Partnerzy serwisu:
Biznes

Strapagiel: Czemu ma służyć podział PR?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
16-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Krzysztof Kuś

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Strapagiel: Czemu ma służyć podział PR?
Przewozy Regionalne potrzebują przede wszystkim stabilizacji. Dopiero co „opadł kurz” po jednej „reformie”, a już próbuje się wdrożyć następną – komentuje plany podziału PR Tomasz Strapagiel, prezes Grupy SKPL, były prezes Kolei Dolnośląskich.

- Najpierw powinniśmy zadać sobie pytanie, czemu kolejna reforma powinna służyć, a dopiero potem przystąpić do dzielenia czy łączenia – uważa Strapagiel.

- Przyczyn decyzji marszałków o podziale spółki należy upatrywać w braku możliwości wpływania na koszty i jakość funkcjonowania przewoźnika. Marszałek ponosi odpowiedzialność za funkcjonowanie regionalnych przewozów kolejowych, a jednoczenie posiadając jednie kilka procent udziałów przewoźnika, ma bardzo znikomy wpływ na jakość świadczonych usług – zaznacza Strapagiel.

- Zasadne jest w tym miejscu zadania pytania, czy tworzenie niezliczonej liczby lokalnych monopoli oraz ingerencja sektora publicznego w rynek przewozów pasażerskich zapewni sukces lub przynajmniej stagnację segmentowi przewozów regionalnym? – pyta były prezes KD.

- Myślę, że jedyną drogą prowadzącą do normalizacji sytuacji kolejowych przewozów regionalnych, w tym obniżenia dotacji i poprawienia jakości usług, jest urynkowienie tego sektora, czyli organizacja normalnych przetargów na obsługę poszczególnych linii przez samorządy – ocenia Strapagiel.

- Funkcjonujący przewoźnicy publiczni (a taki był plan Kolei Dolnośląskich) docelowo powinni być jak najszybciej sprywatyzowani, a samorządy powinny zająć się tym, do czego zostały powołane, czyli organizacją przewozów, a nie ich wykonywaniem – argumentuje Strapagiel.

- Ostatecznym beneficjentem wszystkich zamian spowodowanych podziałem Przewozów Regionalnych będzie pasażer. Jako osoba korzystająca z usług kolei, obawiam się bardzo, aby tak jak przy poprzednich reformach, również teraz nie zapomniano o interesie pasażerów. Wraz z każdą eksperymentalną reformą, coraz mniej osób wybiera się w podróż koleją – podkreśla Strapagiel.

- Pewnym efektem tej planowanej reformy będzie powstanie kilku, a może nawet kilkunastu odrębnych „księstw” kolejowych, z których każde będzie dysponowało oddzielnym systemem biletowym, a podróż między nimi będzie możliwa tylko pociągami spółki PKP Intercity. Pociągi zamiast przewozić pasażerów pomiędzy dużymi miastami, będą kończyć jazdę na małych stacjach położonych przy granicy „kolejowych księstw wojewódzkich”. Jestem przekonany, że taki efekt reformy zapewni pasażerom brak połączeń, a marszałkom konieczność zwiększenia dotacji – podsumowuje Tomasz Strapagiel.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5