NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stawki za dostęp do infrastruktury 2014/15: ma być trochę taniej

| pr, Rynek Kolejowy 13.03.2014 85

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-13 22:41:48 Autor: mcls
---.sta.asta-net.com.pl
"Wzrosną natomiast opłaty w przypadku 20 największych stacji, a także, w niewielkim stopniu, w przypadku stacji i przystanków o znaczeniu regionalnym i aglomeracyjnym, które są wyposażone w systemy informowania podróżnych."

Co PKP PLK rozumie jako systemy informowania podróżnych? Czy zalicza się do tego kilka megafonów i nagrane zapowiedzi głosowe na komputerze u dyżurnego ruchu? Bo jeśli tak, to będziemy mieli kolejną farsę i pozorną obniżkę, gdyż większość zmodernizowanych stacji i przystanków na liniach regionalnych posiada takie wyposażenie. Czyli byłaby to obniżka opłat praktycznie tylko na papierze...
2014-03-14 09:27:47 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.chello.pl
Z marżą zysku czy bez marży? Bo stawki z marżą zysku większą niż "0" będą wyższe niż tegoroczne co najmniej o kilka procent. Oczywiście, diabeł tkwi w szczegółach, jak choćby w zmianach kategorii linii czy dodatkowych stawkach za usługi typu wygłaszanie komunikatów. Jeśli najpierw podnosi się ich cenę o kilkaset procent, a potem obniża ją o 20 procent, to - sorry - ulga jest żadna.
2014-03-14 20:58:54 Autor: skandal
---.dynamic.chello.pl
Wszystko wskazywało na powrót marży zysku i to z przytupem. Też jestem ciekaw, bo PLK wyglądała na zdeterminowaną żeby wszystko wróciło do normy (czyli paskarskich stawek).
2014-03-16 14:01:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ten cały system ustalania stawek na liniach lokalnych według mnie źle działa.

Czy ktoś może przepchnąć taką zmianą w prawie, że PLK ma pokazać swoje _całkowite_ koszty obecnie i np. po likwidacji linii Opole - Kluczbork.

_Różnica_ powinna zostać podana do publicznej wiadomości i być podstawą analizy czy warto na tej linii uruchamiać pociągi pasażerskie i nie (przy odpowiednim uwzględnieniu istniejącego lub nie ruchu towarowego).
Następnie samorząd/przewoźnik zakłada czy tą kasę chce zapłacić czy nie.
Tak należy zrobić dla każdej linii o mniejszym znaczeniu.

Obecna metoda stawek z "jednego wielkiego wora" prowadzi do eliminacji ruchu na wszystkich liniach regionalnych i nie tylko.
Kujawsko Pomorskie już ma plany by obsługiwac mniej linii kolejowych (mimo, że mają Arrive - to dla miłośników stwierdzenia, że przyczyną wszelkiego zła są PRy.)

Problemem są zasady i sposób parzenia na kolej, która ma duże koszty stałe. Ta ma sens tylko gdy jest w pełni wykorzystywana i działa sprawnie, obecnie stawki PLK zachęcają do tego by infra leżała pusta - to się musi zmienić - trzeba utrzymywać infrę w całości z publicznych niezależnie od wielkości ruchu - jeśli daną linię chcemy - a dodatkowe opłaty pobierać tylko tam i tylko wtedy gdzie i gdy nie ma miejsca w ramach istniejącej infry dla wszystkich chętnych do uruchomienia pociągu.
2014-03-16 18:37:05 Autor: uuuuuu
---.tktelekom.pl
taniej to znaczy oszczedności na podrónym i pfracowniku paranoja
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5