NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

System do zmiany rozstawu kół Talgo już przy granicy polsko-białoruskiej

| Koleje Białoruskie/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 29.01.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-01-29 14:59:14 Autor: Russian Airwash
---.dynamic.chello.pl
Chwała! Da się! Tylko żeby nie było problemów z dopuszczeniem na polskie.
2015-01-29 15:20:32 Autor: ---
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego Polska nie forsowała prostszego, tańszego w eksploatacji, uniwersalnego i zdecydowanie mniej awaryjnego systemu autorstwa prof. Suwalskiego "SUW2000"? Mam nadzieję, że UTK pierwszy raz pokaże się z dobrej strony przy testach w Polsce...
2015-01-29 15:36:30 Autor: kali74
---.dab.02.net
Bo polska to niepoważny kraj...dla tego nie wystąpiły o żadne wnioski!
2015-01-29 15:41:52 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Spokojnie, spokojnie
Na dopuszczenie w Niemczech zejdą im dwa lata, więc nie będą bawić się w niepotrzebną na razie homologację w Polsce.
2015-01-29 15:56:01 Autor: mds
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post ---:
"Dlaczego Polska nie forsowała prostszego, tańszego w eksploatacji, uniwersalnego i zdecydowanie mniej awaryjnego systemu autorstwa prof. Suwalskiego "SUW2000"? Mam nadzieję, że UTK pierwszy raz pokaże się z dobrej strony przy testach w Polsce..."
Bo nie uczestniczyliśmy w tym projekcie i Białorusi nie było na rękę kupowanie czegokolwiek od nas. Nie mieli w tym żadnego interesu, mogli zrobić swoje, to zrobili.
2015-01-29 16:11:58 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post kali74:
"Bo polska to niepoważny kraj...dla tego nie wystąpiły o żadne wnioski!"
@kali74

Polska to II Haiti. Trudno występować z wnioskami, kiedy nie ma aktualnego adresata. Zanim wniosek dotrze, często zmieni się dozorca, tfuu... Bankier, tfuu... Znaczy się Prezes.
2015-01-29 16:13:17 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe komentarze o Talgo: http://www.rynek-kolejowy.pl/53641/rosja_przygotowuje_sie_do_uruchomienia_pociagow_talgo.htm

ciekawe info o Talgo: http://inforail.pl/text.php?id=21607
2015-01-29 16:45:52 Autor: wojtus
---.183.132.27.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Jakoś wątpię żeby to uzyskało dopuszczenie, skoro dla Pendolino trzeba było zmienić przepisy.
System zmiany rozstawu tego producenta nieznany u nas, wychylne pudło oraz połączenie wagonów
jednoosiowymi wózkami Jakobsa. Ciekawe jakby to zostało nazwane przez UTK skoro wagon sterowniczy
Bombardiera został uznany za pojazd trakcyjny......

Mam pytanie: W jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia sprzęgu?
2015-01-29 17:44:31 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
SUW2000 przegrał z Talgo. Szkoda.
2015-01-29 18:52:08 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
O ile UTK dopusci kiedys Talgo do ruchu, to IC nie zobaczy 1euro z tytulu przeprowadzenia tego pociagu na sieci PKP. Zajmie sie tym spolka corka RZD lub pociagi pojada na bazie papierow posiadanych przez DB....

Szkoda SUW2000...gdyby to panstwo nie istnialo tylko teoretycznie na przejsciu z Bialorusia byloby juz dawno zabudowane stanowisko SUW, a nie hiszpanskie talgo. Mega porazka MIR i cala prawda o polityce wdrazania polskiej mysli technicznej...
2015-01-29 20:04:59 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
@tomtom
Talgo w Niemczech już jeździły - DB InterCityNight.
2015-01-29 20:08:17 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post ---:
"Dlaczego Polska nie forsowała prostszego, tańszego w eksploatacji, uniwersalnego i zdecydowanie mniej awaryjnego systemu autorstwa prof. Suwalskiego "SUW2000"? Mam nadzieję, że UTK pierwszy raz pokaże się z dobrej strony przy testach w Polsce..."
Ponieważ SUW2000 miał trzech właścicieli. Jeden bankrutował, jeden się prywatyzował, a trzeciego patent mało obchodził.
2015-01-29 20:09:13 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
@---
Ponieważ SUW2000 miał trzech właścicieli. Jeden bankrutował, jeden się prywatyzował, a trzeciego patent mało obchodził.
2015-01-29 20:20:03 Autor: laik
---.174.108.69
Ale czy na pewno WAGONY Talgo muszą mieć oddzielne dopuszczenie na polskie tory? Przecież każdy wagon posiadający dopuszczenie wg karty UIC może jeździć po Polsce. Dopuszczenie robią na sieci DB i ja je będą mieli to będą mieć nasze UTK (nie mówiąc już o IC) głęboko w ....
2015-01-29 20:34:11 Autor: laik
---.174.108.69
Co do długości 3 wagony Talgo dają długość 1 wagonu "normalnego"
2015-01-29 22:03:24 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@IM&ZB

Najgorsze, że "państwo istnieje teoretycznie" to słowa przedstawiciela rządu.
Mają za pewne dowodzić ich własnej nieudolności, albo, że...sam nie wiem...że o to właśnie chodzi???

