NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Syryjczyk: Massel był jednym z najlepszych wiceministrów ds. kolei

| jm, Rynek Kolejowy 02.12.2013 124

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-12-02 17:58:25 Autor: Ave Ja
---.smolna.pw.edu.pl
To nie zmienia faktu, że Massel NIC dobrego nie zrobił, Przewozy Regionalne to nie jego sprawa, a to że Massel jak na ministra był dobry pokazuje ogólną nędzę ostatnich rządów. A tak ogólnie, to Syryjczyk był chyba najgorszym ministrem transportu w historii, takiemu zniszczeniu kolei ciężko dorównać.
2013-12-02 17:59:10 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Delikatnie powiedziane - dalece ZBYT delikatnie, ale co do meritum to się zgadzamy.

Ja ten zamach na kolej i jej rozwój (przez rządową sitwę paliwową) będę nazywał prosto i po imieniu.
2013-12-02 18:04:37 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Powyższy mój post odnosi się do treści arta, a nie do postu.
2013-12-02 18:12:21 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego Syryjczyk nie wziął Massela do ministerstwa za czasów swoich rządów skoro to taki dobry zastępca?
2013-12-02 18:26:37 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Po raz pierwszy od dłuższego czasu trudno nie zgodzić się z p. Syryjczykiem.
Usunięcie Massela to największy błąd Bieńkowskiej.
Widać dobry minister ds. kolei jest nie na rękę lobby autostradowemu.
2013-12-02 18:31:01 Autor: Marmur
---.satfilm.net.pl
Taki dobry minister, a zezwala przewoźnikowi (arriva) na wykonywanie obsługi przewozowej szynobusami na liniach zelektryfikowanych. Przewoźnikowi
bez zaplecza technicznego i bez odpowiedniej liczby maszynistów do obsługi tras. Dla niego PR to balast, który trzeba zniszczyć.
Na szczęście temu Panu podziękowano.
2013-12-02 18:40:57 Autor: zyga2
---.bydgoszcz.vectranet.pl
Dobrze ze go wywaliła.

Jego projekt modernizacji e65 to jedna wielka porażka.

10lat trwa już remont a czas przejazdu wynosi ponad 5h.
2013-12-02 18:43:27 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od tego, czy Arriva ma zaplecze i maszynistów nie jest minister, tylko UTK. Minister ma kształtować cały rynek, a nie poszczególnych przewoźników.
Poza tym od rozliczania Arriva jest ten, kto mu płaci i wymaga, tam kieruj swoje żale.
2013-12-02 19:13:21 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
Wydaje mi się, ze Pan Andrzej Massel był najbardziej kompetentna osobą na PKP. Cóż!, przychodzą czasy na zmiany. Choć nie widzę by dziś tak jak dawniej, było na pęczki inżynierów, dobrych specjalistów po szkołach i uczelniach związanych z koleją. Dziś to raczej większość po humanistyce, magistrowie, lub inżynierowie od niczego, dobrzy do magazynu. Dyplom powieszony na gwoździu i tyle wiedzy o kolei.
2013-12-02 19:17:10 Autor: Driver
---.centertel.pl
Jakby był dobry to by go Bieńkowska nie wyrzuciła. Uważam , że był najgorszym wręcz gorszym od ciebie Syryjczyk. Obaj znacie się na kolei tyle co świnia na gwiazdach.
2013-12-02 19:19:55 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Nie prawda większość ludzi uczy się na uczelniach technicznych na wydziałach mechanicznych, to te są najbardziej wspierane. http://www.youtube.com/watch?v=qZ4ASIarHrk
2013-12-02 19:20:23 Autor: agata2
---.dynamic.chello.pl
@DarekP - pełna zgoda.
@ Marmur - masz adekwatny nick do sposobu myślenia...
2013-12-02 19:40:15 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post p:
"Nie prawda większość ludzi uczy się na uczelniach technicznych na wydziałach mechanicznych, to te są najbardziej wspierane. http://www.youtube.com/watch?v=qZ4ASIarHrk"
@P

