Partnerzy serwisu:
Biznes

Stefański: Pociągi intermodalne powinny funkcjonować jak pociągi pasażerskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
01-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stefański: Pociągi intermodalne powinny funkcjonować jak pociągi pasażerskie
– W przypadku pociągów intermodalnych, konieczne jest zaoferowanie dużej częstotliwości odjazdów i stosunkowo krótkiego czasu przejazdu pomiędzy terminalami – ocenia, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal.

Stefański zauważa, że zmieniająca się struktura przewozów towarowych (głównie w wyniku zwiększającej się skali importu towarów z Azji) każe wyraźnie rozgraniczyć dwie kategorie przewozów: pociągi „klasycznie” towarowe, utożsamiane, jak mówi prezes PCC Intermodal, głownie „z kolejowym przewozem jednorodnych ładunków masowych z bocznicy A na bocznicę B”, oraz pociągi intermodalne.

– Specyfika tych drugich pociągów bardziej przypomina kolejowe przewozy pasażerskie niż towarowe. Każdy kontener to bowiem swoisty „pasażer”, który podróżuje w inne miejsce i ma nieco inne oczekiwania. Od wielu już lat staramy się wyraźnie zaznaczyć różnicę pomiędzy tymi dwiema kategoriami pociągów – mówi „RK” Dariusz Stefański.

Zwraca on uwagę, że nowoczesne przewozy intermodalne mogą odbywać się jedynie pomiędzy przystosowanymi do ich obsługi terminalami przeładunkowymi oraz według stałych, regularnych rozkładów jazdy. Konieczne jest także zaoferowanie dużej częstotliwości odjazdów i stosunkowo krótkiego czasu przejazdu pomiędzy terminalami, przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjnych stawek przewozu.

– Reguły funkcjonowania są zatem podobne jak w wypadku dalekobieżnych pociągów pasażerskich. Pociągi powinny jeździć często i szybko, a ceny biletów muszą być na tyle atrakcyjne, aby przedziały zapełniła wystarczająca liczba pasażerów. Oczywiście do czasu zakończenia modernizacji linii kolejowych przez PKP PLK, czyli jeszcze przez jakieś 2 lata, trudno jest oczekiwać krótkich czasów przejazdów na wszystkich trasach, ale krok po kroku sytuacja na sieci PKP PLK powinna się poprawiać. Zanim jednak będzie lepiej, będzie musiało być tymczasowo gorzej i z tym musimy się niestety pogodzić. Wieloletnich zaniedbań nie da się bowiem nadrobić z dnia na dzień – dodał Dariusz Stefański.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

inf. pras. Polregio 19 lipca 2023

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

Biznes

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

simetra 07 lipca 2023

Łotwa z własnym pociągiem do i z Chin

Biznes

Łotwa z własnym pociągiem do i z Chin

Witold Urbanowicz 27 października 2016

Zobacz również:

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

inf. pras. Polregio 19 lipca 2023

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

Biznes

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

simetra 07 lipca 2023

Łotwa z własnym pociągiem do i z Chin

Biznes

Łotwa z własnym pociągiem do i z Chin

Witold Urbanowicz 27 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5