Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler: Połowa komponentów od polskich dostawców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler: Połowa komponentów od polskich dostawców
fot. Łukasz Gełda, SM42.pl
– Uważam Stadler Polska za polską firmę – mówi Peter Spuhler, Dyrektor Generalny i Właściciel Grupy Stadler Rail . Jego zdaniem nasz polski rynek jest bardzo konkurencyjny. Ale producentom zdarza się też współpracować ze sobą, jak przy kontrakcie Newagu i Stadlera na dostawę pociągów Flirt dla PKP Intercity.

Ponad 1000 zrealizowanych kursów, około 600 tys. przejechanych kilometrów i ponad 217 tys. pasażerów na pokładach – to rezultat, jaki zanotowały pociągi Stadler Flirt do PKP Intercity po miesiącu użytkowania. Pociągi sprawują się całkiem dobrze. – Od momentu wprowadzenia pojazdów do eksploatacji w grudniu 2015 ściśle współpracujemy z przewoźnikiem, aby zapewnić bezawaryjną eksploatację taboru. W ciągu pierwszych dwóch tygodni Stadler zapewniał wsparcie personelu pokładowego – nasi najbardziej doświadczeni pracownicy serwisu byli obecni na pokładach pojazdów podczas ich kursowania. Uruchomiliśmy również specjalną linię hotline, dostępną 24 godziny na dobę, za pośrednictwem której pracownicy PKP Intercity mogą się z nami kontaktować we wszelkich sprawach związanych z bieżącą eksploatacją pojazdów – mówi rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska.

Jednak w eksploatacji nie obyło się bez "chorób wieku dziecięcego". We Flirtach, zwłaszcza w pociągach w relacji Gdynia – Katowice, dochodziło do awarii drzwi, które blokowały się, czasami nawet unieruchamiając pociąg na stacjach pośrednich. – Na ponad 500 kursów odbytych od początku roku przez pojazdy Flirt3 PKP Intercity zarejestrowaliśmy 14 drobnych usterek związanych z funkcjonowaniem drzwi. A więc ich skala jest incydentalna – zapewnia rzeczniczka.

– Natychmiast wprowadziliśmy odpowiednie środki zaradcze i nieprawidłowości nie powinny dalej występować. Drzwi pojazdów są objęte szczególną obserwacją, a nasi technicy są w pełnej gotowości do usuwania wszelkich ewentualnych usterek niezwłocznie po ich wystąpieniu. Cały czas współpracujemy z przewoźnikiem, aby zapewnić podróżującym najwyższą jakość usług. Robimy wszystko, co możliwe, aby zapewnić w pełni bezawaryjne kursowanie naszych pociągów. Przewoźnik nie miał i nie ma zastrzeżeń do funkcjonowania żadnych innych elementów pojazdów – uzupełnia.

Współpraca z Newagiem mniejsza, niż zakładano

Dostawa wspomnianych Flirtów była efektem współpracy Stadlera z nowosądeckim Newagiem. Zakres prac wykonywanych przez polskiego partnera nie był jednak tak duży jak początkowo zakładano. – Rzeczywiście zakładaliśmy, że Newag wykona więcej prac, jednakże ze względu na krótkie terminy konieczne były pewne przesunięcia i zmiany. Ostatecznie naszym kolegom z Nowego Sącza przypadło w realizacji około 20% wartości tego zamówienia. Najważniejsze jest jednak to, że wszystkie Flirty powstały na czas i zostały zbudowane w Polsce – mówi Peter Spuhler, Dyrektor Generalny i właściciel Grupy Stadler Rail.

Jak przebiegała współpraca z bądź co bądź bezpośrednim konkurentem na rynku taborowym? – Co do zasady jesteśmy otwarci na współpracę z innymi producentami. W przypadku Newagu wszystko przebiegło pomyślnie, choć byliśmy pod bardzo dużą presją czasu. Pozwolę sobie przypomnieć, że umowa została podpisana w październiku 2013 roku, a już w grudniu 2015 wszystkie jednostki miały zostać dostarczone. Mieliśmy 27 miesięcy na realizację tego kontraktu, nie było czasu na długie zaręczyny, trzeba było od razu brać ślub. Mieliśmy do wykonania 160 pudeł wagonów, od projektu, przez produkcję po uzyskanie niezbędnych certyfikatów i dopuszczeń. To było duże wyzwanie – wspomina właściciel Stadlera.
 
Duża konkurencja na polskim rynku

Jak zaznacza Spuhler, krajowy rynek producentów taboru jest bardzo konkurencyjny. Zapewnia też, że Stadler Polska jest polską firmą. – W Siedlcach mamy ponad 700 pracowników i nie ma tam ani jednego obcokrajowca. Polacy zajmują wszystkie stanowiska, od tych produkcyjnych aż po kierownictwo i zarząd. Wytwarzane tu pojazdy są konkurencyjne na krajowym i europejskim rynku, o czym świadczą wygrywane przez nas przetargi. Oferujemy najwyższej jakości pojazdy w cenach nie odbiegających od tych produkowanych w Bydgoszczy czy Nowym Sączu. Połowa komponentów pociągów budowanych w Siedlcach pochodzi od polskich dostawców – wyjaśnia.

Jak informuje właściciel Stadlera, przy realizacji kontraktu dla PKP Intercity korzystano z aż 1973 polskich poddostawców, co stanowiło ponad 70% wszystkich partnerów Stadlera. Wśród nich firma wymienia Spawsystem z Gniewczyny, Opak-met Innowrocław, Rawag z Rawicza, Bozamed Siedlce oraz większe firmy, jak ABB z Aleksandrowa Łódzkiego.

Wywiad z Peterem Spuhlerem, Dyrektorem Generalnym i Właścicielem Grupy Stadler Rail AG przeczytasz w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do prenumeraty!

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5