20 lutego PKP Polskie Linie Kolejowe pochwaliły się w informacji prasowej zmodernizowaną stacją kolejową w Zielonej Górze. Okazało się jednak, że wiele jest jeszcze do zrobienia.
– Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem – pochwaliła się 20 lutego spółka. Rzeczywistość daleka jest jednak od bajki, o czym informowali nas pasażerowie i o czym sami mieliśmy okazję się przekonać na miejscu.
Na stacji nie działa znaczna część wyświetlaczy systemu informacji pasażerskiej, część tunelu uległa zawilgoceniu przy posadzce, ze śmietników i innych elementów małej architektury schodzi zaś świeża farba. Ostrej krytyce nasi czytelnicy poddali ścieżki przejść dla osób niewidomych. Na jednym z peronów zostały ona tak wykonane, że osoba niewidoma, korzystająca z nich, musi zderzyć się z kolumnami podtrzymującymi wiaty nad peronami. Niestety, nowe wiaty, w jednym przypadku z gęsto rozmieszczonymi podporami, zastąpiły stare, nitowane, pochodzące jeszcze w XIX wieku. O wszystkie niedociągnięcia zapytaliśmy biuro prasowe PKP PLK. Spółka obiecuje, że większość elementów przebudowanej stacji zostanie szybko doprowadzonych do porządku.
– Podróżni w Zielonej Górze korzystają z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej już od 2017 r. System wykonany był w pierwszym etapie modernizacji stacji (lata 2015-2017). Montaż i połączenie z działającym systemem 17 wyświetlaczy pod nowymi wiatami wymagał czasowego wyłączenia wszystkich urządzeń. W marcu wyświetlacze będą już czynne – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego spółki.
– Obecnie wykonawca usuwa usterki na podstawie ustaleń z odbiorcami prac. Poprawione zostanie m.in. wykończenie sufitu przy wejściu do przejścia podziemnego, odnowione zostaną kosze na śmieci oraz ławki. Ustalamy przyczynę powstania zacieków przy posadzce tunelu. W trakcie przeglądu gwarancyjnego w przyszłym tygodniu ta sprawa będzie wyjaśniona – wyjaśnia rzecznik.
Spółka nie widzi jednak problemu związanego ze ścieżkami dla osób niewidomych. „Oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących na peronie nr 2 jest wykonane zgodnie z przepisami. Przed elementami znajdującymi się na ścieżce zostały umieszczone dodatkowe oznaczenia tzw. „pola uwagi” – przeczytaliśmy w mailu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.