Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stary most zniknął znad Wisły, czas na nową przeprawę w Krakowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyła się rozbiórka starego mostu średnicowego w Krakowie. PKP Polskie Linie Kolejowe w jego miejscu zaplanowały nową przeprawę dla pociągów, która będzie mieć lepsze parametry techniczne. Docelowo na trzech mostach powstaną cztery tory i kładka pieszo-rowerowa. Usprawniona będzie komunikacja dalekobieżna i aglomeracyjna. Projekt współfinansowany jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W czwartek dźwig ściągnął na barkę ostatni element dotychczasowego mostu kolejowego. W sumie 12 przęseł o łącznej wadze niemal 1500 ton - tyle stali odzyskano ze starej konstrukcji, łączącej brzegi Wisły w Krakowie. Wszystkie elementy zostaną ponownie wykorzystane na innych liniach kolejowych w Polsce. M.in. pięć przęseł trafi do Zagórza na Podkarpaciu, gdzie zostanie nowym mostem kolejowym nad Sanem.

Po rozbiórce obiektu wykonawcy mogą przystąpić do budowy nowej konstrukcji w jego miejscu. Będzie ona przypominać kształtem położony obok, oddany do użytku w maju most, którym obecnie pociągi przejeżdżają się na drugą stronę rzeki. Prace budowlane już ruszyły. Trwa przygotowanie fundamentów przyczółków i podpór po obu stronach Wisły. Następnie ruszą pracę przy skuwaniu starych podpór znajdujących się w nurcie rzeki. Zostanie na nich ustawione rusztowanie, na którym budowlańcy oprą szkielet nowego mostu.

Przeprawa ma być gotowa w przyszłym roku. Zmieszczą się na niej dwa tory kolejowe, którymi poruszać się będą przede wszystkim pociągi dalekobieżne. Obok, po zachodniej stronie powstanie jeszcze jeden most, który oprócz toru pomieści dodatkowo kładkę pieszo-rowerową. Ułatwi ona dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a także będzie elementem większej trasy rowerowej biegnącej do centrum stolicy Małopolski. W sumie nad Wisłą w Krakowie PLK wybudują trzy mosty, na których znajdą się cztery tory kolejowe. Pociągi będą się na nich rozpędzać do 100 km/h.

Budowa nowych mostów kolejowych w stolicy Małopolski to element jednej z największych inwestycji realizowanych przez PLK na południu kraju. W centrum miasta, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów, powstają dodatkowe tory kolejowe. Pozwoli to przyspieszyć pociągi dalekobieżne jadące przez Kraków, a także uruchomić dodatkowe połączenia aglomeracyjne - informuje PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5