Kto tym krajem rządzi jeśli nawet rząd nie wierzy w to co robi?
2015-01-29 23:33:09 Autor: gmb
---.dynamic.chello.pl
Bo Polska tak wspiera polski przemysł i polską wynalazczość. Moglibyśmy wiele rzeczy innowacyjnych wdrożyć tylko zabija nas biurokracja, niekompetencja urzędników w tym ich strach przed podejmowaniem decyzji, ogólne podejście "się nie da" no i jeszcze do tego wszystkiego główne kryterium przetargów czyli najniższa cena.
Polska staje się krajem "montownią" zagranicznego przemysłu i ich projektów zamiast podtrzymywać własny przemysł. Większą radość sprawia jak zagraniczny koncern założy w Polsce fabrykę, a nie jak polska firma wyeksportuje za granicę swoje rozwiązania.
Jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie zanim podejście (relikt komunistyczny czyli licencje na wszystko) się zmieni. A może nie - bo już nie będzie nic naszego...
2015-01-30 07:38:21 Autor: ystyś ryptyśt
---.84.246.233
To może być fantastyczny sposób na pokazanie ruskim gdzie raki zimują... Ja nie wydałbym pozwolenia na kursowanie tych składów przez nasz kraj z oczywistego powodu: konkurencja dla PKP IC. Wprowadzić zakaz przejazdu tych składów w ramach sankcji gospodarczych, a dodatkowo zakazałbym obsługiwania rosyjskich samolotów na europejskich lotniskach (w szczególności tych wyprodukowanych w Rosji). To najbardziej zabolało by te ruskie świnie....
2015-01-30 18:35:08 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
Eeee.... przesadzasz w poście powyżej. Rosjanie po prostu prowadzą własną politykę i trochę bardziej skuteczną od polskiej. Ale co racja to racja za bardzo nie liczą się ze zdaniem Polski. No to ja mam propozycję: może tunel po dnie Bałtyku i takie pociągi jak metro. :-)
2015-02-01 10:52:14 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
To jest właśnie idealny patent na pokazanie Polsce gdzie raki zimują, a nie Rosji, Niemcom, czy Białorusi. W konsekwencji zlikwiduje się Poloneza i będzie cacy lala.
2015-02-21 20:07:01 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
W odpowiedzi na post gmb:
"Bo Polska tak wspiera polski przemysł i polską wynalazczość. Moglibyśmy wiele rzeczy innowacyjnych wdrożyć tylko zabija nas biurokracja, niekompetencja urzędników w tym ich strach przed podejmowaniem decyzji, ogólne podejście "się nie da" no i jeszcze do tego wszystkiego główne kryterium przetargów czyli najniższa cena.
Polska staje się krajem "montownią" zagranicznego przemysłu i ich projektów zamiast podtrzymywać własny przemysł. Większą radość sprawia jak zagraniczny koncern założy w Polsce fabrykę, a nie jak polska firma wyeksportuje za granicę swoje rozwiązania.
Jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie zanim podejście (relikt komunistyczny czyli licencje na wszystko) się zmieni. A może nie - bo już nie będzie nic naszego..."
Napisz proszę co rozumiesz przez "podtrzymanie własnego przemysłu". Jakie mieliśmy produkty tego przemysłu, które mogłyby stawić czoła produktom światowym? Nie zapominaj też o rachunku ekonomicznym. Od 1945 roku produkcja prowadzona była za wszelką cenę w ramach RWPG przy sztucznej ekonomii i poza światową konkurencją.
O ile jeszcze w latach siedemdziesiątych, właśnie dzięki licencjom, trochę nadrobiliśmy dzielący nas dystans, to okres stanu wojennego oznaczał całkowity zastój i w lata dziewięćdziesiąte XX wieku weszliśmy z zacofanym, materiałochłonnym, kosztownym przemysłem.
Dzisiaj eksport przemysłowy z Polski jest wartościowo większy niż za komuny, a importerem są kraje, które dawniej w ogóle nie były zainteresowane ówczesnymi produktami II gatunku i przestarzałymi technologicznie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS