NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Świąteczne kontrole pociągów

| inf. pras. 21.12.2018 11

Świąteczne kontrole pociągów
fot. UTK
Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzają dodatkowe kontrole pociągów. Przez cały okres świąteczny pracownicy UTK będą częściej sprawdzać, czy przewoźnicy zapewniają odpowiednie warunki podróży. Celem zwiększonego nadzoru jest zapewnienie bezpiecznej i komfortowej podróży wszystkim pasażerom kolei - informuje urząd.
Ze względu na znaczny wzrost liczby pasażerów w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz w czasie Sylwestra i Nowego Roku Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego będą przeprowadzać dodatkowe, niezapowiedziane kontrole. Sprawdzą stan techniczny oraz oznakowanie pojazdów i zatłoczenie pociągów. – Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego zwracają uwagę przede wszystkim na bezpieczeństwo podróżnych, ale także bardzo istotny jest komfort podróżowania. Dlatego kontrolowane są m.in. czystość składów, działanie ogrzewania i frekwencja w pociągu – zapewnia Ignacy Góra, Prezes UTK.

Zwiększona liczba prowadzonych kontroli będzie dotyczyła głównie okresu między 21 grudnia 2018 r., a 6 stycznia 2018 r. Prezes UTK z wyprzedzeniem pytał też przewoźników o przygotowania do szczytu przewozowego, między innymi o środki, jakie zostały przygotowane do zabezpieczenia powrotów z wydarzeń masowych takich jak impreza sylwestrowa w Zakopanem.

Prawa Pasażerów

Pasażerowie powinni być świadomi swoich praw. W przypadku niezapewnienia jakości podróży mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Prawo europejskie gwarantuje odszkodowania za opóźnienie pociągów dalekobieżnych. W przypadku opóźnień od godziny do dwóch – 25% ceny biletu, przy ponad dwugodzinnym opóźnieniu – połowa ceny biletu. Odszkodowanie jest jednak wypłacane tylko wtedy, gdy przekracza równowartość 4 euro.

Na nieprawidłowe funkcjonowanie systemu kolejowego można poskarżyć się do Prezesa UTK. Do końca listopada 2018 r. wpłynęło 1228 skarg (dla porównania: w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 1048 zgłoszeń, a w całym 2017 r.: 1151 skarg). Dotyczyły one głównie niewłaściwej obsługi przez drużyny konduktorskie i pracowników kas biletowych, niekomfortowych warunków przejazdu (w tym m.in. problemów z ogrzewaniem i klimatyzacją), niesatysfakcjonującego sposobu rozpatrzenia skarg i reklamacji przez przewoźników kolejowych, konstrukcji rozkładu jazdy, opóźnień oraz odszkodowań związanych z doznanymi niedogodnościami podczas podróży.

Pasażerowie, którzy chcą złożyć skargę lub reklamację, w pierwszej kolejności powinni kontaktować się z przewoźnikiem. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl. Infolinia 22 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15.

Pasażerowie, których roszczenie finansowe nie zostało uwzględnione, mogą także wziąć udział w postępowaniu polubownym prowadzonym przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Szczegóły dostępne są na stronie www.pasazer.gov.pl .

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42611)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42611)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5