NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stacja Muzeum: Ponowny przetarg na renowację Oi1, EP02 i EU20

| Roman Czubiński 18.03.2020 3,2k

Stacja Muzeum: Ponowny przetarg na renowację Oi1, EP02 i EU20
Parowóz Oi1-29By wassen - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Stacja Muzeum ogłosiła kolejny przetarg na wykonanie konserwacji i prac restauratorskich dwóch zabytkowych lokomotyw elektrycznych i jednego parowozu. Do udziału w poprzednim nikt się nie zgłosił. Wytypowane do odnowienia pojazdy mają szczególną wartość historyczną: dwa z nich są ostatnimi zachowanymi przedstawicielami swoich typów.
Objęte zamówieniem lokomotywy to Oi1-29, EU20-24 i EP02-02. Konserwacja każdego z pojazdów stanowiła osobną część zamówienia. Zamawiający nie ujawnił szacunkowej całkowitej wartości prac. Kryteriami udzielenia zamówienia były: w 60% cena, w 20% – termin wykonania prac oraz w 20% – długość okresu gwarancji.

Aby wziąć udział w postępowaniu, oferenci musieli wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat wykonali co najmniej jedną usługę konserwacji zabytkowego pojazdu kolejowego (dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio: lokomotywy parowej lub innego typu) o wartości co najmniej 250 tysięcy złotych. Wadium dla każdej z części wyznaczono na 10 tys. zł. Oferty miały zostać otwarte 23 stycznia, jednak w wyznaczonym terminie nikt się nie zgłosił. W marcu Stacja Muzeum ogłosiła wobec tego kolejny przetarg, w którym propozycje można składać do 16 kwietnia. Okres obowiązywania zamówienia wydłużono z 180 do 240 dni.

Dwa spośród eksponatów, których dotyczy przetarg, są ostatnimi zachowanymi egzemplarzami serii, do których należą. Parowozy serii P6 (pierwotne, pruskie oznaczenie Oi1) oprócz Polski służyły także w Niemczech oraz na Łotwie, jednak to właśnie warszawska maszyna zachowała się do dziś jako jedyna. Podobnie jest w przypadku lokomotywy EU20 – wszystkie pozostałe pojazdy z liczącej 34 egzemplarze serii, zbudowanej w latach 50. ubiegłego wieku dla PKP przez LEW Hennigsdorf w ówczesnej NRD, zostały zezłomowane. Elektrowozów EP02 jest natomiast w Polsce trzy – dwa pozostałe znajdują się w Chabówce i Krakowie, żaden nie jest jednak czynny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5