Wczoraj pisaliśmy o strajku pasażerów kolei. „Głos Szczeciński” podaje, że wczorajsza akcja przeszła wśród pasażerów bez echa.
Kampanię informującą o strajku przeprowadzono na portalu społecznościowym Facebook. Mimo poparcia w wysokości 32 tys. osób, przewoźnicy nie odczuli spadku sprzedawalności biletów ze względu na strajk.
- Jako PKP Intercity zapewniamy, że tak jak każdego dnia obserwujemy ruch naszych pociągów, jak i słuchamy uwag naszych pasażerów oraz ich wszelkich komentarzy na temat funkcjonowania naszej spółki – powiedziała „Głosowi Szczecińskiemu” Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP Intercity S.A. - Cyklicznie prowadzimy akcje konsultacji społecznych np. w sprawie kształtu rozkładu jazdy. Nie zauważyliśmy również aby mniej pasażerów korzystało z naszych usług – podkreśliła Beata Czemeerajda.
- Zainteresowanie naszych klientów z usług przewozowych na terenie naszego województwa jest na poziomie poprzednich dni - mówi dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie Andrzej Chańko. - Do godziny 9.00 ilość sprzedanych biletów przez kasy biletów, jak również przez drużyny konduktorskie na przejazd pociągami regionalnymi jest porównywalna do pierwszych dni września bieżącego roku – zaznaczył dyrektor.
Jak informowaliśmy już wcześniej, akcja przede wszystkim odniosła sukces medialny. Poza tym zasygnalizowała, że pasażerowie są bardzo niezadowoleni z jakości usług świadczonych przez przewoźników kolejowych. W opiniach ekspertów chęć wzięcia udziału w akcji mogły deklarować osoby, które nie podróżują koleją. Warto dodać, że oprócz 32 tys. chętnych do udziału w akcji, ponad 10 tys. użytkowników portalu Facebook wyraźnie zaznaczyło, że nie chce brać udziału w akcji.
Więcej