To ze większość ludzi się uczy na technicznych uczelniach to jeszcze mało. Wielu tam trafia, bo ich rodzice tam skierowali, bądź na inne studia się nie dostali. Dziś nie tylko jest potrzebny dyplom, ale i zamiłowanie do zawodu. Po za szkołą trzeba się również samemu doskonalić. Ja chodząc do technikum kolejowego, już w I klasie TK chodziłem na peron w weekendy z 2 kolegami. I cyganiliśmy maszynistów, ze jestem pomocnikiem. Prawie nikt tego nie sprawdzał, wsiadaj i tyle. Problem wyszedł po czasie jak maszyniści w marszrucie zaczęli wpisywać nazwiska, a w Bieżanowie nie było komu odebrać wypłatę, bądź taki nie istniał. Zaczęła się afera. Zaglądałem na kanały właziłem do lokomotyw, schematy miałem w jednym paluszku. Gdzie później na szlakach nie miałem problemów z naprawami, czy defektami. W rodzinie mam osobę która za namowa koleżanki, poszła na studium pielęgniarskie, obie z pietra chodziły pod rączkę na studium. Po 3 latach okazało się ze mdleje na widok krwi. W końcu pracuje w warzywniaku. Kiedyś znajomi w Polsce, poprosili by ich synowi po studiach po Politechnice, załatwić prace jako elektronik w USA. Załatwiłem prace, nawet dość dobra stawkę wynegocjowałem, przyleciał i okazało się, ze obkuty na każda stronę książkami, ale zdolności manualne w naprawach zero. Nie potrafił utrzymać lutownicy w ręce, słaba o dziwo po politechnice umiejętność obsługi oscyloskopu. Co rozkręcił nie potrafił złożyć. W USA jest powiedzenie, nie pokazuj mi dyplomu, tylko pokaz co potrafisz!!!. Wiec mu ładnie podziękowali za prace.
2013-12-02 20:04:21 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Nie lubię pana Syryjczyka, ale tutaj muszę mu przyznać rację. Massel nie był idealny, ale jego odwołanie było decyzją polityczną bez żadnego uzasadnienia merytorycznego. Bieńkowska załatwia stołki dla swoich i zapomniała, że ministerstwo to nie jej prywatny folwark. Ta kobieta nie ma interesu w rozwoju kolei i nic dobrego dla niej nie zrobi.
2013-12-02 20:05:35 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Maszynista z BNSF USA: "Prawie nikt tego nie sprawdzał, wsiadaj i tyle"

Masz rację, że "prawie". Mi osobiście zdarzało się wysadzać maszynistę z lokomotywy prowadzącej kuriera, gdy nie potrafił udowodnić kim jest. A, żeby wyglądało jeszcze "śmieszniej", jadący z nim pomocnik mówił, że go nie zna ;)
2013-12-02 20:13:38 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@jurasN

Dziś są inne czasy, a inne były w latach 1970. Ja nie pisze szczegółów, gdzie byli i tacy co pogonił kijem, a pisze o tych, co udało się do nich wsiąść. Pamiętaj, ze w TK już w I klasie otrzymywałeś pełny mundur bez dystynkcji. wystarczyło na szpilce dopiąć 12 grupę, czy 10-siatą i tyle, by powirować. Czasami pytali a kto cię przysłał?, to się mówiło ze dyspozytor. Jak poszedł na peron do budki zadzwonić, to noga z peronu i tyle. zaprzestałem jazd jak w TK zrobili zebranie rodziców, i wszystkich nas wyłapano. Ale nagany żadnej, za co?, za chęci w zdobywaniu wiedzy?.




http://imageshack.us/f/59/j0p1.jpg/
2013-12-02 20:26:28 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
@ jurasN
cdn (nastąpił) :

http://www.rynek-kolejowy.pl/49648/2_6_mld_zlotych_wiecej_z_oplaty_paliwowej_na_kolej.htm

Ciekawym jest co SAM obiecał dżihadżyście ? A parę dni nazat, był kindżał pomiędzy.
SAM też sam sobie wychodował Bin Ladena.
Pomruk jest, ale cichy.
Czy spadek jest już odczuwalny?
2013-12-02 20:30:09 Autor: largo
---.12.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
Kto Arrivę wpuścił na tory z siecią trakcyjną. Czy zakaz jazdy pojazdów spalinowych pod trakcją spalinową już nie obowiązuje. Co na to UTK, PLK, Energetyka?
2013-12-02 20:30:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Zakończenie wojny na kolei, EURO 2012 (choć odnowione dworce to głównie zasługa JP), no i oczywiście udane rewitalizacje to bez wątpienia sukces Andrzeja Massela. Natomiast moRdernizacje i sytuacja z PRami, no raczej splendoru mu nie przysporzą. Nie mniej, to faktycznie najlepszy wiceminister jakiego pamiętam. Fakt, że bardziej teoretyk, ale i fachowiec również.

A tu na zdjęciu wygląda jak... błogosławiony? :D

Czemu nie, wszak Penolino i jego ostatni rekord na CMK - to także będzie zawsze kojarzone z nim.
2013-12-02 20:32:02 Autor: Largo
---.12.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
Kto Arrivę wpuścił na tory z siecią trakcyjną. Czy zakaz jazdy pojazdów spalinowych
pod siecią elektryczną już nie obowiązuje. Co na to UTK, PLK, Energetyka?
2013-12-02 20:38:47 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Delikatnie powiedziane - dalece ZBYT delikatnie, ale co do meritum to się zgadzamy.

