Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK cofa STK certyfikat bezpieczeństwa. STK będzie się odwoływać [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK cofa STK certyfikat bezpieczeństwa. STK będzie się odwoływać [aktualizacja]
Fot. STK
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego cofnął w całości certyfikat bezpieczeństwa przewoźnika kolejowego STK. To efekt nieprawidłowości wykazanych w trakcie kontroli. Decyzja nie jest prawomocna, a kolejowa spółka zapowiedziała odwołanie w przedmiotowej sprawie.

W trakcie przeprowadzonych w STK czynności kontrolnych w zakresie nadzoru nad funkcjonowaniem systemu zarządzania bezpieczeństwem, prezes UTK stwierdził liczne nieprawidłowości. Naruszenia dotyczyły m.in. utrzymania pojazdów kolejowych, zarządzania kompetencjami personelu oraz zgłaszania, rejestracji i analizowania zdarzeń potencjalnie wypadkowych. Z urzędu zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa w całości.

– Przewoźnik nie usunął wskazanych nieprawidłowości. System zarządzania bezpieczeństwem STK nie spełniał warunków wydania certyfikatu bezpieczeństwa. Kryteria te wskazane są w załączniku II do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1158/2010 (w przypadku części A certyfikatu bezpieczeństwa), w załączniku III rozporządzenia Komisji (UE) nr 1158/2010 (w przypadku części B certyfikatu bezpieczeństwa) oraz w krajowych przepisach bezpieczeństwa – komentuje sprawę urząd.

Certyfikat bezpieczeństwa jest dokumentem potwierdzającym ustanowienie przez przewoźnika kolejowego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz zdolność spełniania przez niego wymagań bezpieczeństwa zawartych w technicznych specyfikacjach interoperacyjności i innych przepisach prawa wspólnotowego i prawa krajowego. Ponadto uprawnia on przewoźnika do dostępu do infrastruktury kolejowej. Po uprawomocnieniu się decyzji, czyli utracie certyfikatu bezpieczeństwa, przewoźnik nie będzie miał możliwości prowadzenia dotychczasowej działalności przewozowej.

Oświadczenie STK

W sprawie cofnięcia certyfikatu spółka STK opublikowała komunikat. Publikujemy go poniżej.

"Decyzja dotycząca cofnięcia certyfikatu została wydana w oparciu o materiał dowodowy sprzed sześciu miesięcy. Spółka na bieżąco usuwała nieprawidłowości oraz przyczyny ich powstania, w związku z tym STK będzie korzystała z prawa do trybu odwoławczego, co w konsekwencji nie spowoduje zakłóceń w realizacji bieżących przewozów dla naszych klientów oraz nie zakłóci działalności operacyjnej spółki.” STK podkreśla, że przedmiotowa decyzja prezesa UTK nie jest prawomocna. co oznacza że spółka w dalszym ciągu posiada możliwość realizowania przewozów kolejowych.

"W związku z przeprowadzoną kontrolą i stwierdzonymi nieprawidłowościami spółka dokonała niezbędnych zmian organizacyjnych oraz działań naprawczych. Spółka skorzysta z przysługującego trybu odwoławczego, w związku z tym w dalszym ciągu posiada certyfikat bezpieczeństwa".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij