Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Startuje Luxtorpeda 2.0. Pesa zbuduje dwutrakcyjną lokomotywę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Startuje Luxtorpeda 2.0. Pesa zbuduje dwutrakcyjną lokomotywę
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPodpisanie umowy o współpracy między PKP Intercity a Pesą
6 października w siedzibie PKP Intercity doszło do podpisania listu intencyjnego pomiędzy Pesą Bydgoszcz a przewoźnikiem. W ramach wspólnego projektu PKP Intercity będzie testowało lokomotywę elektryczno–spalinową, którą wyprodukuje m.in. za pieniądze NCBiR.

– Dobra współpraca między dwoma podmiotami rynku kolejowego wpłynie w sposób pozytywny na ofertę, która później, po wypracowaniu prototypu i jego weryfikacji, mam nadzieję zostanie wdrożona na naszym rynku i spełni wszystkie wymagania – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, odpowiedzialny za kolej. – Wierzę, że produkt, który Pesa chce zbudować i testować w PKP Intercity w znaczący sposób poprawi ofertę związaną z przewozem pasażerów. Głęboko liczę na to, że lokomotywa, którą zbuduje Pesa będzie dumą naszego kraju – dodał.

„Do Polski wkraczają dobrze zwyczaje”

Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy Bydgoszcz, zaznaczał, że tego rodzaju wspólne projekty są normalnością na Zachodzie Europy. Dzięki nim producent ma czas na wdrażanie do seryjnej produkcji taboru sprawdzonego i dopasowanego do potrzeb zamawiających.

– Przede wszystkich chciałbym zwrócić uwagę na normalność i standard europejski postępowania z nowym produktem. Pierwszy raz w moim życiu zawodowym doświadczam sytuacji, w której w Polsce produkt będzie przygotowany z potencjalnym odbiorcą tego produktu. To bardzo dobry sygnał – powiedział Tomasz Zaboklicki. – Chcę podkreślić, że lokomotywa elektryczno–spalinowa w krajowych realiach może rozwiązać bardzo wiele problemów krajowego przewoźnika, ale poprawi też ofertę dla pasażerów – ocenił.

PKP Intercity potrzebuje dwutrakcyjnych lokomotyw

Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podkreślił, że przewoźnik planuje aktywnie uczestniczyć w innowacyjnych projektach krajowych producentów taboru. – Mamy doświadczenie już w tym względzie (elektryczna lokomotywa Gama była testowana w PKP Intercity przed wprowadzeniem jej na rynek – dop. red.). Rzeczywiście, lokomotywy o dwóch źródłach napędu leżą w zainteresowaniu naszej firmy, istotny jest dla nas aspekt wyciągnięcia doświadczeń z nadzorowanej eksploatacji. Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, aby poprowadzić ten projekt – wyjaśnił.

Luxtorpeda 2.0 startuje

Projekt, będący pierwszym widomym elementem programu Luxtorpeda 2.0, jest planowany na maksymalnie 1,5 do 2 lat. W tym czasie produkt zostanie zaprojektowany i zbudowany przez Pesę oraz przetestowany przez PKP Intercity. Pieniądze na projekt wyłoży Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Pesa Bydgoszcz. O programie Luxtorpeda 2.0 piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij