NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Świętokrzyskie przeciwne wstrzymaniu modernizacji linii nr 8

| Jakub Madrjas 08.04.2019 4,1k

Świętokrzyskie przeciwne wstrzymaniu modernizacji linii nr 8
Fot. FAREN, SM42.pl
Marszałek województwa świętokrzyskiego, Andrzej Bętkowski (PiS) dołączył do radnych Sejmiku Województwa, sprzeciwiających się zmniejszeniu środków na modernizację linii kolejowej numer 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Informacje o tym, że podczas nowelizacji Krajowego Programu Kolejowego radykalnie zmniejszono środki na finansowanie prac na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów jako pierwszy podał "Rynek Kolejowy". Ograniczenie środków na realizację inwestycji z 593,4 mln złotych do 20,8 mln złotych, jak podkreśla urząd marszałkowski województwa, w praktyce oznacza, że w obecnej perspektywie UE zostanie zrealizowana jedynie dokumentacja projektowa  przedsięwzięcia. Oficjalnie potwierdziła to też PKP PLK.

Spowodowało to reakcję władz województwa, które przedstawił Urząd Marszałkowski. – Linia kolejowa stanowi główną arterię komunikacyjną w transporcie kolejowym przechodzącą przez województwo świętokrzyskie i umożliwia mieszkańcom przede wszystkim codzienne podróże do pracy i szkoły. Zatem zaniechanie realizacji ww. projektu modernizacji linii nr 8 pozbawi mieszkańców regionu świętokrzyskiego możliwości korzystania z szybkiego, wygodnego i przyjaznego transportu kolejowego w regionie – napisał w oficjalnym stanowisku marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski (PiS).

Przygotowane przez Departament Transportu i Komunikacji stanowisko zostało przesłane Prezesowi Rady Ministrów oraz parlamentarzystom Ziemi Świętokrzyskiej. Niedawno stanowisko w tej sprawie przyjęli również radni Sejmiku Województwa. “Linia kolejowa nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym. Wchodzi ona w skład korytarzy transeuropejskich, tworzących sieć TEN-T. Jest również strategiczną linią obsługującą południową część kraju, na której obsługiwanych w regionalnym transporcie kolejowym jest blisko 70% pasażerów rocznie. […] Nie godząc się na stopniowe eliminowanie inwestycji związanych z regionem świętokrzyskim, Sejmik Województwa Świętokrzyskiego oczekuje ponownej weryfikacji założeń Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 i zmiany Uchwały Rady Ministrów nr 17/2019 z dnia 19 lutego 2019 roku” – czytamy w stanowisku radnych, przyjętym podczas VII Sesji Sejmiku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5