Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja Ostróda. Pierwsze prace przy budowie tunelu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
17-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Podróżni na stacji Ostróda mogą obserwować budowę pierwszego segmentu nowego przejścia pod torami oraz budynku nowej nastawni. Na placu budowy wykorzystywanych jest kilkadziesiąt maszyn, a w robotach uczestniczy na różnych etapach około stu pracowników. Nowe perony i tunel zapewnią większy komfort obsługi pasażerów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 250 mln zł realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Jak informują PKP PLK, na stacji Ostróda podróżni dostrzec mogą postępy przy budowie konstrukcji przejścia podziemnego. Powstaje pierwszy segment nowego tunelu w miejscu częściowo rozebranego starego peronu nr 2 i peronu nr 3. Roboty prowadzone są przy utrzymaniu ruchu pociągów przez stację. Nowe przejście o długości ok. 65 metrów będzie wyższe, a dojścia do pociągów dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy. Nowe przejście umożliwi wygodny dostęp na stację z dwóch stron miasta.

Wykonawca zdemontował ok. 8 km starych torów biegnących bliżej ul. 11 Listopada oraz sieć trakcyjną. Wzmacniany jest grunt, na którym budowane będą nowe tory. Układane są kable do urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Realizowane są także roboty przy budowie budynku nowej nastawni. Powstała dolna część obiektu, a teraz budowana jest konstrukcja pierwszego piętra. Wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo oraz zapewni możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji i linii kolejowej w kierunku Olsztyna i Iławy.

Na wjeździe do stacji Ostróda od strony Olsztyna rozpoczęto wzmacnianie konstrukcji kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą. Zdemontowano jeden tor na obiekcie i balustrady oraz przystąpiono do prac przy wzmocnieniu przyczółków i filarów pierwszej części mostu - pod torem nr 1. Zapewni to dobre parametry obiektu na kolejne lata.

Na stacji Ostróda pasażerowie zyskają oczekiwany standard obsługi. Oba dotychczas funkcjonujące perony zostaną przebudowane i podwyższone, co umożliwi wygodny dostęp do pociągów. Powstanie nowe wygodne dojście na peron nr 2 bezpośrednio z chodnika od strony ul. 11 Listopada, które będzie wyposażone w pochylnię. Czytelne oznakowania ułatwią orientację na stacji. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Na zmianach zyskają też cykliści, którzy będą mogli zostawić rowery przy stacji, dzięki zadaszonym stojakom przy ul. Słowackiego i 11 Listopada. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

Zakończenie inwestycja na stacji Ostróda jest zaplanowane w 2026 roku. Wartość robót, które wykonuje firma TORPOL w ramach Krajowego Planu Odbudowy to 254 mln zł. Nadzór nad realizacją robót prowadzi Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Infrastruktura

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Warszawska Kolej Dojazdowa 12 sierpnia 2025

PKP Intercity otrzymało ponad 1 mld zł z KPO na tabor

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Roman Czubiński 18 marca 2025

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Pasażer

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy

Biznes

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

Zobacz również:

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Infrastruktura

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Warszawska Kolej Dojazdowa 12 sierpnia 2025

PKP Intercity otrzymało ponad 1 mld zł z KPO na tabor

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Roman Czubiński 18 marca 2025

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Pasażer

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy

Biznes

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij