Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

System szyny w otulinie ERS i ERS-M w nawierzchni linii tramwajowej we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

Tines

Data publikacji:
16-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tines

Podziel się ze znajomymi:

Główną ideą projektu zintegrowanego węzła przesiadkowego przy stacji Wrocław Stadion, w nawierzchni którego eksploatowany jest system szyny w otulinie firmy Tines, było stworzenie funkcjonalnego, zintegrowanego połączenia stacji kolejowej z przystankiem szybkiego tramwaju miejskiego.

Obiekt ma zapewnić komfortowe warunki logistyczne dla kibiców podczas dużych wydarzeń sportowych. Dwupoziomowa konstrukcja składająca się z dwóch peronów kolejowych usytuowanych przy torach 1 i 2 linii numer 273 relacji Wrocław-Szczecin, sześcioprzęsłowego wiaduktu tramwajowego oraz specjalnej szerokiej pochylni prowadzącej na stadion piłkarski umożliwia bezkolizyjne przemieszczanie się użytkowników ruchu.

W ramach nowoczesnej inwestycji przebudowano nawierzchnię torowiska tramwajowego, w którym zastosowano ponad 300 metrów rozwiązania ERS oraz przeszło 50 metrów modułowego systemu szyny w otulinie ERS-M.  Szczególnie ważną cechą eksploatowanych rozwiązań jest ciągłe, sprężyste podparcie szyny, które znacząco wpływa na tłumienie drgań i hałasu wtórnego, generowanych przez pojazdy szynowe. Właściwość ta mająca istotny wpływ na redukcję niekorzystnych drgań do otoczenia trasy jest szczególnie ważna w obszarach zurbanizowanych.  Zastosowanie przyszynowych i podszynowych profili izolacyjnych zapewnia skuteczną izolację elektryczną szyny, a użycie wysokiej jakości materiałów gwarantuje wieloletnią bezawaryjną eksploatację nawierzchni torowej. Eksploatacja modułowego systemu szyny w otulinie możliwa jest m.in. przy zabudowie betonowej, asfaltowej, a także trawiastej torowiska.

Wrocławski obiekt został dwukrotnie nagrodzony, otrzymując pierwsze miejsce w kategorii obiekt inżynierski konkursu „Piękny Wrocław”, a także nagrodę II stopnia w konkursie „Budowa Roku 2011” organizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa przy współudziale Ministerstwa Transportu oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5