przyszłego roku. Modernizacja czeka też trasę od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. W tym wypadku rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na wiosnę przyszłego roku, a prace mają się skończyć wiosną 2015 r.

Przy okazji podpisania umowy prezydent Piotr Krzystek nazwał Szczecin „miastem zakochanym w tramwajach”. – Media to podchwyciły, trochę na wyrost, bo choć tramwaje po Szczecinie jeżdżą od 1879 r. to w różnych latach różnie były traktowane – zauważa rzecznik Tramwajów Szczecińskich Dariusz Wołoszczuk. – Ale mamy rozbudowaną sieć i tę przewagę nad innymi miastami, że większość torowisk jest wydzielona – dodaje.

Skala inwestycji w tramwaje szczecińskiej w ostatnich latach jest duża. – Niedawno przebudowaliśmy węzeł przy Bramie Portowej. Tam krzyżuje się 90 proc. szczecińskich linii tramwajowych i powstał węzeł z prawdziwego zdarzenia – tłumaczy Wołoszczuk. – Pogodno, które wykonawca rozbuduje i przygotuje właściwie „pod klucz”, też będzie jedną z najnowocześniejszych zajezdni w Polsce. Ul. Wawrzyniaka to trasa, po której jeździ połowa tramwajów wyjeżdżających z zajezdni Pogodno. Z kolei modernizacja linii między Mostem Długim a Basenem Górniczym, to część trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Bardzo ważnej dla połączenia Prawobrzeża z resztą Szczecina. Teraz tamta droga jest wręcz stworzona do tego, by się korkować. A na trasie SST będą tylko dwa miejsca, w których będzie on przecinany przez ruch samochodowy – wylicza.

Szczecin nie tylko inwestuje w szyny i zajezdnie, ale też w tabor. W ostatnich latach kupiono od PESY 28 tramwajów typu Swing, choć jeszcze nie wszystkie trafiły na tory. Dzięki kontaktom z Berlinem sprowadzono 125 tramwajów wysokopodłogowych typu Tatra. – Z lat 80., ale w porównaniu z tym co mieliśmy, stan taboru znacznie się poprawił – mówi Wołoszczuk, który dodaje, że także w kolejnej perspektywie unijnej miasto będzie się starało o kolejne środki na dofinansowanie rozbudowy linii tramwajowych.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5