Jednak z trzech dużych węzłowych stacji w Trójmieście wciąż nie doczekała się systemu informacji pasażerskiej z prawdziwego zdarzenia. Uprzykrza to życie pasażerom.
Ważną stacją przesiadkową Gdańsk Wrzeszcz stał się we wrześniu 2015 roku, z momentem uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Brak elektronicznej informacji pasażerskiej od tego czasu bardzo doskwierał pasażerom, tym bardziej, że odjazdy pociągów PKM odbywają się z różnych peronów.
Ponad dwa lata opóźnieniaPierwsza deklaracja PKP PLK z marca 2016 roku, którą umieściliśmy na łamach „RK”, dotyczyła oddania do użytku tablic systemu informacji pasażerskiej z końcem 2016 roku. Tego terminu nie udało się dotrzymać, pomimo interwencji urzędu marszałkowskiego i spółki PKM. Kolejny termin deklarowany przez PKP PLK – to koniec roku 2017 (
pisaliśmy o tym w styczniu 2017). Niestety, także do tego czasu nie udało się zarządcy infrastruktury ułatwić życia pasażerom w Gdańsku Wrzeszczu.
Po raz kolejny o ostateczny termin uruchomienia SIP we Wrzeszczu pytała w interpelacji grupa posłów z Pomorza. Ministerstwo Infrastruktury podaje kolejny termin, miejmy nadzieję, nieprzekraczalny.
– Zakończenie prac związanych z modernizacją systemu informacji pasażerskiej na linii kolejowej E 65 planowane jest do końca marca 2018 r. – poinformował podsekretarz stanu w MI Andrzej Bittel i dodaje, że uruchomienie SIP we Wrzeszczu uzależnione będzie od włączenia całego systemu obejmującego stacje na północnym odcinku E65.
"Złożony system"– Z uwagi na złożoność zabudowywanych systemów informacji wizualnej i systemu pobierania informacji o ruchu pociągów umożliwiającego generowanie z dużą dokładnością informacji o ewentualnych opóźnieniach oraz niezbędną integrację z systemami wykorzystywanymi na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, całość systemu może zostać uruchomiona dopiero po zabudowie wszystkich części składowych – napisał Andrzej Bittel.
Na stacji Gdańsk Wrzeszcz na peronach 1. i 2. zostaly zamontowane po 3 wyświetlacze przy każdym torze (6 na peron), po 2 info kioski na każdym peronie oraz po 4 tablice i 2 info kioski w każdym tunelu.