NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

System DSAT uchronił pociąg przed wypadkiem. UTK ostrzega przed wadliwymi wózkami

| inf. pras. UTK 19.06.2020 309

System DSAT uchronił pociąg przed wypadkiem. UTK ostrzega przed wadliwymi wózkami
System detekcji stanów awaryjnych taboru na sieci PKP PLKFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał alert bezpieczeństwa dotyczący pęknięcia ramy wózka typu Y25Cs produkcji ARAD Romania. Alert kierowany jest do krajowych organów ds. bezpieczeństwa w Unii Europejskiej, gdzie potencjalnie również mogą poruszać się wagony wyposażone w ten wózek. Prezes UTK zaleca wykonanie dodatkowych przeglądów wózków Y25Cs.
6 lutego 2020 r. urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru kolejowego (DSAT) na szlaku Górki – Subkowy linii kolejowej nr 131 wydały ostrzeżenie przed zagrzanymi maźnicami w jednym z wagonów towarowych pociągu jadącego na południe kraju. Po oględzinach wagonu wykryte zostało pęknięcie belki skrętu ramy wózka, które było przyczyną ostrzeżenia urządzeń DSAT.

Dalsza analiza zdarzenia i wykonane przy tej okazji przez wyspecjalizowaną jednostkę badania metalograficzne wykazały nieprawidłowości w procesie spawania ram wózków. Nieprawidłowości te zostały wykryte również w nieuszkodzonej części wózka. W efekcie wagony wyposażone w wózki Y25Cs produkcji ARAD Romania, pochodzące z lat 70. i 80. ubiegłego wieku mogą być narażone na występowanie podobnych problemów.

Prezes UTK zdecydował o wystosowaniu alertu bezpieczeństwa, który jest narzędziem wykorzystywanym do wymiany informacji o potencjalnych zagrożeniach dla bezpieczeństwa mogących wystąpić również w innych krajach Unii Europejskiej. Rekomendowane jest przeprowadzenie dodatkowych przeglądów pod kątem wystąpienia pęknięć złączy spawanych wózków Y25Cs. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości należy niezwłocznie zgłosić to podmiotowi odpowiedzialnemu za utrzymanie (ECM) oraz poddać wózki naprawie.

Wagon, którego dotyczy alert, powstał w Polsce z użyciem wózków produkcji rumuńskiej, a jego dysponentem i podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie jest spółka słowacka. Wagon jest zarejestrowany na Słowacji i może być wykorzystywany w komunikacji międzynarodowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5