Ja ten zamach na kolej i jej rozwój (przez rządową sitwę paliwową) będę nazywał prosto i po imieniu."
"nie jestem przekonana co do KDP, naczytałam się"
" nie tylko najtańszą siłą roboczą"
Kierunek pokazała pani vice premier - przecież / tu nawet między wierszami tego nie powiedziała, tylko rzuciła prosto z mostu

Samo postawienie Rynasiewicza mówiło, że nie ... .
Kierunek płynie jak :

http://www.rynek-kolejowy.pl/49648/2_6_mld_zlotych_wiecej_z_oplaty_paliwowej_na_kolej.htm

wiecęj kółek i wszystko płynie, by budżet ..., by jednak nie stracić. Co zostanie i co jest z polityką transportową ? Pochwalam Ciebie za nie "politykowanie" z ignorantami
2013-12-02 22:00:05 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post Largo:
"Kto Arrivę wpuścił na tory z siecią trakcyjną. Czy zakaz jazdy pojazdów spalinowych
pod siecią elektryczną już nie obowiązuje. Co na to UTK, PLK, Energetyka?"
Zakaz jazdy pojazdów spalinowych pod siecią nie obowiązuje... I tyle.
2013-12-02 22:46:17 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Na tym zdjęciu Massel wygląda niczym jakiś święty w aureoli,
znak z niebios jakiś czy cuś ...
2013-12-02 23:47:24 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niestety, Andrew ma zasługi, ale pokpił kilka spraw ewidentnie. Brak jakiejkolwiek wizji w sprawie kolejowych przewozów regionalnych czy lokalnych jest moim zdaniem najgorszym błędem. Jak ja rozumiem, on uważał że PR się ewolucyjnie rozpadną albo przeewoluują w spółki wojewódzkie lub paruwojewódzkie. Tylko jakoś w ogóle nie pomyślał o ludziach, o połączeniach międzywojewódzkich, o zerwanych rozkładach, o burdelu z biletami i ofertami.
Nie wiem jaki miał wpływ na fatalną ustawę o publicznym transporcie zbiorowym, która dopuszcza takie niszczenie kolei regionalne, ale mógłby przynajmniej tworzyć jakieś lobby za zmianą tego gniota.
2013-12-03 09:25:35 Autor: KLIm
---.216.213.135
Szanowny Panie Senior - ekspert. Proszę zerknąć wstecz i przeanalizować swoje wiekopomne dokonania w resorcie. Stawiam hipotezę, że gdyby nie

doszło do wdrożenia Waszych niektórych, fenomenalnych decyzji dzisiejsza polska kolej nie byłaby - par excelence - rozczłonkowana na wióry, z

których teraz chcecie zrobić deskę... W sąsiednich, mniejszych, ale jakże zaradnych Czechach do dziś kolej stanowi pień nie do ruszenia. Owszem,

są prywatni przewoźnicy, lecz cała infrastruktura trzymana jest krótko za mordę przez jeden organ zarządczy i efekty tego widać. A u nas??!!

Centrala - gniazdka dla wiadomych za wiadomą kasę, byle słupki i wykresy grały. Potem spółki dla prezesów i znajomych królika też słupki, torciki

i tabelki, potem spółki-córki i córki córek, a potem już inne podmioty zaczynające się na k... Stawiając klamrę konstatuję, że w czasach Pana

resortowego wynurzenia (przypomnę w rządzie Mazowieckiego) zrobił Pan aż tak wiele, by teraz było możliwe dokonywanie dogłębnych analiz tych

genialnych decyzji podjętych w ówczesnym czasie. Pachnie tu trochę premedytacją (z myślą o zajęcie na później), lecz to nie mój problem. Pytanie

czy warto było iść tą drogą? PS. Saba, ty byś wiedziała...
2013-12-03 16:25:28 Autor: hesia
---.158.217.13.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No cóż, wygląda na to, że Syryjczyk rozbudowuje galerię miernot wciąż rozbudowuje ...!
2013-12-03 18:30:43 Autor: Largo
---.12.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
Dziękuje bardzo.
2013-12-03 19:19:12 Autor: 81
---.27.ftth.classcom.pl
Świetne zdjęcie.
2013-12-04 11:07:53 Autor: pasażer zwykły
---.dynamic.chello.pl
A co wyście towarzyszu Syryjczyk zrobili dla polskich kolei ? Gołym okiem jakoś ciężko zobaczyć... Czyżby kolega Frasyniuk mający firmę przewozową ?????? Czyżby to był czyżyk,a może Rosjanie są w lesie ?????????????????????
2013-12-04 14:51:10 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Rozmemłany Ted uzdrowiciel kolei .Tak uzdrowił, lata mijają a uzdrowiony pacjent jakoś nie może się pozbierać
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5