Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

System do zmiany rozstawu kół Talgo już przy granicy polsko-białoruskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
29-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Białoruskie/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
System do zmiany rozstawu kół Talgo już przy granicy polsko-białoruskiej
Koleje Rosyjskie RŻD wielkimi krokami przygotowują się do uruchomienia międzynarodowych pociągów zestawionych z wagonów Talgo. Na białoruskiej sieci kolejowej zainstalowano właśnie tor i specjalne systemy do zmiany rozstawu kół. Niebawem ruszą jego testy.

Specjaliści z Kolei Białoruskich i inżynierowie z hiszpańskiej firmy Talgo zainstalowali w Brześciu specjalny tor z systemem do zmiany rozstawu kół w pociągach. Instalacja wymagała przebudowy torów, systemu sterowania oraz instalacji wyposażenia elektrycznego. Projekt jest wdrażany wspólnie przez Koleje Białoruskie i Koleje Rosyjskie.

Dzięki systemowi, koła pociągu z rozstawu szerokotorowego na normalnotorowy i odwrotnie będą przechodziły płynnie w trakcie powolnej jazdy. Dotychczasowy system podnoszenia wagonów i wymiany wózków powoduje, że pociąg traci około 2 godzin. Dzięki rozwiązaniu, zmiana rozstawu kół i odprawa celna powinny potrwać nie dłużej niż 30 min. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to certyfikaty niezbędne do eksploatacji zainstalowanych urządzeń w Brześciu kolejarze otrzymają do końca pierwszego kwartału tego roku.

Trzy na zachód. Cztery w Rosji

Całe zamówienie Kolei Rosyjskich RŻD obejmuje 7 składów. Cztery z nich zostaną skierowane do obsługi linii Moskwa – Niżny Nowogród, gdzie do tej pory kursowały m. in. pociągi Sapsan. Te zostaną z kolei przekierowane na linię Moskwa – Petersburg, dzięki czemu w tej relacji uda się wprowadzić połączenia w równych odstępach czasowych.

Pozostałe trzy pociągi będą przystosowane do jazdy po torze o rozstawie szyn zarówno 1520, jak i 1435 mm. Pociągi ze specjalnym systemem zmiany rozstawu kół będą skierowane do obsługi linii Moskwa – Mińsk – Warszawa – Berlin. Czas podróży do Berlina ma skrócić się o 7 godzin i łącznie z kontrolami celnymi i granicznymi wyniesie maksymalnie 18 godzin.

We wszystkich pociągach znajdzie się system wychylnego pudła, który będzie systemem pasywnym. Każdy pociąg będzie zestawiony z 18 wagonów dla pasażerów oraz dwóch wagonów technicznych. W pociągach znajdzie się przestrzeń restauracyjna, będą też przedziały sypialne. Wszystkie pociągi będą klimatyzowane oraz będą wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.

W Polsce na razie cisza

20 wagonów z systemem zmiany rozstawu kół trafiło już w sierpniu 2014 r. z Hiszpanii do Berlina. Producent dostarczył je do Niemiec, aby przetestować ich działanie na niemieckiej sieci kolejowej. Testy prowadzone są również w Rosji, a niebawem rozpoczną się w Białorusi. Tymczasem  żadnych informacji w tej sprawie nie ma, jeśli chodzi o Polskę. – Jak na razie Koleje Rosyjskie nie wystąpiły do nas z propozycją współpracy – poinformowała,, Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika, który mógłby prowadzić wagony przez terytorium Polski. UTK również nie ma żadnych informacji w sprawie zamiaru RŻD, dotyczącego prowadzenia pociągów przez Polskę. – Do Urzędu Transportu Kolejowego nie wpłynął wniosek firmy Talgo o wydanie zezwolenia na dopuszczenie wagonów do eksploatacji – informuje Grzegorz Mazur z biura prasowego UTK.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij